افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
سرپرست شهرداری بم ارائه کرد:

گزارش مالی هزینه‌های تیم فوتبال مردان شهرداری

  • کد خبر : 9072
  • 09 شهریور 1400 - 10:55
گزارش مالی هزینه‌های تیم فوتبال مردان شهرداری

به گزارش طلوع بم، پنجمین جلسه شورای شهر بم با حضور اعضای شورا و سرپرست شهرداری دوشنبه هشتم شهریور با دو دستور جلسه آخرین وضعیت تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی سازمان بازآفرینی به شهرداری و بررسی وضعیت تیم فوتبال مردان شهرداری بم برگزارشد. کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر ضمن تسلیت به خانواده یوسفی مدافع سلامت […]

به گزارش طلوع بم، پنجمین جلسه شورای شهر بم با حضور اعضای شورا و سرپرست شهرداری دوشنبه هشتم شهریور با دو دستور جلسه آخرین وضعیت تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی سازمان بازآفرینی به شهرداری و بررسی وضعیت تیم فوتبال مردان شهرداری بم برگزارشد. کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر ضمن تسلیت به خانواده یوسفی مدافع سلامت گفت: نزدیک به دو سال است که درگیر با بیماری کرونا هستیم و باید از تلاشهای شبانه روزی کادر درمان تقدیر و تشکر کنیم.

🔹 بررسی اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی سازمان بازآفرینی شهری به شهرداری
در ابتدای این بخش از جلسه شورا، محمد بنی اسدی سرپرست شهرداری بم در خصوص این اعتبار توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با پیگیری های نماینده مردم شرق استان و فرماندار و همکاران در شورا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان اسناد خزانه برای تامین قیر به شهرداری بم تخصیص یافته که در مرحله اول ۲۴ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده و این اعتبار برای شش محله (سید طاهرالدین-طباطبایی-حافظ آباد-فخرآباد- شهرک رزمندگان و شهرک امام) در نظر گرفته شده است. بنی اسدی در خصوص استفاده از این اسناد دو راه را پیشنهاد داد. وی گفت: در راه اول این اسناد در بورس فروخته می‌شوند که با حق تنظیف ۴۰ درصدی حدودا به ۱۴٫۴۰۰ میلیارد تومان پول نقد در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و در نتیجه شهرداری با این پول از طریق بورس قیر می‌خرد و کار آسفالت را شروع میکند. وی خاطر نشان میکند که این اسناد حدودا ۲ ماه دیگر به شهرداری خواهند رسید.
در وهله دوم ما میتوانیم این اسناد را به مناقصه بگذاریم و بعد از انتخاب برنده، کار آسفالت را توسط پیمانکار بلافاصله شروع کنیم و بعد از رسیدن اسناد آنها را به پیمانکار ارائه میدهیم که البته در این صورت درصد تنظیف حدودا ۳۵ درصد و مبلغ نقدی شهرداری حدود ۱۶٫۸۰۰ میلیارد می شود.
اعضای شورا در خصوص این راهها به تبادل نظر پرداختند و مقرر شد شهرداری طی نامه ای با جزییات بیشتر و استعلام قیمت قیر تهیه و به شورا ارسال کند تا در این خصوص در صحن شورا تصمیم گیری شود.

🔸 بررسی وضعیت تیم فوتبال شهرداری بم
غضنفرآبادی رئیس شورای شهر در بخش دوم جلسه شورا، خواستار شفاف سازی در خصوص هزینه های فصل قبل تیم فوتبال مردان شهرداری شد و سرپرست شهرداری لیست هزینه های صورت گرفته به شرح زیر اعلام کرد:
-قرارداد شروع فصل با ۴۳ بازیکن و کادر تیم مبلغ ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان
-هزینه ورود به مسابقات ۱۰۰ میلیون تومان
-هزینه خرید لباس ۱۳۰ میلیون تومان
-هزینه خرید بازیکن و مربی در طول فصل به تعداد ۱۵ نفر حدود ۶۰۰ میلیون تومان
-خوابگاه و هزینه های جاری ۴۳۰ میلیون
-هزینه بازی به عنوان میزبان ۱۲۵ میلیون تومان
-هزینه دو بازی در کرمان ۱۲۰ میلیون تومان (اسکان و اجاره زمین و هزینه های جاری دیگر)
-هزینه های سفر به عنوان میهمان ۹۸۰ میلیون تومان
بنی اسدی در ادامه گفت: سرجمع هزینه های تیم فوتبال آقایان ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان بوده و بدهی باقی مانده به بازیکنان و مربیان ۴۰۰ میلیون تومان است.
در ادامه جلسه عنوان میشود که شهرداری نمی‌تواند باشگاه باشد پس در نتیجه بحث تشکیل هیئت مدیره منتفی است و شهرداری فقط مجاز به تیمداری و هر تیم به یک مدیر نیاز دارد. در ادامه اعضای شورا در خصوص اینکه چه کسی میتواند مدیرتیم شود به تبادل نظر پرداختند و موارد قانونی این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
در این خصوص نظر برخی اعضا شورا بر این بود که با توجه به تجربه ورزشی، منصور عزیزآبادی مدیر تیم شود که به گفته جهانپور دیگر اعضا شورا، این موضوع منع قانونی دارد و نقش اعضای شورا نظارتی است و در نتیجه این بحث بی نتیجه ماند.
غضنفرابادی رئیس شورا در خصوص مدیریت تیم گفت: باید همه موارد شفاف و بدون ابهام در اختیار مردم باشد و ما باید در مقابل مردم مسئولیت پذیر باشیم و هر شخصی مدیر تیم شود باید این را بداند که نظارت نهادهای بازرسی و نظارتی حتما در این خصوص صورت میگیرد و در این مورد با هیچ شخصی شوخی نخواهیم داشت.
در پایان جلسه مقرر شد که این موضوع در کمیسیون ورزش شورا مورد بررسی قرار گیرد و شورا به دلیل اولویت بالا و نزدیکی به شروع مسابقات چهارشنبه ۱۰ شهریور جلسه ای فوق العاده برگزار کند تا تصمیم نهایی در خصوص نحوه مدیریت تیم گرفته شود.

 پی‌نوشت: ارایه گزارش مالی کلی هزینه‌های تیم فوتبال شهرداری بم توسط سرپرست شهرداری بم و اعضای شورای شهر اقدام خوب دیگری از سوی این دو نهاد در راستای گسترش شفافیت بود. امیدواریم اینگونه اقدامات به صورت مستمر، دقیقتر و با جزییات بیشتر و در همه مواردی که قانون مشخص کرده از جمله در موارد مالی و دیگر مواردی چون قراردادها، مناقصات، مزایده‌ها، جلسات، رویکردها، اظهارات، دستمزدها، عملکردها و… اتفاق بی‌افتد. شورا و شهرداری بم می‌توانند پیشگام شفافیت در استان کرمان و حتی در کشور باشند. با اینگونه اقدامات است که در نهاد شهرداری و شورا بازیابی ساختاری و اعتمادزایی عمومی رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9072

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.