افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

استاندار کرمان: حذف ارز ترجیحی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 10992
  • 02 شهریور 1401 - 13:29
استاندار کرمان: حذف ارز ترجیحی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است
استاندار کرمان با اشاره به اقدام دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی بدو آغاز کار گفت: این مهم یکی از اقدامات مهم دولت طی یک سال گذشته است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در آیین عطرافشانی مرقد پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و گلزار شهدای کرمان در نخستین روز از هفته دولت، حذف ارز ترجیحی را ناشی از شجاعت دولت دانست و افزود: کمتر پیش می آید دولتی این شجاعت را از خود نشان دهد و در همان سال نخست فعالیت خود سرمایه اجتماعی خود را با این اقدام به میدان بیاورد.

وی حذف ارز ترجیحی را اقدام بزرگ دولت عنوان و تصریح کرد: تولید کننده ‌ها توان مقابله با رانت را نداشتند اما با این اقدام دولت و همراهی و کمک مردم این مشکل برطرف شد به طوری که اکنون برای تولیدکننده‌ ها رغبت ایجاد و مردم اغنا شده اند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفته دولت بخصوص شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه اکنون یک‌ سال از آغاز دولت مردمی سیزدهم می‌ گذرد ادامه داد: دولت زمان تحویل با مشکلات متعددی روبرو بود به طوری که سرمایه ‌گذاری‌ ها منفی و در بخش اشتغال نیز با مشکل مواجه بود.

مهار شیوع ویروس کرونا اقدام مهم دولت 

استاندار کرمان به مهار شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت آیت الله رییسی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در کنار این می توان به فعال شدن بسیاری از حوزه‌های اقتصادی که در طول دوره شیوع کرونا به تعطیلی کشانده شده بود نیز اشاره کرد که خیلی ها فکر انجام این امور را هم نمی ‌کردند.

ارتباط موثر با کشورهای همسایه

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با کشورهای همسایه ارتباط نزدیک و مثبت برقرار کرد که می توان از این مهم به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت طی سال گذشته نام برد.

مدیریت مصرف برق اقدام مهم دولت سیزدهم

فداکار به اقدام مهم مدیریت مصرف برق نیز به عنوان یکی از عملکردهای دولت اشاره و تصریح کرد: این اقدام دولت موجب شد امسال بخصوص در حوزه تامین برق خانگی دچار چالش نشویم.

افتتاح پروژه های هفته دولت با ۵۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار 

استاندار کرمان از افتتاح پروژه های مختلف طی هفته دولت در استان کرمان خبر داد و گفت: این طرح ها در حوزه گازرسانی، گلخانه‌ها، نیروگاهی و … با پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا خواهد شد.

اختصاص ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به کرمان

وی افزود: ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در سفر استانی اخیر رییس جمهور به استان کرمان اختصاص یافت که ۱۸ هزار میلیارد تومان از این مقدار اعتبار و بقیه تسهیلات است.

فداکار گفت: بلافاصله بعد از انجام سفر رییس جمهور به کرمان اعلام شد که هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ هایی که امکان بهره برداری در ۲ یا سه ماه آینده را دارند به حساب استان واریز می شود که این اعتبار بیشتر به حوزه ‌های آموزش و پرورش و دانشگاه ‌ها، راهداری و بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بخش تامین آب نیز مشکل دارد که امیدواریم سال آینده برخی مشکلات این حوزه بر طرف شود.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندارو جمعی از مدیران و مسئولان استانی ساعات نخستین صبح امروز با حضور در گلزار شهدا و نثار گل و فاتحه در نخستین روز از هفته دولت به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای گلگون کفن تجدید میثاق کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10992

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.