افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
فرماندار بم خبر داد :

آمادگی خودروسازان و معادن بم برای ایجاد ۲۵۰۰ شغل

  • کد خبر : 1354
  • 17 مهر 1396 - 9:18
آمادگی خودروسازان و معادن بم برای ایجاد ۲۵۰۰ شغل

فرماندار بم گفت: تعدادی از کارخانه‌های خودروسازی و معادن این شهرستان در صورت دریافت تسهیلات از دولت آمادگی ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل را دارند.

رضا اشک ظهر  در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال است و اهمیت زیادی در منابع مالی و هزینه‌کرد آن در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، اظهار داشت: برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در این شهرستان تلاش داریم.

فرماندار بم از وجود ۸ هزار و  ۳۵ نفر بیکار در بم خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت فعال ما ۷۷ هزار و ۱۸۹ نفر است که ۱۰.۴ درصد آن بیکار هستند و
در سال۹۶ تعهد اشتغالزایی شهرستان بم ۳ هزار و ۴۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد بیش از ۳ هزار نفر است که در مجموع باید بیش از ۶ هزار نفر اشتغال در این دو سال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی حرکت کنیم و ادارات باید اشتغال‌های ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند، افزود: برای اشتغال شهرستان بم ۴ نوع منبع مالی مانند کمیته امداد با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اداره بهزیستی با ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، صندوق مهر کارآفرینی امید با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی با یک‌میلیارد تومان اعتبار در اختیار ادارات و بانک‌ها قرار گرفته است.

اشک عنوان کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال شهرستان در سال ۹۶ اعتبار گذاشته شده است و تسهیلات بانکی که در اختیار ادارات قرار می‌گیرد از طریق بانک‌های ملی، صادرات، کشاورزی، تجارت و مسکن تامین می‌شود.

فرماندار بم از آمادگی خودروسازان و معادن بم برای ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در این شهرستان خبر داد و گفت: تعدادی از کارخانه‌های خودروسازی و معادن شهرستان در صورت دریافت تسهیلات از دولت آمادگی ایجاد اشتغال را دارند./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1354

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.