افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
بررسی آخرین جزئیات گازرسانی به بم در گفت و گو با جواد جزینی رئیس اداره گاز شهرستان بم

آغاز مرحله جدید گازرسانی درون شهری بم و مرحله پایانی فاز ۴

  • کد خبر : 4759
  • 22 آبان 1398 - 18:22
آغاز مرحله جدید گازرسانی درون شهری بم و مرحله پایانی فاز ۴

در سال ۹۵ با حضور ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در استان کرمان همزمان گازرسانی به شهرستان بم بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مدیر محترم شرکت ملی گاز ایران در مسجد جامع بم با روشن شدن مشعل گاز در این مسجد افتتاح و اولین اشتراک گاز نیز در همین سال واگذار گردید. از […]

در سال ۹۵ با حضور ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در استان کرمان همزمان گازرسانی به شهرستان بم بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مدیر محترم شرکت ملی گاز ایران در مسجد جامع بم با روشن شدن مشعل گاز در این مسجد افتتاح و اولین اشتراک گاز نیز در همین سال واگذار گردید.
از آن زمان تاکنون نفوذ شبکه گاز شهری و روستایی در شهرستانهای بم، نرماشیر و فهرج رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه هم اکنون مردم در شهرستان های ذکر شده از این نعمت خدادادی استفاده می نمایند.گازرسانی به شهرستان ریگان نیز در حال انجام است.
در این مصاحبه مهندس جواد جزینی زاده که حدود یکسال است ریاست ناحیه گاز بم و دیگر شهرستان های شرقی استان را بر عهده دارد افزود: از سال ۹۵ تاکنون در شهرستان بم حدود ۲۵۰۰۰ انشعاب گاز علمک نصب شده و بیش از ۲۲۰۰۰ مشترک و امتیاز گاز واگذار شده است که بدین ترتیب از نظر نصب علمک جلوتر از دریافت اشتراک گاز هستیم و صفی برای انتظار وجود ندارد.

نحوه فاز بندی شهر بم
جزینی زاده در ادامه این گفتگو به چگونگی تقسیم شهر بم به چهار فاز مختلف اشاره کرد و افزود: برای حفاری شبکه توزیع شهری، بم به ۴ فاز تقسیم شد که مرکز این فاز بندی میدان امام خمینی (ره) و چهار خیابان منتهی به آن است. مثلا محله شهرک صدا و سیما و بلوار شهید رجایی و شهرک رزمندگان در فاز ۱، خیابان ارگ و طباطبایی در فاز ۲، محله بوعلی در فاز ۳ و محله مهداب و باهنر در فاز ۴ قرار دارند.
علمک گذاری فازهای ۱و۲و۳ پایان پذیرفته و فاز ۴ عملیات نصب انشعابات (علمک) آن از اواخر دی ماه سال گذشته آغاز شده و در حال اجرا می باشد.ما در فاز ۴ بیش از ۲۰ درصد از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم و انشاا… تا پایان سال فاز ۴ بطور کامل به اتمام می رسد در مجموع بیش از ۷ هزار علمک در این فاز نصب می شود.
حجم کار بالاست. مردم با اداره گاز همراهی کنند
رییس اداره گاز بم ضمن قدردانی از صبوری شهروندان بابت قصورات احتمالی و حفاری های سطح شهر از آنها خواست که همچنان با اداره گاز بم همکاری و حمایت کنند تا اداره گاز نیز بتواند به خوبی جوابگوی انتظارات مردم باشد. جزینی زاده اظهار داشت : مردم مطالبات به حقی دارند اما باید قوانین و مقررات و اصول زمانبندی نیز بطور کامل رعایت شود. مثلا ممکن است شهروندان عزیز مطلع نباشند که خیابان صدوقی یک سمت آن در فاز ۳ و سمت دیگر در فاز ۴ قرار دارد و این سوال را در فضای مجازی و دیگر جاها مطرح می کنند که چرا یک سمت خیابان علمک گذاری شده و سمت دیگر آن علمک گذاری نشده است. خیابان امام، پاسداران و تختی (تا انتهای آن) نیز همین گونه اند. نصب علمک هر فاز توسط پیمانکار و در نتیجه پیمان مربوطه انجام شود و ممکن است مثلا یک سمت بلوار جمهوری علمک گذاری شود و سمت دیگر در فاز دیگری واقع شده باشد که باید به ترتیب فازبندی خود انجام شود.

خبر خوب گازی، آغاز نصب علمک های جامانده و پراکنده در تمامی فازها
آقای جزینی زاده در ادامه این مصاحبه خبر جدیدی را به شهروندان بمی اعلام کرد: از دی ماه سال ۹۷ و زمانیکه بنده کار خود را در اداره گاز بم آغاز کردم بیش از ۸۰۰۰ انشعاب در شهرستان بم و نیز ۷۸۰۰ اشتراک واگذاری گردیده و با توجه به وجود تعدادی انشعابات پراکنده در فازهای ۱و۲و۳ که از علمک گذاری جامانده بودند، تصمیم گرفتیم که یک پیمان و قرارداد کاری کلی را برنامه ریزی کنیم که با حمایت های زیاد مدیر محترم شرکت گاز استان کرمان این تلاشها پس از یک سال به نتیجه رسید و قرارداد کاری به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان و به مدت دو سال در آبان ماه جاری منعقد شده که پس از تجهیز کارگاه به زودی کار خود را شروع می کند.
جزینی زاده افزود: فاز ۴ که به طور کامل در حال علمک گذاری است.در پیمان جدید تمام جامانده های شهر بم در تمام فاز ها از جمله منازل استیجاری واقع در شهرک رزمندگان و … علمک گذاری انجام خواهد شد و شهر بم به لحاظ گازرسانی با پیمان جدید تکمیل خواهد شد.
در بروات و منطقه خواجه عسگر از زمستان سال گذشته تا مرداد ۹۸ بیش از ۳۳۰۰ علمک نصب شده که علمک گذاری در این دو منطقه زودتر از موعد به پایان رسید و تشریفات قانونی برای گازرسانی به ابارق و دهبکری در حال انجام است.
در شهرستان های نرماشیر و فهرج بیش از ۸۰۰۰ انشعاب نصب شده و عملیات اجرایی برای تکمیل انشعابات در سطح این دو شهرستان در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۳۰۰ اشتراک در این دو شهرستان شرقی واگذار شده است.
در پایان از تمامی عزیزانی که شرکت گاز را در اجرای خدمت رسانی به مردم شریف شرق استان صمیمانه یاری می نمایید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

گزارش: طلوع بم – مونا موسی نژاد

منتشر شده در شماره ۲۱۳ هفته نامه طلوع بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4759

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.