افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

استاندار کرمان جزئیات و اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان را تشریح کرد

  • کد خبر : 10904
  • 24 مرداد 1401 - 10:10
استاندار کرمان جزئیات و اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان را تشریح کرد
استاندار کرمان جزئیات و میزان اعتبار ۲۱۶ مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان را تشریح کرد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۳ مردادماه در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار کرد: از دست اندرکاران اجرای سفر هیئت دولت به استان و مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که زحمات زیادی را متحمل شدند، قدردانی می کنم.

وی با قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: خبرنگاران و رسانه ها نیز زحمات زیادی کشیدند و در مجموع اصل سفر ریاست جمهوری به استان برکاتی داشت که به زودی اثرات آن مشاهده می شود.

فداکار در ادامه با اشاره به اینکه دیدارهای رئیس جمهور در استان سه بخش بود، تصریح کرد: دیدارهای عمومی ایشان با مردم در کرمان، جیرفت و بم صورت گرفت؛ در جمع مردم زهکلوت رودبار، کارگران درخواست خلع ید معدن را داشتند که رئیس جمهور اعلام کردند خلع ید شده و به زودی مالک جدید کار را آغاز می کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نشست های تخصصی در موضوع معادن، جلسه شورای اداری، نشست با نخبگان و … نیز برگزار شد، گفت: دیدارهای تخصصی خیلی موثر بود و حرف نخگان و نظر متخصصان حوزه های خاص استان شنیده شد و یکسری بازدیدهای سرزده بود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جمع مردم دو روستا در جنوب استان اظهار کرد: نخستین حضور در روستای کروچان در بخش زهکلوت رودبار که قرار شد به شهرستان جازموریان ارتقاء پیدا کند و در دومین مقصد در جنوب کرمان، ریاست جمهوری در روستای تنگ شاه نیز که منطقه محرومی در عنبرآباد بود حضور یافتند.

فداکار بیان کرد: در زمینه مصوبات تقسیم کار صورت گرفته تا دوستان در این روستاها حضور یافته و مصوبات را پیگیری کنند و بازدید رئیس جمهور از روستاها و مناطق در دیدن عمق محرومیت در استان موثر بود و در اتخاذ تصمیمات تاثیر زیادی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همزمان با سفر هیئت دولت به استان کرمان، ۲۷ میز خدمت در سطح استان برپا شد و وزراء و معاونانشان در مناطق مختلفی حضور یافته و کمک زیادی صورت گرفت. کار هنوز ادامه دارد و حدود ۳۰۰ نفر در مرکز سامد مشغول به کار هستند تا نامه ها جمع بندی، پردازش و وارد سیستم شود تا برای پیگیری برود.

استاندار کرمان گفت: یک قواعدی برای مصوبات دولت وجود دارد و دولت اصرار دارد پروژه جدیدی را کلنگ نزند، مگر موارد خاص یا متعلق به بخش خصوصی و عمدتا مصوبات مربوط به پروژه های نیمه تمام است.

وی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام در استان کرمان زیاد است و شرط دولت در استان ها طرح های با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و اولویت با طرح هایی است که بالاترین پیشرفت را دارد تا مردم زودتر بهره مند شوند و موارد استثنایی نیز وجود داشت به عنوان مثال بیمارستان عنبرآباد کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت و ۱۳ سال معطل است و به دلیل نیاز مردم جزو مصوبات سفر پذیرفته شد و ساخت خوابگاه متاهلین برای دانشگاه شهید باهنر و علوم پزشکی نیز پذیرفته شد چراکه ضرورت داشت.

فداکار با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱۶ مصوبه سفر را داریم که بخشی دیگر نیز با توجه به دستور ریاست جمهوری اضافه خواهد شد، تصریح کرد: برخی وزراء نیز بعد از بازدیدها تمایل داشتند کمک کنند و وزیر نیرو از رئیس جمهور اجازه گرفت یکسری طرح ها را به دلیل ضرورت ها و نیازهای استان تا پایان هفته به مصوبات اضافه کند.

وی بیان کرد: چند طرح مهم باید تا پایان هفته نهایی شود که یکی از آنها سیل بند جنوب(خرم) است که از جیرفت آغاز تا پایان حوزه استحفاظی استان در رودبار ادامه دارد و مورد دیگر جاده مهم بین محمدآباد ریگان و جاسک است که بخشی از منطقه کوهستانی می گذرد.

استاندار کرمان در ادامه گفت: گلزار شهدای کرمان برای خدمات رسانی به زائران حاج قاسم، نیازمند جاده دسترسی، پارکینگ، اورژانس، خدمات عمومی و زیرساخت است و در این زمینه مصوبه ای داشتیم.

وی با اشاره به لغو تفویض اختیار شورای معادن استان از سوی شورای عالی معادن کشور، افزود: با پیگیری ها، رئیس جمهور دستور دادند که تفویض اختیار به شورای صورت بگیرد و مواردی که ذکرکردم، کلیت مصوبات است.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مجموع اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان دو بخش است که شامل اعتبار و تسهیلات است و ۱۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان کرمان در نظر گرفته شد شامل بخش های مختلف است.

استاندار کرمان گفت: در بخش آب و خاک ۶۲ مصوبه با ۳۵۵۴ میلیارد تومان، در زمینه اشتغال ۱۱ مصوبه که عمدتا تسهیلات است و در بهداشت و درمان ۱۳ مصوبه با ۱۶۷۰ میلیارد تومان مصوبه داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رفاهی و اجتماعی ۱۸ مصوبه داریم، افزود: در بخش زیربنایی بیشترین اعتبار معادل ۹۹۸۰ میلیارد تومان شامل ۳۳ مصوبه داریم و باید توجه داشت که کل اعتبار عمرانی استان سالیانه ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

فداکار با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش ۵۵ مصوبه داریم، اظهار کرد: بعضی مصوبات مشخص است و اسم دارد مانند ۲۰۰ میلیارد تومان کمک به بیمارستان بم که در اختیار دستگاه مربوطه است.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی استان، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه های مدارس شبانه روزی، ۱۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس، ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان های جنوب استان، ۶۰ میلیارد تومان بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام رفسنجان، ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بم و … از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان است.

استاندار کرمان بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام ورزشی کارگران چند شهر، ۴۰ میلیارد تومان تکمیل مراکز فنی و حرفه ای، اعتباراتی برای پزشکی قانونی، تکمیل ساختمان های دادگستری و … از دیگر مصوبات است.

وی گفت: بیشترین تعداد مصوبه را بعد از وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی با ۶۱ مصوبه داشته و سومین عدد مربوط به وزارت نیرو است.

فداکار بیان کرد: در بخش کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان برای سیستم های نوین آبیاری، ۱۷۰ میلیارد تومان اجرای ۲۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان، ۱۰۰ میلیارد تومان مرمت و نگهداری ایل راه های عشایری و … مصوب شده است.

وی با اشاره به مصوبه ۷۰ میلیارد تومانی وزارت صمت برای تصفیه خانه شهرک های صنعتی گفت: مصوباتی در زمینه ایجاد مجتمع های فرهنگی هنری در قلعه گنج، ریگان، رابر و تکمیل کتابخانه های عمومی داشتیم.

استاندار کرمان بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی ۳۵۰ میلیارد تومان مصوبه، وزارت ورزش و جوانان ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام ورزشی استان، هلال احمر چهار مصوبه، بنیاد مسکن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار، بهزیستی ۵۷ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز حمایتی و برای سازمان زندان ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستادی برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان تشکیل خواهیم داد و دستگاه های اجرای باید موارد را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10904

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.