افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
در جلسه مشترک ستاد مبارزه با کرونا و شورای اداری بم مطرح شد

از آغاز روند انتخابات شورای شهر تا افزایش عادی انگاری کرونا

  • کد خبر : 7907
  • 06 بهمن 1399 - 17:34
از آغاز روند انتخابات شورای شهر تا افزایش عادی انگاری کرونا

فرماندار بم با اشاره به افزایش عادی انگاری کرونا در جامعه خواستار تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد وی همچنین از آغاز روند انتخابات شورای شهر خبر داد.

به گزارش طلوع ارگ، صبح امروز دوشنبه ۶ بهمن جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونا و شورای اداری شهرستان بم با حضور هادی شهسوارپور فرماندار، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، دکتر رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم در این جلسه ضمن تاکید بر تشدید نظارت ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی گفت: ما تجربه زیادی در خصوص پیک های کرونا داریم و نباید هیچ کار اشتباهی انجام شود و نباید بگذاریم عادی انگاری در جامعه زیاد شود و باید مردم نسبت به شیوع کرونا همچنان حساس باشند و نباید به شرایط قبل برگردیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از مردم گفت: ما همشهریان شریفی داریم و باید بگویم در هیچ جای استان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، به اندازه بم نیست.

فرماندار بم در ادامه از آغاز روند انتخابات شورای شهر نیز خبر داد و گفت: از تاریخ ۲۰ اسفند نام نویسی نامزدها آغاز میشود و تا پایان روز ۲۶ اسفند نیز به پایان می‌رسد. وی ادامه داد: نامزدها باید گواهی سوپیشینه خود را (با اعتبار ۳ ماه) در زمان ثبت نام به همراه داشته باشند.

شهسوارپور در ادامه در خصوص بودجه بندی شهردارها، بدهی‌های ادارت نسبت به هم و همچنین در خصوص دستور العمل برنامه های دهه فجر نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در پایان نیز خواستار ساماندهی هر چه بهتر متقاضیان شرکت نفت شد.

در این جسه دکتر رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی کمک کرد تا ما بتوانیم شرایط را کنترل کنیم. ۶ هفته قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۴۱۳ مورد بیمار مثبت داشتیم و شش هفته بعد از اجرای طرح ۶۵۷ مورد داشتیم یعنی ۵۳.۵ درصد با کاهش روبرو بودیم. موارد بستری اما ۳۳۶ مورد بود که به ۱۳۵ مورد رسید. و با ۵۱.۸ درصد کاهش روبرو بودیم. در موارد سرپایی هم ۱۰۷۷ نفر به ۵۲۲ نفر رسید و با ۵۱.۵ صد کاهش روبرو بودیم. تعداد موارد فوتی ها هم از ۶۱ مورد از ۶ هفته قبل از اجرای طرح به ۲۸ مورد در ۶ هفته بعد از شروع این طرح رسیدیم که ۵۴.۱ درصد آمار کاهش نشان می‌دهد و در حال حاضر ۱۶ بیمار شناسایی شده که ۶ مورد آنها مثبت و ۱۰ مورد دیگر مشکوک می باشند.

وی افزود: نگرانی ما از خیز جدید موارد سرپایی در استان کرمان می باشد چون تجربه نشان داده که ابتدا موارد سرپایی و بعد موارد مثبت افزایش پیدا خواهد کرد. وقتی که کرمان وارد پیک می شد ۲۰ روز بعد نوبت بم بود.

وی در ادامه گفت: در این مدت با حمایت وزارت بهداشت و پیگیری‌های ریاست دانشگاه ۸ تخت مراقبت ویژه به آی‌سی‌یو اضافه شده و ۱۲ تخت دیگر هم آماده بهره‌برداری می‌باشد، همچنین دو دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه سی تی اسکن دوم هم به سیستم بیمارستان اضافه شدند وی گفت: ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، ۱۵ دستگاه مانیتور، سه تخت برقی ویژه icu و … به مجموعه بیمارستان اضافه شده است. با کمک وزارت بهداشت هم مطالبات تا پایان مهرماه پرداخت شد و امیدواریم با آزمونی که در ۲۴ بهمن برگزار می‌شود تعداد قابل‌توجهی نیروی جدید اضافه شود.

گفتنی است در این جلسه دکتر شیرین نصری رئیس مرکز بهداشت نیز به آخرین اقدامات طرح شهید سلیمانی نیز پرداخت.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7907

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.