افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
استاندار کرمان:

استانداردسازی پسته و خرما باید انجام شود

  • کد خبر : 13716
  • 30 بهمن 1402 - 10:43
استانداردسازی پسته و خرما باید انجام شود

استاندار کرمان با اشاره به تغییر نگرش‌ها نسبت به برند استاندارد و تاثیرات بسیار مهم آن در جامعه گفت: «باید پروتکل‌های جدید استاندارد برای برخی کالاها تدوین شود».

 محمدمهدی فداکار در شورای استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه تدوین پروتکل‌های جدید استاندارد برای برخی کالاها یک‌ شبه انجام نمی‌شود، افزود: «تدوین استاندارد در حوزۀ پسته، خرما و بررسی وضعیت سموم باقیماندۀ محصولات کشاورزی باید شروع شود».

وی تاکید کرد: «این استانداردسازی درخصوص محصولاتی مثل پسته و خرما چه به‌صورت اختیاری، چه اطلاع‌رسانی و چه رندومی (نمونه‌گیری) باید انجام شود زیرا انجام این اقدام به‌صورت یک شبه عملیاتی نیست و تعلل در آن سبب از دست دادن بازار، گرفتاری جامعۀ بازرگانی، کشاورزی و برتری رقبا خواهد شد».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا کرمان، فداکار در ادامه بر ضرورت افزایش نظارت‌ها در ارزیابی تولید مصالح ساختمانی به سبب اهمیت آن‌ها نیز تاکید کرد و گفت: «با ورود شرکت‌های مختلف در بخش کمک به استاندارد، هم اشتغال در بخش خصوصی ایجاد می‌شود و هم باری بر دوش استاندارد نیست».

وی با اشاره به اینکه استاندارد در حوزۀ ساختمان‌سازی به ویژه بخش بتن و میلگرد جدی است خاطرنشان کرد: «در حوزۀ بررسی استاندارد کالاهای اساسی به ویژه آسانسورها نیز از ظرفیت شرکت‌های کارگزار استفاده شود».

فداکار گفت: «در بحث وسایل شهربازی و دیگر مواردی که استفاده عمومی دارد نباید کوتاه آمد و استانداردها تقویت شود».

وی با اشاره به اینکه مجموعۀ استاندارد در بررسی‌ استانداردها در حوزۀ صادرات و تولیدات با اتاق بازرگانی نیز هماهنگ شود، اظهار کرد: «باید هماهنگی با تهران صورت گیرد تا بخشی از درآمدهای ناشی از فعالیت استاندارد به امور بنیادی استان بازگردد».

استاندار کرمان با اشاره به شرایط تولیدی عرصه‌های صنعتی و کشاورزی استان گفت: «نظارت استاندارد بر حدود یک‌هزار و ۷۰۰ محصول آن هم با حدود ۵۰ نفر پرسنل به‌سادگی عملیاتی نیست، از این رو ضمن تقویت این اداره‌کل باید شرکت‌های کارگزار بخش خصوصی نیز بیشتر پای کار بیایند و به مجموعۀ استاندارد کمک کنند».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13716

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.