افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
آیین معارفۀ استاندار جدید کرمان:

استانداران سابق و جدید کرمان در مراسم تکریم و معارفه خود چه گفتند؟

  • کد خبر : 3188
  • 01 آذر 1397 - 11:50
استانداران سابق و جدید کرمان در مراسم تکریم و معارفه خود چه گفتند؟

آیین تکریم علیرضا رزم‌حسینی؛ استاندار سابق کرمان و معرفی استاندار جدید کرمان محمدجواد فدایی با حضور معاون وزیر کشور و جمع پرشماری از گروه‌های مختلف در سالن خواجه‌نصیر دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای‌کرمان، علیرضا رزم‌حسینی، عصر چهارشنبه، سی‌ام آبان‌ماه، در آیین معرفی استاندار جدید کرمان اظهار کرد: «در حد بضاعت فکری و جسمی‌ام توانستم با کمک همکاران ارجمند استانداری، روحانیون، ائمه‌جمعه و نمایندگان مجلس و مدیران قدمی کوچک در راه توسعه‌ی استان بردارم».
وی سپس با بیان این‌که به نمایندگی از اعضای شورای تامین؛ قصد دارم راهبرد امنیتی و اجتماعی استان در چند سال گذشته را تشریح کنم؛ به ذکر سه خاطره پرداخت. یکی درباره‌ی همزمانی سه برنامه در اسفندماه ۹۶ شامل چهارشنبه سوری، مراسم عزاداری به میزبانی سردار قاسم سلیمانی و با حضور میهمانانی از سراسر استان و استان‌های مجاور همچنین برگزاری کنسرت موسیقی بود که به گفته‌ی رزم‌حسینی نظر برخی اعضای شورای تامین بر لغو کنسرت موسیقی بوده که وی مانع آن شده و هر سه برنامه بی‌هیچ مشکلی برگزار شده است.
وی با بیان این‌که مسئول اصلی شورای تامین استاندار است، ادامه داد: «من گفتم مسئولیت برعهده‌ی من و هر سه برنامه را برگزار می‌کنیم. چرا مردم و جوانان را به نظام بدبین کنیم؟».
رزم‌حسینی تصریح کرد: «من افتخار می‌کنم که در دوران مسئولیتم، هیچ‌یک از مراسمات موسیقی و اجتماعی در استان تعطیل نشد».
وی با بیان این‌که درایت، تدبیر و قاطعیت راهبردهای امنیتی شورای تامین استان بود، خاطره‌ی دیگری از حضور علی مطهری نماینده مجلس در دانشگاه شهید باهنر کرمان را نقل کرد که در مقطعی که در شیراز و مشهد؛ حضور وی با حواشی‌ای همراه شده بود کرمان میزبان او شد و هیچ حاشیه‌ای هم شکل نگرفت.
خاطره‌ی سوم او مربوط به اعتراضات دی‌ماه بود که به گفته‌ی رزم‌حسینی مسئله‌ی آن در کرمان مدیریت و تمام شد. وی گفت: «در آن زمان، جلسه‌ی شورای امنیت ملی برگزار و اعلام شد بهترین مدیریت بحران از سوی استانداری کرمان بوده است».
وی سپس اظهار کرد: «من در زمان مسئولیتم در استانداری کرمان، با حریت و آزادگی مطالبی به آقای رئیس‌جمهور می‌گفتم و برخورد ایشان جای تشکر دارد».
رزم‌حسینی اضافه کرد: «از این‌که ایشان بنده را لایق دو پست وزارت می‌دیدند هم تشکر می‌کنم؛ با من پیشنهاد وزارت صنعت و معدن و راه و شهرسازی در میان گذاشته شد، مشورت و استخاره کردم و ضمن عذرخواهی، نپذیرفتم. وزیر محترم کشور هم طی سه هفته‌ی اول خروج من از استانداری کرمان، پیشنهاد استانداری اصفهان و مشهد و تهران را دادند که من نتوانستم بپذیرم».
وی با بیان این‌که از دکتر جهانگیری نیز تشکر می‌کنم که چند تصمیم مهم برای کرمان گرفتند؛ در این‌باره توضیح داد: «خط اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی دایمی و مستقل برای جنوب مصوب شد، ایجاد خط راه‌آهن جیرفت برای اتصال به شبکه‌ی سراسری، گازرسانی به عنبرآباد و جیرفت و موافقت برای این‌که کرمان مترو داشته باشد از جمله این اقدامات است. در شورای عالی آب نیز از پروژه‌های آبی استان حمایت کردند».
وی سپس از دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی که او را حمایت کردند قدردانی کرد و افزود: «برخی معین‌های اقتصاد مقاومتی به کرمان نمی‌آمدند و تردیدهایی داشتند. توانستم آن‌ها را راضی کنم و حالا خواسته‌ام این است که نگذارید رنجیده خاطر شوند. دلگرم‌شان کنید تا بمانند».
وی در ادامه، دکتر فدایی استاندار جدید کرمان را فردی متدین، پاکدست، نجیب و عالم به کار خویش معرفی و تاکید کرد: «از همه می‌خواهیم ایشان را حمایت کنند؛ همچنین فعالان سیاسی انتظارات خود را تنظیم کنند، در برخی موارد، محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توان به هرکسی پست داد».
استاندار سابق کرمان در بیان دلخوری خود از کسانی که پس از رفتنش برایش شایعاتی درست کرده بودند، نتوانست صحبتش را ادامه دهد که حضار با تشویق‌های ممتد او را به آرامش فراخواندند.
او سپس گفت: «من چه گناهی کرده بودم و جای چه کسی را در استان کرمان تنگ کرده بودم که این همه شایعه و حرف و حدیث برایم درست شد؟».
رزم‌حسینی سپس قطعه شعری خواند؛ «هر آن‌که خدا را ستایش برد، خدا را به نامی صدا می‌برد / یکی نام الله و رب می‌برد، یکی نام یزدان و ایزد برد / یکی کار ناکرده را آبرو می‌برد، یکی هم گنه کرده را آبرو می‌خرد / کدام را خداوند به اعماق آتش برد؟ گمانم کسی را که کفر کرده و آبرو می‌برد».
استاندار سابق کرمان همچنین اظهار کرد: «در شورای تامین، مصوب کنید منشا شایعات را بیابند. بحث شخص نیست. با چنین اقداماتی، اعتماد مردم را می‌سوزانیم».
وی گفت: «قرار بودم هشت سال استاندار کرمان باشم اما نتوانستم ادامه دهم و از مردم عذرخواهی می‌کنم».

