افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
جزییات ادامه پروژه بزرگ ساخت مسکن در ارگ جدید بم توسط گروه انبوه‌سازان بهار

استقبال بی‌نظیر مردم شرق استان کرمان از پروژه مسکونی انبوه سازان بهار در ارگ جدید بم

  • کد خبر : 4375
  • 07 مرداد 1398 - 13:59
استقبال بی‌نظیر مردم شرق استان کرمان از پروژه مسکونی انبوه سازان بهار در ارگ جدید بم

طلوع ارگ – حاج محمدحسین شفیعی مدیرارشد گروه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان بهار در گفت‌وگوی اختصاصی با هفته نامه طلوع بم جزییاتی از نحوه واگذاری واحدهای مسکونی در حال ساخت و واحدهایی که در آینده قرار است در این پروژه ۱۰ هزار واحدی احداث شود را اعلام نمود. وی در این گفت و گو تاکید […]

طلوع ارگ – حاج محمدحسین شفیعی مدیرارشد گروه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان بهار در گفت‌وگوی اختصاصی با هفته نامه طلوع بم جزییاتی از نحوه واگذاری واحدهای مسکونی در حال ساخت و واحدهایی که در آینده قرار است در این پروژه ۱۰ هزار واحدی احداث شود را اعلام نمود.
وی در این گفت و گو تاکید جدی بر این دارد که مردم اطمینان کافی داشته باشند که گروه بهار در ارگ جدید به هیچ وجه «زمین فروشی» نمی‌کند و زمانی شروع به واگذاری تدریجی واحدها و عقد قرارداد و دریافت پیش پرداخت می‌ نماید که حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند. بعد از این مرحله اقساط شروع می شوند و تا تکمیل واحدها شرکت و مشتری پا به پای هم پیش می روند.

این پروژه ۱۰ هزار واحدی دو بخش ۱۲۰۰ واحدی و ۸۸۰۰ واحدی دارد که تفاوت اصلی آنها در مبلغ پیش پرداخت و اقساط و همچنین زمان تحویل است که هرکس بنا به شرایط خود می تواند یکی از آنها را انتخاب کند.

برای آگاهی از جزییات این دو بخش و ادامه روند کاری پروژه گفت و گوی زیر را حتما بخوانید:

• آقای شفیعی سلام. چه خبر از اجرای پروژه بهار؟ مرحله پیش ثبت نام پایان یافت. ممنون می‌شویم اطلاعاتی در این خصوص در اختیار خوانندگان ما قرار دهید.

با سلام خدمت شما و همه شهروندان محترم شرق استان کرمان. به لطف خدا و همت همکاران ما در گروه بهار مرحله پیش ثبت نام که به نوعی نیازسنجی ما برای اجرای یک پروژه بزرگ بود و از اول تا پانزدهم تیر ماه انجام گردید، با استقبال بی‌نظیر مردم شریف و نجیب بم، ریگان، فهرج و نرماشیر روبه رو شد. جا دارد صمیمانه از مردم و مسئولین محترم شرق استان کرمان از جمله فرماندار محترم بم، امام جمعه محترم، نماینده محترم شرق استان و همچنین شهردار محترم بم و مسئولین ارگ جدید بابت همراهی ما در این مرحله قدردانی نمایم.
در این پانزده روز ۱۰۳۴۴ نفر از مردم شرق کرمان که متقاضی دریافت این واحدهای مسکونی بودند ثبت نام کردند که ۷۱۴۰ نفر آنها را ساکنین شهر بم و مابقی را ساکنین محترم شهرهای نرماشیر، بروات، ریگان، فهرج، نظامشهر، کرمان، ارگ جدید و ساکنین روستاهای منطقه تشکیل می‌دهند. ما این آمار را به تفکیک برای فرماندار محترم بم نیز ارسال نمودیم.

• در مرحله بعدی متقاضیان چه اقدامی باید انجام دهند؟

پس از نام‌نویسی اولیه یا مرحله پیش‌ثبت‌نام متقاضیان محترم باید از تاریخ پنجم تا پایان مرداد ماه با مراجعه به سایت گروه انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار به آدرس www.bahar-co.com و با داشتن کد رهگیری که از مرحله پیش‌ثبت‌نام به آنها داده شده است، فرم مرحله دوم را تکمیل کنند. کسانی هم که کد رهگیری‌شان را ندارند می‌توانند هر روز از ساعت ۹ الی ۱۷ با دفتر مرکزی ما با شماره تلفن ۰۲۵۳۶۶۲۱۸۰۱ تماس بگیرند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

• برنامه‌ای که قرار است برای این ۱۰ هزار متقاضی انجام دهید چیست؟

این پروژه به دو بخش تقسیم شده است. هنگام ورود به سایت جهت تکمیل مرحله دوم ثبت نام نیز این دو قسمت از یکدیگر تفکیک شده است. یک پروژه ۱۲۰۰ واحدی آپارتمانی که عملیات اجرایی و افتتاحیه آن از ششم فروردین در ارگ جدید باحضور مردم و مسئولین شرق استان و ارگ جدید آغاز شد و یک پروژه ۸۸۰۰ واحدی می باشد.

