افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
محمد بنی اسدی شهردار بروات خبر داد:

افتتاح ۱۹ پروژه عمرانی شهرداری بروات در ایام دهه فجر

  • کد خبر : 11758
  • 05 بهمن 1401 - 10:06
افتتاح  ۱۹ پروژه عمرانی شهرداری بروات در ایام دهه فجر

محمد بنی اسدی شهردار بروات در خصوص وضعیت مالی شهرداری و تاثیر آن بر پیشرفت برنامه های عمرانی در دو ماه اخیر در گفتگو با طلوع بم گفت: بدلیل وضعیت مالی شهرداری طی دو ماه اخیر و کاهش درآمد هایی که هم از محل ارزش افزوده و هم از محل داخلی بوجود آمده است نتوانستیم […]

محمد بنی اسدی شهردار بروات در خصوص وضعیت مالی شهرداری و تاثیر آن بر پیشرفت برنامه های عمرانی در دو ماه اخیر در گفتگو با طلوع بم گفت: بدلیل وضعیت مالی شهرداری طی دو ماه اخیر و کاهش درآمد هایی که هم از محل ارزش افزوده و هم از محل داخلی بوجود آمده است نتوانستیم پروژه های عمرانی را طبق زمانبندی به اتمام برسانیم و برنامه های عمرانی به هم ریخته است.وی افزود: ما حدود ۳۰ پروژه عمرانی را تعریف کرده بودیم تا برای دهه فجر آماده شوند. از این پروژه ها بهسازی میدان ولی عصر، احداث میدان شهدای گمنام، پیاده رو سازی پروین اعتصامی، فردوسی،خیابان شهید موسوی،خیابان رازی، آسفالت بلوار نماز، خیابان شهید اعتمادی،تکمیل شدند و آماده افتتاح هستند. یازده پروژه دیگر هم هست که ۹۰ درصد پیشرفت دارند و برنامه ریزی کردیم تا دهه فجر به مرحله افتتاح برسند. احداث میدان امام رضا بروات، بهسازی میدان امیرالمومنین،پیاده رو سازی بلوار های طویلی چون، استاد شاهرخی،باهنر و ابوذر و پیاده رو سازی خیابانهای شهیدرحیمی، ذوالفقاری،خیابان یاس، بلوار۲۲بهمن، خیابان حافظ،بلوار امام(سه پروژه جدول گذاری، آبنما،فرش موزائیک)که هم رفوژ وسط هم ادامه پیاده رو بلوار امام هم به مرحله ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.وی ادامه داد: یکسری پروژها از جمله پارک بانوان، میدان فرودگاه، موزائیک بلوار ورودی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. عملیات بهسازی میدان امام حسین هم آغاز شده است. کمربندهای جنوبی و شمالی بروات عملیات ادامه بلوار ولی عصر توی جنوب و ادامه بلوار فرودگاه را توی شمال در حال جدول گذاری و زیر سازی است و تا یک ماه آینده آماده آسفالت خواهند بود تا بلافاصله عملیات زیرسازی آنها را انجام و آسفالت خواهند شد که این دو پروژه از پروژه‌های بزرگ و تاثیر گذار در توسعه شهر بروات خواهند بود. مقبره شهدای گمنام هم شامل دو فاز احداث سازه و گنبد و دیگری محوطه است که سازه و گنبد در حال انجام است و اسکلت آن انجام شده است. این مقبره که از سال ۹۳ شهدای گمنام در آن دفن شدند مغفول مانده بود که خوشبختانه در این مقطع احداث مقبره آن آغاز شد.جدول گذاری بلوار لاله، پیاده روسازی خیابانهای تختی و عنایت که در دو طرف ورزشگاه فجر بروات قراردارند و جدول گذاری های آنها انجام و فقط فرش موزائیک آن باقی مانده است.