افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای) مجتمع آموزش عال بم

  • کد خبر : 4973
  • 18 آذر 1398 - 9:25
افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای) مجتمع آموزش عال بم

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای) مجتمع آموزش عالی توسط فرماندار بم مهندس هادی شهسوار پور روز یکشنبه ۱۷ آذرماه افتتاح و همچنین تفاهم نامه همکاری بین مجتمع آموزش عالی و اداره فنی حرفه ای بم منعقد شد.

به گزارش طلوع ارگ،  هادی شهسوار پور فرماندار بم در آیین افتتاح مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای مجتمع آموزش عالی بم ضمن تبریک روز دانشجو گفت: راه اندازی این مرکز و عقد تفاهم نامه همکاری مجتمع با اداره فنی حرفه ای بم موضوع بسیار خاص، مهم و مورد نیاز است و آنچه که مسلم است دانشجویان با قبول شدن در دانشگاه می توانند جایگاه خود را ارتقاء بخشند و در حین تحصیل تجربه و مهارتهای لازم را از طریق این مرکز در زمینه تحصیلی کسب و وارد بازار کار شوند.

فرماندار بم گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف فنی مهندسی، علوم انسانی، پزشکی در شهرستان بم با هدف اینکه بتواند فرد مفیدی برای آینده خود و جامعه باشند مشغول به تحصیل هستند،. وی همچنین گفت: یکی از کارهایی که باید اتفاق بیفتد مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان است که نیازمند زمینه سازی و فراهم کردن امکانات است و بعضی دستگاهها مثل فنی حرفه ای در این راستا گام بر می دارند.

شهسوار پور گفت در شهرستان بم ظرفیتهای خوب صنعتی، خودرو سازی و قطعه سازی، کشاوری و گردشگری وجود دارد که دانشجویان می توانند علاوه بر فراگیری و برطرف کردن نیاز علمی در دانشگاه با ارتباط با این بخش­ها نیازهای مهارتی خود را برطرف ن و بعد از دانشگاه وارد بازار کار شوند و در اقتصاد کشور نقش ایفا کنند .

دکتر محمدعلی نورالهی رئیس مجتمع ضمن تبریک روز دانشجو و خیر مقدم خدمت مهمانان گرامی گفت: طی چند سال گذشته دنبال این بودیم که در کنار علم و تحصیل دانشگاهی، مهارتهایی را به دانشجویان بیاموزیم که بعد از فارغ التحصیلی از این مهارت­ها استفاده نمایند. خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه بین مجتمع و اداره فنی حرفه ای بم، مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی (مرکزجوار دانشگاهیفنی حرفه ای) را در مجتمع راه اندازی کردیم.

دکتر نورالهی گفت: دانشجویان خیلی از دروسی را  به صورت محض و بدون آنکه تجربه کافی در اجرای آن مطالب فرا بگیرند در دانشگاه می­گذرانند، دانشجویان می توانند در مراکز فنی حرفه ای دوره های مهارت آموزی خود را بیاموزند. انشالله دانشجویان با راه ندازی این مرکز با توجه به نیاز جامعه و رشته های تحصیلی موجود و دوره هایی که در اداره فنی حرفه ای وجود دارد حداکثر استفاده را ببرند و تجربیات خود را افزایش دهند که در آینده شغلی دانشجویان بسیار تاثیر گذار است.

رئیس مجتمع در این مراسم گفت: مرکز رشد شهرستان را با همکاری فرمانداری بم و تفاهم نامه ای که با پارک علم و فناوری استان کرمان منعقد کردیم، راه اندازی و به زودی شاهد افتتاح آن هستیم و همچنین دکتر هادی فرزان عضو هیأت علمی گروه مکانیک مجتمع  به عنوان مدیر مرکز رشد شهرستان بم معرفی شدند

موسی دریجانی رئیس اداره فنی حرفه ای گفت: مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای با این رویکرد راه اندازی شد که دروس دانشگاهی نیاز علمی دانشجویان را برطرف می­کند اما کافی برای ورود به بازار کار نیست و موقعیت مناسبی وجود دارد که دانشجویان همراه با یادگیری دروس علمی دروس مهارتی را هم فرا بگیرند و بدون هیچ دغدغه ای وارد بازار کار شوند.

رئیس اداره فنی حرفه ایم بم گفت: مرکز فنی حرفه ای این آمادگی را دارد که دانشجویان هر دوره ای را نیاز به فراگیری آن دارند با ارائه از طریق مرکز جوار دانشگاهی فنی حرفه ای برگزار و در این راستا از تمام ظرفیتهای استانی چه در بخش دولتی  و چه در بخش خصوصی در جهت برطرف کردن نیاز دانشجویان مجتمع استفاده نماید.

گفتنی است در این آیین که روز یکشنبه ۱۷ آذر در سالن بسطامی مجتمع برگزار شد، فرماندار بم مهندس هادی شهسواری پور، دکتر محمدعلی نورالهی رئیس مجتمع، دکتر علی دریجانی معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، دکتر حمزه دهقانی معاون توسعه و پشتیبانی، سلیمه قنبری مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت مجتمع، دکتر دریجانی رئیس اداره فنی حرفه ای بم، اعضای هیأت علمی، دانشجویان حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4973

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.