افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
در جشن گلریزان شرق استان کرمان عنوان شد

از کاهش بدهکاران دیه تصادفات تا آمار ۶۰ درصدی زندانیان مهریه

  • کد خبر : 2673
  • 24 خرداد 1397 - 13:16
از کاهش بدهکاران دیه تصادفات تا آمار ۶۰ درصدی زندانیان مهریه

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از مجموع ۳۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان ۶۰ درصد آن مربوط به مهریه است و خوشبختاته آمار بدهکاران دیه در بحث تصادفات کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس،مصطفی عارف‌کیا رئیس دادگستری شهرستان بم پیش از ظهر امروز در آیبن جشن گلریزان شرق استان اظهار داشت: جشن گلریزان همه‌ساله به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل و نژاد همه انسان‌ها بدون خطاست و در واقع برخی مسائل باعث بروز جرائم می‌شود که برخی جرائم در واقع غیرعمد هستند، صریح کرد: در جشن گلریزان سال قبل از ۲۶ محکوم مالی که داشتیم ۱۸نفر آنها آزاد شدند.

عارف‌کیا با اشاره به اینکه در این جشن نیازمند ۷۵۰ میلیون تومان برای آزادی ۲۸ محکوم جرائم غیرعمد هستیم، یادآور شد: زندان جای مجرمان و مخلین نظم و امنیت است و افرادی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند نباید در زندان‌ها باشند که اینجا کمک خیران بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی از تقویت بخش اجرای احکام و مهیا کردن ملاقات آسان خانواده‌ها با زندانیان خبر داد و گفت: اولین زندان در استان هستیم که اجرای احکام در زندان انجام می‌شود.

حمایت فعالان اقتصادی از زندانیان جرائم غیرعمد

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم با اشاره به اهمیت انفاق در ماه رمضان اظهار داشت: ما با انفاق کردن در واقع با خدا معامله می‌کنیم و در این گونه مراسمات کمک به زندانیانی مطرح است که ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند.

طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی همواره در امور خیر به ویژه آزادسازی زندانیان تلاش داشته و دارد، عنوان داشت: با توجه به اینکه خانواده زندانیان نمی‌توانند مشکلات خود را در جامعه مطرح کنند نیاز است بسیار در این حوزه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما فعالان اقتصادی بنا به رسالت کاری که داریم در راستای اشتغال زندانیان و خانواده آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز ابراز داشت: به دنبال زندانی شدن یک فرد سه آسیب اجتماعی به‌وجود می‌آید که هر کدام برای سایر افراد هم مشکلاتی به‌وجود می‌آورد و عمده مشکل زندانیان مسائل مالی است.

وی بر اشتغال زندانیان پس از آزادی تاکید و عنوان کرد: اگر افراد پس از آزادی مشغول کار شوند قطعا دیگر مرتکب جرم نخواهند شد.

فرماندار بم خواستار تشکیل خیریه برای پیشگیری از بروز جرایم شد و ابراز داشت: امیدواریم در این مراسم تمام بدهی زندانیان جمع‌آوری شود.

افزایش ۲۵ درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: غیرعمد بودن جرم، نیازمندی زندانی و آبرومندی و نداشتن سابقه از عواملی است که ستاد دیه استان در راستای آزادی یک زندانی تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: ار بدو تاسیس ستاد دیه استان تعداد ۲ هزار و ۹۵۵ نفر محکوم آزاد شدند که در این راستا ۴۷ میلیارد تومان کمک مردمی پرداخت و ۶۷۶ نفر از این تعداد نیز با گذشت شاکیان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از آمادگی ستاد دیه برای جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد و گفت: از مجموع ۳۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان ۶۰ درصد آن مربوط به مهریه است و خوشبختاته آمار بدهکاران دیه در بحث تصادفات کاهش یافته که این نتیجه تلاش نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است.

موسوی‌قوام افزود: مبلغ دیه زندانیان زندان بم بیش از ۲ میلیارد تومان است که معادل ۷۵۰ میلیون تومانی که خیران کمک می‌کنند ما از ستاد دیه استان کمک خواهیم کرد و یک‌سوم بدهی دیه هم از شکات تخفیف گرفته شده و خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ۲۵ درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان خبر داد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2673

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.