پیاده روسازی بلوار توحید هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از جاده اصلی شروع و تا قنات‌های بروات ادامه دارد. پیاده رو سازی خیابان شهید بنی اسدی بالای ۵۰ درصد و خیابان‌های سعدی و ابن سینا حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یادآور شد: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و پروژه های تمام شده را در ایام دهه فجر افتتاح می‌شوند و امیدوارم پروژه‌های ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم تا پایان سال تکمیل شوند و بحث پویش افتتاح را از دهه فجر شروع و نهایتا تا نورزو ادامه دارد. پروژه های جدیدی هم در سطح شهر بروات‌ شروع شده است از جمله بهسازی فضاهای سبز(پارک ملت) و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال انجام محوطه سازی است و در کنار آن جدول گذاری بلوار آزادی شروع شده و برای خیابان باقرالعلوم هم رفیوژ وسط انجام شد و تیرهای روشنایی جدید در آن نصب خواهد شد. همچنین روشنایی معابر مسیرهای اصلی و در فاز بعدی در بلوارهای شمالی و جنوبی اجرا خواهد شد. ساماندهی بلوار آزادی، درختکاری بلوار فرودگاه، بهسازی فضاهای سبز در بلوار معلم و شهدا و در ادامه ۵ دی و رسالت پروژه‌های درحال انجام هستند. لکه گیری کانالهای گاز در سطح شهر از قبل شروع شده بود که با آفت مواجه شد اما با دو اکیپ لکه گیری کانال های گاز با اولویت خیابان های اصلی و بعد از آن خیابان ها و کوچه های فرعی شروع شده است. در کنار آن رنگ آمیزی جداول سطح شهر با دو گروه پیش می‌رود. خط کشی معابر سطح شهر، بهسازی وضعیت بهشت زهرا، جدول گذاری و رنگ آمیزی، کاشت گل‌های فصلی و بهسازی فضای سبز، تسطیح و ساماندهی بین قبور آنجا برای ۵ دی جز برنامه ها بود.وی در خصوص محوطه قنات ها گفت: در بحث تائید کردن طرح محوطه خیلی معطل ماندیم. مشاوری در سال ۹۵ گرفته شده و طراحی کرده و چندین بار به اداره کل میراث گردشگری ارسال شده و هر دفعه تائید نشده و برگشته است و شاید از سال ۹۵ تا امسال شاید از دستور کار شهرداری خارج شده باشد ولی شروع آن از سال ۹۵ بوده است پیگیری کردیم اما متأسفانه برای یک نوبت هم نتوانستم جمع فنی اداره کل را با هم هماهنگ کنیم تا ورزند طرح داده شود و ایرادات را مکتوب دریافت کنیم تا از مشاور بخواهیم رفع و مجدد برگرداند، علیرغم پیگیری خانم ستارزاده که مسئولیت ثبت جهانی قنات‌ها را دارند ولی متأسفانه جلسه تشکیل نشد و پیگیری ها بصورت تلفنی ادامه داشت و نهایتا یک تائیدیه روی فاز یک انجا گرفته و شروع کردیم و پیمانکار را آنجا مستقر کردیم و بهسازی شروع شده تا فاز به فاز بتوانیم کار را پیش ببریم حتی اگر تائیدیه هم نگیریم ما با تائیدیه ضمنی و تائید در محل با اداره میراث گردشگری و نهایتا پایگاه جهانی بم و پایگاه قنات‌ها انجام می‌دهیم کار عمرانی را شروع می‌کنیم چون بعد از گذشتن ۵ سال از یک طرح فرصتی برای اینکه بخواهیم آن را بالا و پایین کنیم باقی نمانده است و عملاً کار شروع و مصالح خریداری و تخلیه شده و پیمانکار هم کار را شروع کرده است و بهسازی کانال های آب انجام شده و نیزارهای که اطراف قنات‌ها بوجود آمده بود حذف شدند و آنجا فقط کار با دست انجام میشود و ماشین آلات سنگین آنجا اصلاً امکان کار کردن ندارند. این پروژه بسیار حساس و سنگین است و دنبال این هستیم که کار با دقت کامل انجام شود چون بواسطه ثبت جهانی بودن قنات‌ها و اینکه یکی از میراث های ماندگار این شهر به حساب می آیند نمی توان بدون طرح قبلی و نقشه کار عمرانی انجام داد گر چه باعث کندی کار شده ولی کار عمرانی محوطه قنات‌ها شروع شده است.

