افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
توسط سازمان اطلاعات سپاه کرمان صورت گرفت؛

انهدام باند جعل مدارک دانشگاهی و اسناد دولتی و خرید و فروش سلاح‌های جنگی

  • کد خبر : 3732
  • 06 اسفند 1397 - 18:51
انهدام باند جعل مدارک دانشگاهی و اسناد دولتی و خرید و فروش سلاح‌های جنگی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی، دانشگاهی و اسناد دولتی و خرید و فروش انواع سلاح های جنگی توسط سازمان اطلاعات سپاه کرمان منهدم شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایسنا، “دادخدا سالاری” امروز ۶ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: پس از یک سال کار اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه کرمان روی یک باند فرا استانی که در زمینه جعل مدارک تحصیلی و دانشگاهی، اسناد دولتی، کارت پایان خدمت به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور فعالیت مجرمانه داشتند، این باند بزرگ منهدم شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند، افزود: این افراد میلیاردها ریال در قبال جعل اسناد و مدارک دریافت کرده اند.
سالاری با اشاره به اینکه دامنه فعالیت این باند منحصر به استان کرمان نبوده، تصریح کرد: بخش کوچکی از این باند در کرمان و بخش اصلی در تهران مستقر بوده و در شهرهای مختلف فعالیت داشتند.
دادستان کرمان بیان کرد: این باند علاوه بر جعل مدارک دولتی در زمینه خرید و فروش سلاح نیز فعالیت داشته اند و عناوین مجرمانه دیگری نیز مرتکب شده و انواع سلاح جنگی، شکاری، برد کوتاه یا کلت خرید و فروش می کردند.
وی افزود: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی روی این باند تاکنون ۷ قبضه اسلحه به همراه ۱۱۰ فشنگ و مهمات و شوکر پرتاب کننده از این باند کشف شده و این افراد به خاطر اینکه توجه افراد را جلب کنند که افراد ذی نفوذی در سازمان های دولتی هستند، سلاح کمری با خود حمل می کردند.
سالاری با اشاره به اینکه بیش از صدها مدرک جعلی از این باند کشف شده، اظهار کرد: کسانی که مدارک را
گرفته اند، مشخص هستند و بعضا با توجه به اینکه مدارک شبیه به مدارک اصیل بوده که سازمان ها آنها را پذیرفته اند و برخی از این مدارک نیز در برخی از دانشگاه های خارج از کشور مورد پذیرش واقع شده است.
دادستان کرمان گفت: عمده فعالیت این افراد در تهران بوده و استان کرمان پیگیری و شناسایی کرده و تحقیقات در حال انجام است که در ادارات دولتی کسی با این افراد همکاری داشته یا نه که در صورت قطعیت، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
وی در پایان یادآور شد: مردم نباید به ادعای افراد مبنی بر تهیه و ارائه مدرک اعتماد کنند، زیرا این امر امکانپذیر نیست و اکثر این افراد کلاهبردار هستند و با اعتماد به این افراد پول مردم از دستشان می رود.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3732

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.