افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:

اعلام شیوه آموزش مقاطع تحصیلی

  • کد خبر : 6720
  • 11 شهریور 1399 - 12:12
اعلام شیوه آموزش مقاطع تحصیلی

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به تشریح نحوه برگزاری کلاس های درس در وضعیت های متفاوت کرونایی پرداخت.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، سیدمحمد حبیب‌الهی صبح امروز ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن آموزش گفت: به دنبال آن هستیم سال تحصیلی جدید را بدون وقفه شروع کرده و همچنین افراد لازم التحصیل را پوشش کامل دهیم تا کسی از تحصیل محروم نباشد.

وی تضمین سلامت بهداشتی جسمانی و روانی دانش آموزان را یکی از کارهای آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، استفاده از فناوری‌های نوین برای استمرار آموزش و یادگیری و بهره گیری از فناوری‌های نوین در طول سال تحصیلی یکی از برنامه های جدی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است بنابراین در راستای دستیابی به این اهداف سه سناریو برای سال تحصیلی جدید تعریف شده است.

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید برآنکه ما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم، در ادامه به سناریوهای تعریف شده در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: اگر ستاد مقابله با کرونای استان اجازه بازگشایی مدارس بدهد و در وضعیت سفید قرار بگیریم برنامه‌های آموزشی طبق روال سال گذشته اجرا می‌شود ضمن آنکه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت خواهیم کرد.

وی با اشاره اینکه اگر منطقه‌ای در وضعیت زرد کرونایی قرار گیرد، تصریح کرد: در وضعیت زرد، مدارس با رعایت تراکم کلاس‌ها برگزار می‌شوند به‌طوری‌که کلاس‌هایی با تراکم کم، همه روزه به صورت حضوری برقرار خواهند بود اما در کلاس‌های پر جمعیت، دانش آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند و دانش آموز فقط دو روز در هفته آموزش حضوری داشته به‌ طوری‌ که گروه “الف” روزهای شنبه و دوشنبه و گروه “ب” روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در مدرسه حاضر می‌شوند، ضمن آنکه برای دانش آموز در دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول یک روز آموزش مجازی در روزهای چهارشنبه در نظر گرفته شده است و دوره متوسطه نظری و فنی و حرفه و کاردانش روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آموزش غیرحضوری خواهند داشت.

حبیب‌الهی در ادامه با اشاره به اینکه اگر منطقه‌ای در وضعیت قرمز قرار گیرد، عنوان کرد: در وضعیت قرمز کلیه آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری است و دانش آموزانی که از ابزارهای هوشمند بهره‌مند هستند آموزش‌ها به‌صورت مجازی است و دانش‌آموزانی که ابزار هوشمند ندارند یا بسته اینترنتی در اختیار ندارد، از بسته‌های یادگیری برای آموزش آنها استفاده می‌کنیم.

وی یکی از شرکای مهم آموزش و پروش را در دوران کرونایی در امر آموزش را والدین دانست و در ادامه درباره استفاده از بستر اینترنت برای تشکیل کلاس مجازی، بیان کرد: همه ظرفیت‌های شبکه دانش آموزی «شاد» در سال گذشته کامل نبود اما اکنون ظرفیت آن تکمیل شده و تا پایان هفته از نسخه آزمایشی آن رونمایی خواهد شد.

معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بسته‌های اینترنتی رایگان و کم هزینه برای دانش آموزان، اظهار کرد: هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست اما در این شرایط اگر هم قصد تامین سلامت فرزندانمان و هم تداوم جریان آموزش داریم بنابراین راهی جزی استفاده از فناوری‌های نوین نداریم.

وی بیان کرد: نقاطی در استان داریم که پوشش اینترنت ندارند و یا خانواده‌هایی در استان داریم که گوشی هوشمند در اختیار ندارند بنابراین برای آموزش این دانش آموزان مدرسه تلویزیونی، بسته‌های یادگیری و ارتباط معلم در نظر گرفته شده است.

حبیب‌الهی با اشاره به شهریه مدارس، عنوان کرد: مدارس غیر دولتی یک شهریه مصوبی دارند حتی اگر آموزش‌ها مجازی باشد هزینه‌های آنها ساری و جاری است زیرا مدارس همه روزه باز و کادر مدرسه در همه وضعیت‌ها در مدارس حضور دارند و همچنین هزینه‌های مدارس هیات امنایی در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است اما اگر ولی نخواهد از خدمات مدارس هیات امنایی استفاده کند نیاز به پرداخت هزینه نیست.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6720

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.