افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

آیا مرحوم شهریاری سرباز ارگ بم در دوره احمد شاه بوده؟

  • کد خبر : 5735
  • 19 اسفند 1398 - 16:45
آیا مرحوم شهریاری سرباز ارگ بم در دوره احمد شاه بوده؟

به گزارش طلوع بم، در آستانه روز پدر خبر درگذشت حیدر (جنجال) شهریاری در ۹۶ سالگی از سوی منابع محلی در ریگان مخابره شد. مرحوم شهریاری از بزرگان طایفه پلنگی و در رحمت آباد ریگان ساکن بود. در سالهای اخیر برخی فعالان فضای مجازی از وی به عنوان آخرین سرباز ارگ بم در دوران احمدشاه […]

به گزارش طلوع بم، در آستانه روز پدر خبر درگذشت حیدر (جنجال) شهریاری در ۹۶ سالگی از سوی منابع محلی در ریگان مخابره شد. مرحوم شهریاری از بزرگان طایفه پلنگی و در رحمت آباد ریگان ساکن بود. در سالهای اخیر برخی فعالان فضای مجازی از وی به عنوان آخرین سرباز ارگ بم در دوران احمدشاه قاجار نام می‌بردند. حتی با فوت وی نیز این خبر با همین عنوان در برخی صفحات اینستاگرامی و کانالهای تلگرامی شرق استان کرمان دست به دست شد تا جاییکه فرماندار ریگان هم در خبری که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده از وی بعنوان سرباز دوران احمد شاه نام برده است.

یاد و خاطره مرحوم حیدر شهریاری و همه پدران خفته در خاک و پدران زحمتکش و دلسوخته کویر گرامی باد اما نباید با آمارسازی در تاریخ و بی‌دقتی در شرح روایات تاریخی معاصر موجب خدشه‌دار شدن و تاریخ‌سازی غیرواقعی شویم.
اگر حتی سن زنده‌یاد شهریاری را صدسال درنظر بگیریم؛ چطور می‌توانید بگویید آن مرحوم سرباز دوره احمد شاه در ارگ بم بوده اما پنج سال پس از تاجگذاری وی بدنیا آمده؟! (تاجگذاری احمد شاه ۱۲۹۳ شمسی)

منبع: هفته‌نامه طلوع بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5735

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.