افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمان علیه کرونا واکسینه شدند

  • کد خبر : 9446
  • 17 آبان 1400 - 12:27
۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کرمان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنای کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی در زمینه پیگیری آموزش به‌صورت حضوری است گفت: تاکنون حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان واکسن کرونا را دریافت کردند. به گزارش روز دوشنبه طلوع ارگ به نقل […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنای کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی در زمینه پیگیری آموزش به‌صورت حضوری است گفت: تاکنون حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش روز دوشنبه طلوع ارگ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در حاشیه بازدید سرزده از مدارس شهر کرمان افزود: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۱۸۷ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه از مجموع ۲۵۷ هزار ۵۷۵ نفر جامعه هدف نوبت اول و ۷۹ هزار و ۸۹۰ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دانش آموزان در استان کرمان بدون هیچ مانعی از هفته اول مهرماه سال جاری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان تزریق می‌شود.

اسکندری نسب از خانواده ها و دانش آموزان خواست با توجه به آغاز آموزش حضوری در تمامی دوره های تحصیلی از ابتدای آذر ماه، دانش آموزان باقی مانده به همراه والدین هرچه سریع تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: لازم است دانش آموزان پس از دریافت واکسن کرونا نگاه عادی‌انگاری نسبت به شیوع ویروس کرونا نداشته باشند و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان اختیاری است، اضافه کرد: برای بازگشایی ایمن و مطلوب مدارس به صورت تدریجی و ترکیبی به همکاری و همراهی دانش آموزان و والدین  و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی نیازمند هستیم.

وی  یادآورشد: اطلاع رسانی لازم به منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کووید ۱۹ در بستر شبکه شاد و از طریق پیامک برای اولیای دانش آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان همچنان ادامه دارد.

اسکندری نسب با بیان اینکه  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون دانش آموزان از آموزش حضوری محروم بوده‌اند و با وجود تلاش‌ شبانه‌ روزی معلمان و ارائه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری، صدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد شده است گفت: بازگشایی مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضرورتی انکارناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9446

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.