خصوصیات این دو پروژه بصورت تفکیک شده به شرح زیر است:

پروژه ۱۲۰۰ واحدی

درحال ساخت- بدون وام بانکی
مبلغ پیش پرداخت: ۸۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان و مابقی مبلغ در طی دوسال پرداخت می گردد.
زمان دریافت مبلغ پیش پرداختی جهت واگذاری واحدهای آپارتمانی براساس اولویت ثبت نامی، در مرحله اسکلت بتنی ساختمانها می باشد.
تحویل واحدهای این پروژه طبق جدول زمانبندی شده توسط گروه بهار از پایان سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ می باشد.
اطلاعات مجتمع های آپارتمانی:
متراژ واحدها: ۹۵ متری ۲خوابه – ۱۲۰ متری ۳ خوابه
۴ طبقه روی پیلوت/ هر طبقه ۴ واحد
دارای پارکینگ و انباری مجزا
متراژ واحدها: ۱۸۰متری سه خوابه
۳ طبقه روی پیلوت – هر طبقه ۲ واحد
دارای ۲ پارکینگ و انباری مجزا
تحویل واحدها به صورت کامل
بدون نصب دستگاه های گرمایشی، سرمایشی و کابینت می باشد.

پروژه ۸۸۰۰ واحدی

درحال طراحی، نقشه کشی، جانمایی و مذاکره جهت دریافت امتیازات دولتی و وام بانکی
مبلغ پیش پرداخت: ۳۰ میلیون تومان تا۷۰ میلیون تومان و مابقی مبلغ در طی مدت ساخت پرداخت می گردد.
درصورت حمایت دولت و اجرایی شدن این پروژه، تحویل واحدها از سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۴ انجام می‌پذیرد.
اطلاعات مجتمع‌های آپارتمانی:
۵ ، ۶ و ۷ طبقه روی پیلوت
متراژ واحدها: ۸۵ متری و ۹۵ متری دوخوابه- ۱۲۰متری سه خوابه
دارای پارکینگ و انباری مجزا
تحویل واحدها به صورت کامل
بدون نصب دستگاه های گرمایشی، سرمایشی و کابینت می‌باشد.

شایان ذکر است تفاوت اصلی دو پروژه ۱۲۰۰ واحدی و ۸۸۰۰ واحدی در مبلغ و نحوه پیش پرداخت واحدها می‌باشد.
پروژه ۱۲۰۰ واحدی برای کسانی است که می‌توانند پیش پرداخت و مبلغ قسط بیشتری را در مدت کوتاهتری بدهند و نیازی به وام بانکی نداشته باشند. همچنین واحدها نیز در مدت کمتری نهایتاً تا سال ۱۴۰۱ بصورت کامل تحویل داده خواهد شد.
ساخت پروژه ۸۸۰۰ واحدی برای کسانی است که توانایی پرداخت پیش پرداخت و اقساط کمتری دارند و تلاش گروه بهار بر این است که بتواند تسهیلات و امتیازات دولتی را جذب کند و شرایط را اعلام نماید و پایان سال ۱۴۰۴ اتمام این پروژه می باشد.

• آقای شفیعی، مهمترین ویژگی طرح واگذاری مسکن توسط گروه بهار در هر دو پروژه ۱۲۰۰ و ۸۸۰۰ واحدی چیست؟

ببینید گروه بهار بیش از ۲۵ سال است که در حوزه مسکن در سراسر کشور فعالیت دارد که بخشی از آن نیز در ساخت پروژه های عمرانی و تفریحی و صنعتی ارگ جدید بوده است. ما با کسب سالها تجربه و اعتبار در این زمینه تمام تلاشمان براین است که با توجه به شرایط خطیر اقتصادی و بعضاً عدم اطمینان کافی برخی شهروندان به چنین طرح‌هایی (که متاسفانه به دلیل فسادهای اقتصادی در سالهای اخیر اتفاق افتاده است) ابزار و شرایطی را ایجاد کنیم که مردم عزیز شرق استان کرمان در کمال آرامش و با اطمینان کافی ما در را در ساخت این پروژه همراهی نمایند. به همین دلیل یکی از مهمترین مواردی که ما در نظر گرفته ایم این است که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی “زمین فروشی” نداریم. کاری که متاسفانه اکثر تعاونی های مسکن انجام می‌دهند و با مشکل مواجه می‌شوند، آنها از همان ابتدای کار که زمین خالی دارند از مردم پول می‌گیرند.
ولی ما در انبوه سازان بهار آنچه را که می‌سازیم واگذار می‌کنیم. ما ساخت پروژه ۱۲۰۰ واحدی را از ششم فروردین ماه آغاز نموده ایم ولی تا این لحظه هیچ مبلغی از کسی به عنوان پیش پرداخت دریافت نکرده ایم.
در هر دو پروژه هم تصمیم بر این است که واحدها را تا مرحله اسکلت بتی پیش ببریم و سپس اقدام به عقد قرارداد با متقاضیان می نماییم.
همچنین مردم آگاه باشند که کلیه قراردادها فقط در دفتر ارگ جدید بم با نظارت مدیران منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید منعقد می گردد.

• سخن پایانی اگر دارید بفرمایید.

من باز هم از همه شهروندان عزیز و محترم شرق استان کرمان که با حضور گسترده خود در مرحله پیش ثبت نام ما را به ادامه کار در این شرایط بحرانی اقتصادی دلگرم کردند تشکر و قدردانی می نمایم. ما در شرایط ایده‌آلی این کار را آغاز نکرده ایم و از سختی های راه بخوبی آگاه هستیم. اما بنده تنها به عشق این مردم نجیب و صبور و برای حل گوشه ای از مشکلات آنها در حوزه تامین مسکن و رونق تولید و اشتغال در منطقه، بعد از سالها دوباره به بم برگشتم و قصد دارم به لطف خدا و با حمایت مردم و مسئولین محترم شرق استان و ارگ جدید این پروژه ها را به پایان برسانم. ان شاا…

منتشر شده در شماره ۲۰۷ هفته نامه طلوع بم – ۲ مرداد ۱۳۹۸

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4375

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.