وی در خصوص زمین فوتبال ورزشگاه فجر بروات گفت: کارهای عمرانی آنجا انجام شده است و چمن مصنوعی آنجا توسط اداره کل ورزش و جوانان استان خریداری و پیمانکار نصب آن مشخص شده و باید نصب شود و بزودی زمین مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.وی درباره ساماندهی زمین های خاکی فوتبال محله ای بروات گفت: ساماندهی سه زمین در شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که ساماندهی، تامین روشنایی و اجرای یک تا دو سکو در دور تا دور زمین ها را در برنامه داریم تا ورزش های محله ای در زمینه فوتبال محله ای جان بگیرند.وی تصریح کرد: برای پارک های سطح شهر نور ال ای دی جایگزین شده است. زیبا سازی و رنگ آمیزی جداول و نصب پایه های روشنایی، نصب لامپ ها در بلوار پرستار هم که از مقابل بلوار پاستور می‌گذرد انجام شده و روشنایی آن بدلیل نبود کابل روشنایی آن باقی مانده است و این کار مشترکی بین شهرداری و ادارات خدماتی مثل برق است که می‌بایست انجام شود ولی نشده است.

وی خطاب به مردم گفت: همیشه پر جلسات و نشست هایی که داشتیم اعلام کردیم که اگر توقع داریم شهر زیبا و تمیزی داشته باشیم که توقع بجایی هم از جانب مردم است دو جبهه را باید در نظر بگیریم یکی وظایفی خدماتی است که شهرداری باید انجام بدهد و یکی هم وظایفی که شهروندان در ساماندهی و زیباسازی شهر دارند که توی این قضیه نباید منتظر این باشیم که کسی بیاید و دلش برای ما بسوزد و کار و معجزه‌ای یک شبه انجام دهد تا مشکلات شهر رفع وکوچه ها آسفالت و نور آن درست و خیابان‌هایش تمیز شوند، این اتفاق نمی‌افتد بنابر این می یابد که همشهریان عزیز همینطور که شهرداری در مقابل همه مشکلات ایستاده و دارد کار انجام می‌دهد و تمرکز روی کارها باشند که انصافا همکاران ما در شهرداری کوتاهی نکردند امیدواریم مشارکت مردم هم غیر از توقعی که میرود از شهرداری انجام دهد حضور و مشارکت مردم در کنار شهرداری باعث میشود که کارها با سرعت بیشتر و تسهیلگری بهتر انجام شوند. از مردم خواهشم این است با شهرداری مشارکت داشته باشند و این مشارکت هم مالی، پرداخت عوارض بموقع که شامل خدمات شهری و نوسازی میشود و هم مشارکت در خودیاری هایی که بر اساس مصوبات شورا تعریف شده است مثل خودیاری در بحث آسفالت که متأسفانه تا به امروز هیچ مبلغی را تحت عنوان خودیاری نتوانستیم اخذ کنیم. توقع ما از مردم این است که بیشتر ورود پیدا کنند چون بحث آسفالت هم دغدغه مردم و هم مسئولین است. ما هم پیگیر هستیم که سهمیه قیر افزایش پیدا کند و داریم احداث کارخانه آسفالت بروات را پیش می‌بریم و از سرمایه گذاران دعوت کردیم تا بیایند و در این قضیه ورود پیدا کنند و به نتایجی هم می‌رسیم. مردم باید در کنار حق و حقوق شهروندی، وظایف شهروندی نظیر تمیز نگهداشتن کوچه و خیابان و محله را به خوبی انجام دهند که می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شهرداری باشد. اینگه یک شهروند نخاله‌های ساختمانی را در کوچه می‌ریزد بقیه همسایه‌ها باید از این کار او ممانعت کنند و نگذاریم این کار را انجام دهد. و یا اینکه زباله‌ها را بی موقع بیرون نگذاریم تا باعث این نشود زباله‌ها در یک کوچه و یا محله پخش شوند تذکر دهیم و نگذاریم این اقدامات انجام شوند و به فرهنگ سازی شهر نشینی بیشتر توجه کنیم و تذکر دهیم به کسانی که رعایت نمی کنند. این اقدامات میتواند کمک خوبی برای شهرداری باشد و حتی نظرات و پیشنهاداتی که قابلیت اجرا دارد را ارایه دهند تا ما بتوانیم به واحد‌های شهرداری و خدماتی که باید از جانب شهرداری انجام شود بهبود ببخشیم. مردم باید مشارکت داشته باشند، حساس باشند تا سالهایی را که از دست رفته است در آینده با زمان کمتری پروژه‌های بیشتری را بتوانیم انجام دهیم.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11758

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.