افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
طی دو سال گذشته؛

۳۸۷۳ واحد صنفی در کرمان تعطیل شد / رئیس اتاق اصناف: کمتر از ۱۰ درصد بازاریان تسهیلات کرونا گرفتند

  • کد خبر : 8691
  • 02 خرداد 1400 - 9:42
۳۸۷۳ واحد صنفی در کرمان تعطیل شد / رئیس اتاق اصناف: کمتر از ۱۰ درصد بازاریان تسهیلات کرونا گرفتند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان / طی ۱۵ ماه گذشته که کشور چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشته بارها به دلیل اوج‌گیری بیماری و یا اعمال محدودیت برای کنترل شیوع بیشتر کرونا، در اولین اقدام تعطیلی اجباری عمده‌ی صنوف و مغازه‌ها اجرا شده است. امسال نیز بعد از تعطیلات نوروز […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان / طی ۱۵ ماه گذشته که کشور چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشته بارها به دلیل اوج‌گیری بیماری و یا اعمال محدودیت برای کنترل شیوع بیشتر کرونا، در اولین اقدام تعطیلی اجباری عمده‌ی صنوف و مغازه‌ها اجرا شده است.

امسال نیز بعد از تعطیلات نوروز و شروع پیک چهارم، اصناف و مغازه‌داران کرمانی مانند بسیاری از نقاط کشور، حدود یک ماه تعطیل بودند و این تعطیلی‌ها ضرر سنگینی به آن‌ها تحمیل کرده است.

هنوز هم برخی کسب‌وکارها مانند تالارهای پذیرایی در کرمان تعطیل هستند و نتوانستند شروع دوباره‌ای در ایام شیوع کرونا داشته باشند.

به گفته‌ی رئیس اتاق اصناف کرمان، طی دو سال گذشته سه هزار و ۸۷۳ مغازه در کرمان تعطیل شده و این به جز مواردی است که بدون اعلام به صنف کرکره‌ی خود را پایین کشیدند و از کار کردن منصرف شده‌اند.

وی همچنین گفت که حمایت‌های دولت هم نتوانسته کمکی به اصناف بکند و کمتر از ۱۰ درصد بازاریان کرمانی تسهیلات کرونا را دریافت کرده‌اند.

یوسف جعفری اول خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار «فردای کرمان» با اشاره به وضعیت اصناف در بحران کرونا بیان کرد: «طی دو سال گذشته، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹، سه هزار و ۸۷۳ فقره پروانه باطل شده است».

وی با بیان این‌که عمده‌ی تعطیلی‌ها مربوط به زمان شیوع کرونا است، افزود: «این آمار رسمی است و حداقل ۵۰ درصد این تعداد به‌صورت غیررسمی و بدون مراجعه به اتحادیه تعطیل کردند».

رئیس اتاق اصناف کرمان درباره‌ی حمایت دولت از اصناف توضیح داد: «سال گذشته قرار بود دولت برای حمایت از اصناف تسهیلاتی را پرداخت کند که شاید کمتر از ۱۰ درصد بخش صنفی در کرمان موفق به اخذ وام شدند و اکثرا موفق نشدند از این تسهیلات استفاده کنند».

وی درخصوص علت عدم استقبال اصناف از تسهیلات کرونایی دولت، گفت: «شرط و شروطی که گذاشته بودند به گونه‌ای بود که اصناف موفق به دریافت وام نشدند».

جعفری افزود: «به عنوان مثال به یکی از مغازه‌داران که برای دریافت وام مراجعه کرده بود گفته بودند سه کارمند که بالای ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند را برای ضمانت باید به بانک معرفی کند که این کار برای او غیرممکن بود».

وی ادامه داد: «با این وجود در روزهای پایانی، سند برده بود که گفته بودند مهلت تمام شده است».

رئیس اتاق اصناف کرمان اظهار کرد: «در سال جدید هنوز دولت برای حمایت از اصناف موضوعی را مطرح نکرده و این در حالی است که هنوز تالارها تعطیل هستند و یا گیم‌نت‌ها که جزو گروه چهار هستند و به دلیل تعطیلی‌ها ضرر و خسارت زیادی دیده‌اند».

وی در پاسخ به این سوال که برای حمایت از اصناف چه پیگیری‌هایی انجام شده است، گفت: «اتاق ایران کار را دنبال می‌کند و مکاتبات زیادی هم داشته است چون تصمیماتی که اخذ می‌شود از سوی ستاد ملی کرونا است و اتاق ایران هم درخواست‌هایش را ارائه داده اما هنوز کاری انجام نشده است»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.