افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
باحضور معاون وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی

افتتاح بزرگترین فروشگاه تعاونی محصولات کشاورزی در نرماشیر

  • کد خبر : 1204
  • 01 مهر 1396 - 9:53
افتتاح بزرگترین  فروشگاه تعاونی محصولات کشاورزی در نرماشیر

بزرگترین فروشگاه تعاونی محصولات کشاورزی در شهرستان نرماشیر باحضور معاون وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی هیئت همراه مهندس علی آبادی عضو هیئت مدیره تعاونی کشور نماینده مردم شهرستان شرقی استان کرمان ومسئولین محلی افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم فرماندار نرماشیر رضا مشکی گفت : نرماشیر در بحث کشاورزی و دامداری فعالیت می کندو یکی از محصولات این شهرستان رطب مضافتی می باشد.
وی افزود تاریخ این شهرستان به ۹هزار سال می رسد طی کاوشها ی اخیر محققان وکاوشگران اعلام کردند. وی بیان داشت: تعاونی روستای یکی از مراکز خدماتی است که در قدیم فعالیت داشته وامروز شاهد افتتاح بزرگترین فروشگاه تعاونی محصولات کشاورزی در این منطقه می باشیم.
مهندس حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شهرستان شرقی استان کرمان گفت: سازمان تعاونی می تواند نقش بسیار مهمی در کشور ایفا کند.
وی افزود: متاسفانه شرکت‌ها ی تعاونیها ماشین آلات وسرمایه های خود را در حال از دست دادن است ما از سازمان تعاونی روستای کشور می خواهیم در خصوص خرمای شرق را به صورت جدی وارد عمل شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۵درصد ازخرما ی بم در سردخانه‌ها باقی مانده است.
نماینده مردم شهرستان شرقی استان کرمان افزود :چرا باید مدیر سازمان تعاونی کشور ازطریق تریبون خرمای بم را ۱۴۰۰اعلام کرد آیا کاه را به این قیمت می فروشد
وی تأکید کرد:خرما بم باید به کیلوی ۱۵هزار تومان برسد قیمت پایین تر توجهی اقتصادی ندارد.
نیکزادی پناه یادآورشد:
در بم چهار اتحادی تعاونی روستای نیاز می باشدویک اتحادیه مرکزی در شرق نیاز است
وبا راه اندازی تعاونی دست واسطه ها کم می شودوباید صنایع تبدیلی خرما در کناراتحادیه ها راه اندازی شود .

تعاونیها مورد بی مهری قرار گرفتند

مهندس علی آبادی عضو هیئت مدیره تعاونی کشور در حاشیه افتتاح بزرگترین فروشگاه تعاونی محصولات کشاورزی در شهرستان نرماشیر گفت: با توجه به اینکه نماینده بم مرتباً پیگیر تعاونیها می باشد ویکی از دغدغه های ایشان در مجلس است.
وی به بی مهری تعاونیها اشاره کرد و افزود :بی مهری به تعاونیها از بدو انقلاب باعث ضعیف شدن این مجموعه شده است وتوجه به تعاونیها باعث رشدو احیای آنها می شود.

وی بیان داشت :تدابیر نماینده باعث موفقیت های تعاونیها می شود واکنون حضور مردم نرماشیر باعث رشد وتعالی مجموعه تعاونی شده است .
علی آبادی تشریح کرد :استان کرمان از فعالیت در حوزه بهروری فن آوری وتکنیک علوم کشاورزی با استفاده از ظرفیت های سنتی ورسیدن به‌ خط بهینه وترویج وآموزش توی عمل به عنوان پایلوت تصویب شد.
علی آبادی گفت: ما آمدهایم زنجیره فر آوری ورساندن پیام مزرعه تا سفره در حوزه زنجیره خرما مسئله سیماب در بحث زنجیره خرمارا پیاده کنیم وبه لحاظ علمی تکنیکی بهترین محصول وکمترین هزینه که این شعار ماست در خصوص سیماب است.
این مسئول افزود : ما ازمسئولین استانی می خواهیم در خصوص زنجیره بحث سیماب در شهرستانهای شرقی رادر نظر بگیرند.
عضو هیئت مدیره تعاونی کشور گفت :کشاورزان باید در تمام کشورهاو نمایشگاه برای عرضه محصولات خود حضورپیدا کرده واز افراد با تجربه استفاده کنند.
وی تأکید کرد: از ظرفیت های تعاونی هاحقیقی وحقوقی درهر استان باید استفاده شودوباید جاذبه ایجاد کنیم نه دفع کننده باشیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1204

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.