افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024

احداث پیشرفته ترین سایت تولید قطعات خودرو ایران در بم

  • کد خبر : 13728
  • 16 اسفند 1402 - 17:01
احداث پیشرفته ترین سایت تولید قطعات خودرو ایران در بم

مراحل ساخت یک شرکت بخش خصوصی تولید قطعات خودرو با ظرفیت تولید سه تا پنج میلیون قطعه در سال عصر چهارشنبه با حضور استاندار کرمان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز شد.

این شرکت از مجموعه واحدهای موسوم به «رایزکو» در زمینی به مساحت ۵۵۰ هزار مترمربع ، اعتبار ۱۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳.۵ همت (۳۵ هزار میلیارد ریال)سرمایه گذاری ریالی راه‌اندازی می شود.

استاندار کرمان در آیین کلنگ زنی این واحد تولیدی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ظرفیت بزرگ ملی در حوزه خودروسازی به شمار می رود که به دنبال توسعه است.

محمد مهدی فداکار اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو در این منطقه، از مهمترین نیازهای این حوزه حضور شرکت های قطعه ساز مطرح است.

استاندار کرمان افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مقررات خاص خود و همچنین مدیریت منسجم و موفقی دارد و وظیفه ما ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موجود برای پاسخگویی نیازهای سرمایه‌گذار است.

وی عنوان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بی‌شمار دارد که بخشی از آن در بم وجود دارد که انرژی خورشیدی، ظرفیت‌های کشاورزی و قطب صنعتی خودرو نیز از جمله این ظرفیت ها است.

فداکار با اشاره به اینکه تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشته است اضافه کرد: دولت باید در امر تسهیل و روان سازی کارها به سرمایه گذار کمک کند.

ارگ جدید به سمت قطعه سازی می رود

در ادامه مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: این منطقه به عنوان شهرک تخصصی تولید خودرو باید به سمت قطعه سازی حرکت کند که با این اتفاق در زمینه تولید رینگ، قطعات الکترونیکی و سایر موارد دیگر پیش می رویم و امیدواریم در آینده نزدیک در سایر زمینه های قطعات خودرو نیز توسعه یابیم.

هادی شهسوارپور عنوان کرد: اینک ۱۶ شرکت قطعه سازی فعال در منطقه ارگ جدید بم فعالیت دارند که این رقم در حال افزایش است و قصد داریم تا روی قطعات اصلی خودرو نیز سرمایه گذاری کنیم.

مدیران این شرکت بخش خصوصی نیز ضمن معرفی ظرفیت های تولیدی این مجموعه برای راه اندازی هرچه سریعتر کارخانه در شهرستان بم اظهار امیدواری کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13728

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.