 

استاندار کرمان بر تقویت سیستم دولتی در استان تاکید کرد و آن را یکی از پیش‌نیازهای اصلی توسعه دانست.

محمدجواد فدایی، عصر چهارشنبه، سی‌ام آبان‌ماه، در آیین معرفی به‌عنوان استاندار جدید کرمان اظهار کرد: «از اعتماد وزارت محترم کشور و دولت محترم صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم کمک کند تا بتوانم این مسئولیت را به نحو احسن انجام داده و شرمنده‌ی مردم و دولت نشوم».
وی افزود: «بنده علاقه‌مند بودم آقای رزم‌حسینی به مسئولیت خود ادامه می‌دادند و پروژه‌هایی که شروع کرده بودند را به پایان می‌رساندند ولی مصلحت دیدند مسئولیت را برای مدتی رها کنند. از زحماتی که ایشان کشید قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد پذیرفتن مسئولیت و همکاری ایشان باشیم».
فدایی با اشاره به طولانی شدن دوره‌ی سرپرستی خود و قدردانی از امام جمعه کرمان و دیگران که وی را در این مدت حمایت کردند، ادامه داد: «علاقه‌مند بودم و خوشحال می‌شدم که این مسئولیت به عهده‌ی فرد دیگری گذاشته می‌شد ولی الان که به من داده شد واجب عینی است و به حول و قوه‌ی الهی تمام تجربه، انرژی و وقت خود را به‌کار می‌گیرم تا این مسئولیت را به‌خوبی انجام دهم».
وی سپس اظهار کرد: «برنامه‌های کاری بنده بر دو اصل استوار است؛ اصل اول اصالت استدلال است. یعنی برای کارهایی انجام می‌دهیم باید دلیل عقلی و منطقی و توجیه کافی داشته باشد. نه من کاری انجام می‌دهم که بدون استدلال عقلی باشد و نه دیگران باید انجام دهند. کاری را می‌کنم که قانع شده باشم آن کار درست و مفید و اصولی و به نفع مردم و جامعه و نظام است».
وی گفت: «اگر استدلال را حذف کنیم یا نیرنگ و فریب یا زور و فشار جای آن را می‌گیرد. همه قبول داریم در فرهنگ ما، نه نیرنگ و نه زور، جایی ندارد. بنابراین باید عادت کنیم با منطق و استدلال کارها را انجام دهیم».
استاندار کرمان بیان کرد: «اصل دوم ضرورت پاسخگویی است و همه باید در قبال کاری انجام می‌دهیم پاسخگو باشیم».
وی با بیان این‌که هم باید برابر وجدان خود و هم مردم و پیشگاه خداوند باید بتوانیم پاسخ کارهای خود را بدهیم، اضافه کرد: «نباید کاری انجام دهیم که نتوانیم پاسخگوی آن باشیم».
فدایی کلیاتی از برنامه‌ها و اولویت‌های خود را نیز ارایه و اظهار کرد: «نکته‌ی مهم، ابزار کار است. ما برای انجام هر کاری ابتدا باید ابزار آن را فراهم کنیم؛ به نظر من ابزاری که باید از آن استفاده کنیم سیستم اداری ماست. اگر می‌خواهیم در استان توسعه داشته باشیم و قوانین و مقررات را اجرا کنیم و رضایت مردم را جلب کنیم؛ که رضایت مردم هم بارها مورد تاکید رهبری است نیاز به یک سیستم اداری قوی داریم. اول در استان باید تکلیف این مسئله را روشن کنیم. به‌ویژه در این جلسه، مدیران باید در این راستا کمک کنند».
