افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نیکزادی پناه عنوان کرد:

ارگ باستانی بم درآمدزایی ندارد/ ۲۰۰ اثر تاریخی بم در انتظار ثبت ملی

  • کد خبر : 2160
  • 16 بهمن 1396 - 15:58
ارگ باستانی بم درآمدزایی ندارد/ ۲۰۰ اثر تاریخی بم در انتظار ثبت ملی

حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت گردشگری بم در کشور، گفت: شهر بم یکی از معدود شهرهای ایران است که قدمت آن بالای هفت هزار سال در شرایطی است که ۲۰۰ بنای تاریخی آن در انتظار ثبت ملی هستند.

 

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه گردشگری در استان کرمان رابطه مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و ارز آوری برای این استان بسیار تاریخی دارد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی برنامه ای برای توسعه گردشگری بم ندارد اما طی نشستی که با رییس سازمان میراث فرهنگی داشته ایم، ایشان قول دادند تدابیری برای رفع معضلات توسعه گردشگری بم اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، صنعت گردشگری در دنیا جزء صنایع بسیار پردرآمدی است که می تواند از دیگر صنایع مولد اقتصادی نیز پیشی بگیرد و این درحالی است که ارگ قدیم بم کرمان در حال بازسازی است اما متاسفانه ارگ تاریخی بم درآمد مناسبی برای این حوزه انتخابیه ندارد و این امر نیازمند نگاه ویژه سازمان میراث و فرهنگی استان کرمان است.

نیکزادی پناه افزود: خلق ثروت، ارائه مفاهیم فرهنگی و تقویت اقتصاد بومی از مزایای غیر قابل انکار در توسعه صنعت گردشگری است؛ بنابراین باید در این راستا حمایت های کافی از بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: برخی از کشور ها با امکانات مصنوعی برای جذب گردشگر اقدام می کنند اما متاسفانه با توجه به اینکه ظرفیت مناسبی در بم وجود دارد اما از این موهبت الهی که می تواند از نظر اقتصادی برای استان کرمان بسیار حائز اهمیت باشد، استفاده کاربردی نمی شود./

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2160

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.