افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024
فرماندار بم در مراسم تجلیل از خبرنگاران تاکید کرد:

ادارات باید در مقابل رسانه ها پاسخگو باشند

  • کد خبر : 12755
  • 26 مرداد 1402 - 12:26
ادارات باید در مقابل رسانه ها پاسخگو باشند

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، محمد برزنگ فرماندار و محمد رحیمی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بم و أصحاب رسانه بم دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه برگزار شد. به گزارش طلوع بم، محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم در نشست تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: چون […]

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، محمد برزنگ فرماندار و محمد رحیمی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بم و أصحاب رسانه بم دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم در نشست تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: چون خدا به شما این توان و هنر را داده، خودتان را به صداقت مقید کنید و  ضمن اینکه به نقاط قوت می‌پردازید ضعف ها را عنوان کنید. وی افزود: زیرا می‌توانید برای رفع خیلی از مشکلات موفق و مفید باشید.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در یک سال گذشته تعامل خوبی با خبرنگاران داشتیم و به تمام مطالبات پاسخ داده ایم و از شما میخواهیم تا اقدامات خوبی که در شهرستان و روستاها اتفاق افتاده است را به مردم انعکاس دهید چون اقدمات خوبی صورت گرفته است این اقدامات را هم دنبال کنید. وی تاکید کرد: ادارات باید در مقابل رسانه ها پاسخگو باشند.

وی در خصوص آفت سوسک حنایی سرخرطومی و اهمیت و نقش خبرنگاران در خصوص انتقال حساسیت این موضوع به مردم افزود: سوسک سرخرطومی آفتی وحشتناک است بنابراین همه رسانه‌ها و خبرنگاران کمک کنند تا کشاورزان خودشان پای کار باشند و از آنجا که شهر بم،  باغشهر است و در هر خانه‌ای چند درخت وجود دارد مردم باید خودشان وسط میدان باشند و در امر پایش کمک دهند.

وی همچنین در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: ۱۰۹۱ قطعه فعلا آماده است که شهرداری بروات طی همین هفته زیرسازی آن را شروع می‌کند و قرار است ۱۶۶۰ هکتار دیگر نیز الحاق و پیگیر هستیم تا بتوانیم مشکل مسکن را حل کنیم.

وی در خصوص انتقال آب سد نسا به بم و بروات بیان کرد: پروژه سد نسا که بزرگترین پروژه سال ۱۴۰۲ است‌که رئیس جمهور در سفرش اجرایی شدن آن را به مردم نوید داده بود. در زمانی که نیمی از ایران در تنش آبی به سر می‌بردند اما در شهر بم این شهر کویر مگر در یک فاصله زمانی خیلی کوتاهی، قطعی آب نداشتیم و مردم

به موقع به آب دسترسی داشتند. و هم اکنون مردم از  آب با کیفیت سد نسا که در فاز اول یا فاز اضطرار است استفاده می‌کنند و پیگیر بقیه مطالبات سفر رئیس جمهوری نیز هستیم.

وی در خصوص پل دهبکری تصریح کرد: مقداری از عملیات عمرانی آن باقی مانده است که با جدیت پیگیر آن هستیم و در اسرع وقت انجام خواهد شد.

برزنگ در خصوص تغییر کاربری باغات گفت: به هیچ عنوان در طرح تفصیلی تغییر کاربری نداریم و هر زمینی باغی باشد به عنوان باغی هم در طرح ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام  قاسم دانشی امام جمعه بم نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شما خبرنگاران نسبت به کشور و منطقه خود رسالت و تعهدی دارید. از آنجا که هیچ کس کامل نیست، مسئول و غیرمسئول باید نسبت به هم انصاف داشته باشیم و مسئولین هم نسبت به شما انصاف داشته باشند.

طبعا بعضی اقدامات انجام شده و بعضی اقدامات هم انجام نشده که در این زمینه همه باید انصاف داشته باشیم و فقط نقاط ضعف یا فقط نیمه خالی لیوان را نبینیم بلکه نقاط قوت را نیز ببینیم. مسئولین هم باید توجه داشته باشند که قرار نیست همیشه نقاط قوتشان گفته شود لذا شما به عنوان خبرنگار‌نقاط قوت را می‌بینید و نقاط ضعف را هم انعکاس می‌دهید و این رسالتی است که شما در قبال همشهریان دارید. مسئولین هم با توجه به مسئولیتی که قبول کردند باید به مسئولیت‌هایشان متعهد باشند.

امام جمعه بم در ادامه خطاب به فرماندار عنوان کرد: باید مسئولین ادارات توجیه شوند و خبرنگاران را از خبرهای سازمانی با خبر کنند، گاهی مسئله‌ای که دغدغه مردم است باید در مورد آن به مردم توضیح داد و مردم امین هستند.

محمد رحیمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم نیز در این نشست گفت:‌امروز نسبت به سال‌های قبل و ادوار گذشته اذهان زیادی هستند که دنبال منابع موثق و مواردی در جامعه هستند که بر اطلاعات آنان بیفزاید لذا شما خبرنگاران می‌توانید این اخبار موثق و اطلاعاتی که رسالت خطیر شما ایجاب می‌کند را به صورت بسیار دقیق و در عین حال امیدوار کننده در اختیار آنان بگذارید.

باید در هر تیتر و متنی خدا و وجدان را در نظر بگیرید‌تا شرمنده شهدا نشویم‌و در این راستا اداره ارشاد هم بنابر رسالت و وظایف خودش موظف هست نظارت داشته و خبرنگار را حمایت کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران با لوح تقدیر تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12755

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.