افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
استاندار کرمان:

استان کرمان بعد از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا می‌شود/تعداد معین‌های اقتصادی افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 7835
  • 24 دی 1399 - 12:48
استان کرمان بعد از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا می‌شود/تعداد معین‌های اقتصادی افزایش می‌یابد

استاندار کرمان در جلسه‌ی امروز ستاد اقتصاد مقاومتی به چند موضوع اشاره کرد. از جمله اینکه در حال ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی هستند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، زینی‌وند در این‌باره گفت: «متاسفانه برخی از معین‌های اقتصادی جدیتی که در روز اول کار داشتند، اکنون ندارند». او با این حال، از افزایش تعداد معین‌های اقتصادی نیز خبر داد.

یکی دیگر از اظهارات استاندار درباره‌ی گردشگری بود. او مدعی شد: «استان کرمان بعد از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا خواهد شد».

زینی‌وند همچنین، با اشاره به مزرعه‌ی استخراج بیت‌کوین در رفسنجان و حاشیه‌هایی که در مصرف برق این مجموعه در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده، گفت: «این پروژه کاملا قانونی و سقف میزان مصرف برق دارد. میزان مصرف برق آن مدیریت می‌شود و برق با قیمت برق صادراتی به آن‌ها داده می‌شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، علی زینی‌وند، چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه در جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: «در حال ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی هستیم. متاسفانه برخی از معین‌های اقتصادی جدیتی که در روز اول کار داشتند، اکنون ندارند و فرمانداران باید پیگیر مشکلات و به دنبال حل علت این تعلل باشند».

وی با بیان اینکه فرمانداران باید گزارش کار معین‌های اقتصادی را به ما ارائه دهند، ادامه داد: «دستگاه‌های متولی در حوزه‌ی اشتغال روستایی نیز باید گزارش بدهند. متاسفانه از این تسهیلات ارزان استفاده نشده و باید مدنظر داشت به وسیله اشتغال‌های خرد می‌توانیم توازن در اشتغال ایجاد کنیم».

استاندار کرمان اضافه کرد: «باید قبل از برگزاری جلسات در استانداری موضوعات کارشناسی شده باشد و اینجا فقط جای تصمیم‌گیری است».

وی با تاکید برآنکه برای سرمایه‌گذاران بی‌رغبت وقت نگذارید، اظهار کرد: «اگر معاونین استاندار در اجرای کارها تعلل می‌کنند به بنده گزارش دهید تا با آن‌ها برخورد کنم و همه مدیران باید پای کار باشند».

زینی‌وند با انتقاد از قوانین متعدد و بیان اینکه در زیر این حجم از قوانین، در حال خفه شدن هستیم، اظهار کرد: «با وجود موانع زیاد اما اگر جلسات هماهنگی را افزایش دهید، مشکلات حل و فصل می‌شود».

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه منطقه دهبکری ظرفیت‌های چند وجهی دارد، گفت: «معین اقتصادی دهبکری برنامه‌های خوبی برای این منطقه دارد اما باید طرح یک ماهه به ما ارائه دهد و به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی در شهر دهبکری باشد تا مردم توانمند شوند».

وی اظهار کرد: «استان کرمان بعد از کرونا یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا خواهد شد لذا باید فعالین حوزه گردشگری آموزش‌های لازم را ببینند و باید نوآوری در زمینه جذب توریست داشته باشید».

زینی‌وند با یادآوری اقدامات زیادی که در قلعه‌گنج صورت گرفته، در ادامه خطاب به فرماندار بم و معین اقتصادی شهر دهبکری تصریح کرد: «باید دهبکری مانند قلعه‌گنج شود و اقدامات در این منطقه همانند قلعه‌گنج گسترده باشد».

استاندار کرمان با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید اولویت معین‌های اقتصادی باشد، ادامه داد: «افزایش تعداد معین‌های اقتصادی را در دستور کار داریم و درخواست داریم که شرکت‌های که توان لازم را دارند حتی اگر شده معین یک روستای کوچک شوند».

وی در ادامه سخنانش برلزوم صرفه‌جویی برق و گاز تاکید کرد و افزود: «تامین برق و گاز منازل در اولویت ماست و نباید هیچ منزلی بدون برق یا گاز داشته باشیم و اولویت بعدی صنایع هستند. مشترکین خانگی نباید بدون برق و گاز باشند و اگر صرفه‌جویی نداشته باشیم در بهمن‌ماه خاموشی‌های زیادی خواهیم داشت».

زینی‌وند ادامه داد: «مدیران دستگاه‌های دولتی باید میزان مصرف برق و گاز دستگاه خود را مدیریت کنند تا در فصل سرما با مشکل قطعی برق یا گاز مواجه نشویم».

وی با اشاره به مزرعه‌ی استخراج بیت کوین در رفسنجان و حاشیه‌هایی که در مصرف برق این مجموعه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: «این پروژه کاملا قانونی و سقف میزان مصرف برق دارد. میزان مصرف برق آن مدیریت می‌شود و برق با قیمت برق صادراتی به آن‌ها داده می‌شود»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.