افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

۲ اقدام مهم کاهش قاچاق سوخت در شرق کرمان/ از مدیریت گلخانه‌ها تا الزام شهرداری‌ها برای اتصال به سیپاد

  • کد خبر : 11289
  • 30 مهر 1401 - 21:35
۲ اقدام مهم کاهش قاچاق سوخت در شرق کرمان/ از مدیریت گلخانه‌ها تا الزام شهرداری‌ها برای اتصال به سیپاد
جلسه بررسی مشکلات سوخت گلخانه داران شرق استان کرمان روز شنبه در بم مباحث مهمی داشت؛ از الزام شهرداری ها به اتصال به سامانه سیپاد تا قطع سهمیه گازوئیل گلخانه دارانی که امکان استفاده از گاز دارند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، شرق و جنوب استان کرمان از جمله مناطقی به شمار می روند که درگیر قاچاق سوخت هستند و در این زمینه الزام اجرای طرح هایی که زمینه های درز سوخت، این سرمایه ملی ایرانیان را از بین ببرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ضرورت مدیریت عرضه گازوئیل به خودروهای سنگین باتوجه به پیمایش آنها از طریق هماهنگی با شهرداری ها و نیز راهداری و همچنین جایگزینی گاز به جای گازوئیل برای گلخانه ها از جمله این طرح هاست.

مدیریت عرضه سوخت کامیون های درون شهری با شهرداری هاست که این نهادها باید از طریق اتصال به سامانه سیپا  زمینه سوءاستفاده از سوخت گیری و جلوگیری از قاچاق را فراهم کنند؛ همچنین مدیریت سوخت کامیون های برون شهری نیز با راهداری هاست که سازوکار خودش را برای این موضوع دارد.

گلخانه داران به سیستم سوخت گاز مجهز شوند
به گزارش ایرنا در جلسه امروز در شهر بم، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان از تجهیز گلخانه داران به سیستم سوخت گاز خبر داد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت در سال جاری به گلخانه دارانی که امکان گازکشی دارند سوخت گازوییل تعلق نمی‌گیرد.
میثم ابوسعیدی همچنین در حاشیه جلسه بررسی مشکلات سوخت گلخانه داران شرق استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گلخانه دارانی که در منطقه سبز قرار دارند و به نوعی امکان گازکشی دارند باید به سیستم سوخت گاز مجهز شوند.
وی بیان کرد: با استفاده از سوخت گاز علاوه بر اینکه هزینه‌های گلخانه دار کم می‌شود در هزینه های دولت نیز صرفه جویی خواهد شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهارداشت: افرادی که توانایی مالی برای اجرای لوله کشی گاز ندارند با توجه به معرفی‌نامه جهاد کشاورزی از حوزه اقتصادی معاونت استانداری تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد دریافت می کنند.

به گفته وی با توجه به هزینه ها و طرح توجیهی ارایه شده مبلغ تسهیلات نیز مشخص می شود.
سعیدی بیان کرد: گلخانه دارانی که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند بعد از تمام شدن فصل سرما اگر سوختی در مخازنشان باقی مانده باشد موضوع را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کنند تا مخازن پلمب شود و برای شروع فصل بعد بتوانند از سوخت باقی مانده استفاده کنند وگرنه اگر پلیس امنیت و قاچاق کالا از این سوخت مطلع شود به عنوان قاچاق درنظر گرفته می شود.

اگر فشار گاز افت کند، گازوئیل می دهیم

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان بیان‌کرد: در صورتی که گلخانه داری به سیستم سوخت گاز مجهز شود اما به دلیل افت فشار گاز خانگی با مشکل مواجه شود وظیفه داریم که سوخت در اختیار گلخانه دار بگذاریم.
ابوسعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل قاچاق سوخت در شرق و جنوب استان کرمان زیاد است باید به گونه ای عمل کرد که سوخت ارزان قیمت و پاک در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری به عمل آید.
وی تاکیدکرد: در صورتی که در منطقه‌ای هنوز عملیات گازکشی صورت نگرفته و علمک نصب نشده مانند سال های قبل، متقاضیان در جهاد کشاورزی ثبت نام به عمل می آورند و سوخت دریافت می‌کنند.
شهرداری ها به سامانه سیپاد متصل شوند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان همچنین درباره سوخت گازوئیل خودروهای حمل و نقل درون شهری نیز توضیح داد: برای سوخت ماشین های درون شهری طبق دستور العمل باید سامانه سیپاد توسط شهرداری ها نصب و اجرا شود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.
وی اظهارداشت: مقرر شده سامانه سیپاد تا پایان آبان ماه نصب شود و اخطار اولیه نیز صادر شده است.
به گفته وی در صورتی که این سامانه در شهرداری ها نصب نشود سهمیه سوخت یک سوم تمامی ماشین های درون شهری کاهش پیدا خواهد کرد و کم کم سوخت آنها قطع می شود تا مجبور شوند به سمت نصب سامانه بروند.
ابوسعیدی تصریح‌کرد: سوخت خودروهای برون شهری با ارایه بارنامه یا صورت وضعیت دریافت می‌شود.
نظارت هوشمند ۸۰ درصد از قاچاق جلوگیری می‌کند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت هوشمندانه بهترین کار برای جلوگیری از قاچاق است افزود: اگر نظارت هوشمندانه باشد ۸۰ درصد در قاچاق سوخت جلوگیری به عمل خواهد آمد و ۲۰ درصد مابقی نیز در زمان اجرای کار و مشخص شدن خطاها رفع خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: درد مورد خودروهایی که در روز چندین مرتبه سوخت‌گیری می‌کنند با نصب دوربین های هوشمند پلاک خوان در جایگاه ها می توان از قاچاق جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11289

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.