افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
همزمان با دهه فجر

آغاز عملیات اجرایی ۲۰ طرح عمرانی و فرهنگی در بخش‌ مرکزی شهرستان بم

  • کد خبر : 13662
  • 18 بهمن 1402 - 17:49
آغاز عملیات اجرایی ۲۰ طرح عمرانی و فرهنگی در بخش‌ مرکزی شهرستان بم

عملیات اجرایی ۲۰ طرح در بخش مرکزی از توابع شهرستان بم با اعتبار ۵۶۷ میلیارد ریال در حوزه های عمرانی و فرهنگی آغاز شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حسن پورباقری روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های دهه فجر بخش مرکزی بم افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر عملیات اجرایی ۲۰ طرح در بخش مرکزی از توابع شهرستان بم با اعتبار ۵۶۷ میلیارد ریال در حوزه های عمرانی و فرهنگی آغاز شد.

وی اظهار داشت: زیرسازی و آسفالت پنج روستای امیرآباد، خواجه نظام، بیدران کهنه، هراران و خواجه عسکر با اعتباری افزون بر ۴۷ میلیارد ریال و با متراژ بیش از ۳۶ هزار مترمربع از جمله پروژه های این بخش بودند.

وی بیان کرد: طرح روشنایی بلوار امام رضا (ع) و مدافعین سلامت روستای امیرآباد با حجم عملیاتی یک هزار متر طول و با اعتبار هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

بخشدار مرکزی بم ادامه داد: سه دستگاه ماشین آلات عمرانی شامل ماشین آتش نشانی، ماشین حمل زباله و تانکر آبرسانی نیز با ۲۳۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار روستاهای فاقد شورا و دهیاری خریداری شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا ایستگاه آتش نشانی روستای خواجه عسکر با متراژ ۱۶۰ مترمربع و اعتبار پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پورباقری عنوان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن ورودی شهرستان بم و در راستای رفع نقاط حادثه خیز، کلنگ احداث میدان امام علی (ع) در محل ورودی خواجه عسکر با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره راهداری به زمین زده شد.

وی گفت: فاز اول سنگ فرش و رفیوژ وسط بلوار سپهبد شهید سردار سلیمانی روستای خواجه نظام ورودی شهرستان بم نیز به متراژ سه هزار مترمربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی همچنین با اشاره به بلوار سپهبد شهید سردار سلیمانی نیز بیان کرد: فاز اول روشنایی این بلوار به متراژ یک هزار و ۵۰۰ متر طول و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

۳۸ طرح عمرانی در بخش‌های مرکزی و بروات بم کلنگ‌زنی و افتتاح شدند

پورباقری تصریح کرد: از تابلوی تصویر کارت ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در روستای خواجه نظام با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال رونمایی شد.

بخشدار مرکزی بم خاطرنشان کرد: اجرای کانال انتقال آب روستای سنگ سیاه با متراژ ۲۹۰ متر طول و اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات جهادکشاورزی به بهره برداری رسید.

وی توضیح داد: طرح هادی روستاهای دریجان، امیرآباد و هراران به متراژ ۶۶ هزار مترمربع با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن افتتاح شد.

پورباقری نیز با اشاره به روستاهای فاقد برق و روشنایی گفت: پنج روستای این بخش فاقد روشنایی بودند که با مشارکت اداره برق و با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال در ایام دهه فجر برق این روستاها نیز تامین شد.

بخشدار مرکزی بم اضافه کرد: سه پارک در روستاهای گَزدَر، بیدران کهنه و داردین به متراژ ۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال احداث شد که امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: سه واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ه) نیز در روستاهای خواجه عسکر و هراران با متراژ ۱۵۰ مترمربع یعنی هر واحد مسکونی ۵۰ مترمربع با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به افتتاح رسید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13662

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.