وی با بیان این‌که ما سیستم اداری سالم و کارا و پویا می‌خواهیم، افزود: «چند ایراد در سیستم اداری فعلی داریم. کارها باید با کارشناسی درست انجام شود و بنیه‌ی کارشناسی ادارات قوی باشد. بسیاری از تصمیمات غلط و دوباره‌کاری و موازی‌کاری برای این است که کارها درست کارشناسی نشده؛ یا ضعف بنیه‌ی کارشناسی داریم یا مدیریت به کارشناسی بها نمی‌دهد».
وی ادامه داد: «همچنین؛ کارکنان ما باید به قوانین و آیین‌نامه‌ها مسلط باشند. یکی از مشکلات ما برای این است که از حداکثر ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌کنیم و به همین دلیل بخشی از نیازهای مردم را پاسخ نمی‌دهیم».
استاندار کرمان با بیان این‌که ایراد بعدی این است که با مراجعین برخورد یکسان نمی‌شود، تاکید کرد: «باید این رویه اصلاح شود».
فدایی یادآور شد: «نکته‌ی بعدی این است که دستگاه‌های ما سریع و چابک نیست و کارها با تاخیر و در مدت زمان طولانی انجام می‌شود. برای همه‌ی این موارد مصداق دارم اما فرصت کافی برای شرح آن وجود ندارد؛ به صراحت می‌گویم اگر کارمندی یا مدیری کاری را الان و امروز بتواند انجام دهد و با مسامحه آن را به فردا بسپارد چنین فردی به دولت و نظام و مردم ظلم کرده است و به نسبت این تعلل، دریافتی که دارد هم غیرشرعی است».
وی اظهار کرد: «ایراد بعدی جدی نگرفتن کارهاست و مصادیق زیادی است که سیستم اداری ما دستورات را سهل و ساده تلقی کرده و خود را متعهد به اجرای برنامه‌ها نمی‌دانند که این ایراد هم باید رفع شود».
فدایی در ادامه‌ی اظهارات خود، با بیان این‌که توجه به جایگاه بخش خصوصی نکته‌ی مهمی است، افزود: «در شرایط فعلی منابع دولت به‌تنهایی نمی‌تواند نیازهای کشور را پاسخ بدهد و چاره‌ای جز فعال شدن بخش خصوصی نداریم. دستگاه‌های دولتی ما بخش خصوصی را ارباب رجوع معمولی نپندارند بلکه باید دنبال فعالان خصوصی باشند».
وی سپس به چالش‌ها و مزیت‌ها در استان اشاره و اضافه کرد: «برخی مزیت‌های نسبی را در استان نداریم. مثلا استانی مرزی یا بندری نیستیم و نفت و گاز نداریم و منابع آب فراوان هم نداریم؛ برای توسعه باید خلق مزیت کنیم و در گذشته هم در استان همین روال بوده است. با مزیت‌های جدید باید مشکلات اقتصادی را حل کنیم و این کاری است همه‌ی ما با مطالعه و تحقیق باید انجام دهیم».
وی گفت: «کم‌آبی، خشکسالی، بیکاری، فقر و مشکلات تولید را در استان داریم که باید رفع آن، در راس همه‌ی کارهای ما باشد».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3188

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.