افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
فرمانده انتظامی شهرستان بم عنوان کرد:

احساس امنیت در جامعه از خودِ امنیت مهمتر است

  • کد خبر : 9232
  • 14 مهر 1400 - 11:54
احساس امنیت در جامعه از خودِ امنیت مهمتر است

به مناسبت هفته ناجا نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان بم با اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان بم ضمن تشکر از همراهی اصحاب رسانه به جایگاه احساس امنیت اشاره کرد و گفت: نظم و امنیت بر عهده نیروی انتظامی است و احساس امنیت در جامعه از خود امنیت هم مهم‌تر است و در این زمینه رسانه ها نقش مهمی در خصوص القاء احساس امنیت در جامعه داشته اند.

وی افزود: نقش مهم دیگری که رسانه‌ها در جامعه دارند نقش مطالبه‌گری است که این نقش می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه کمک کند. تمامیِ موضوعاتی که توسط اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود پیگیری می‌شود تا موضوع برطرف شود که جای تقدیر و تشکر دارد امیدواریم این مطالبه‌گری دنبال شود.

وی ادامه داد: پلیس امروز به سمت هوشمند سازی در حال حرکت است و شعار هفته ناجا هم، پلیسِ هوشمند؛ امنیت پایدار است. موضوع هدفمندسازی پلیس در دستور کار قرار دارد و پایش تصویری هم در سطح شهرستان در حال اجرا می باشد. بخش بروات هم در مرحله جانمایی و سیستم‌های هوشمند در حال اجراست. ما باید به سمت و سوی استفاده از ظرفیت های هوشمند برویم. انتظار داریم تمامی مراکز عمومی، خصوصی و محیط‌های شهری به سمت هوشمندسازی بروند.

سرهنگ اکبر نجفی یادآور شد: ناجا در این چند سال اخیر تغییرات بسیاری داشته و امروز رویکرد نیروی انتظامی رویکردی اجتماعی_ تعاونی است. فرماندهی انتظامی شهرستان انتظامی شهرستان بم تاکید کرد: امروز  اصحاب رسانه  بازوی توانمند ناجا در حفظ و تولید امنیت است. با توجه به عدم امنیتی که در کشور همسایه ما افغانستان وجود دارد و مشاهدۀ مشکلات آنها باید قدر امنیت را دانست چون آنها هم امروز قدر امنیت را می‌دانند و موضوع امنیت موضوع مهمی است.

سرهنگ نجفی در خصوص برنامه‌های هفته ناجا گفت: از روز شنبه ۱۷ مهر ماه با شعار هفته پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار مراسم و بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته ناجا برگزار خواهیم کرد و بزودی یگان پهپادی (پرنده هدایت‌پذیر از دور) ناجا در شهرستان بم افتتاح خواهد شد.

وی افزود: توفیقات نیروی انتظامی به خاطر همکاری و حضور مردم است و جا دارد از همراهی مردم شهرستان دارالصابرین بم در همه برنامه‌ها تقدیر و تشکر کنم. وی در زمینۀ کشفیات مواد مخدر گفت: ما امسال  بیش از ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته در زمینه کشفیات مواد مخدر پیشرفت داشتیم. در شش ماه امسال تا امروز بیش از ۶ و نیم تُن کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان داشتیم. در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و در حوزه برخورد با قاچاقچیان سوخت بیش از ۶۵ هزار و ۸۵۰ لیتر کشفیات قاچاق سوخت داشتیم، همچنین ۳۳ دستگاه حاملِ سوخت هم توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است. وی در خصوص خودروهایی که تغییر وضعیت داده اند گفت: حتماً با آنها برخورد خواهد شد و هیچ کس حق ندارد خودرو را تغییر وضعیت بدهد و افرادی هم که از شیشه های دودی استفاده کرده‌اند باید در اولین فرصت شیشه ها را به حالت عادی درآورند تا سرنشینان داخل خودرو قابل رویت باشند. طرحی هم در این زمینه در حال اجرا می باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9232

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.