افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

گزارشی از جلسه مشترک شورای اداری و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان بم

  • کد خبر : 2496
  • 09 اردیبهشت 1397 - 19:32
گزارشی از جلسه مشترک شورای اداری و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان بم

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، جلسه مشترک شورای اداری و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای بم که در سالن ارشاد برگزار شد حواشی زیادی به همراه داشت . دراین جلسه که اولین نشست سال ۹۷ نیز محسوب میشود میزبان۳مهمان از استانداری کرمان و اغلب بیشتر مسئولین نیز در این نخستین دور همی حضور […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، جلسه مشترک شورای اداری و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای بم که در سالن ارشاد برگزار شد حواشی زیادی به همراه داشت .
دراین جلسه که اولین نشست سال ۹۷ نیز محسوب میشود میزبان۳مهمان از استانداری کرمان و اغلب بیشتر مسئولین نیز در این نخستین دور همی حضور یافتند.
مهمانان استان کرمان در این جلسه در کنار تمامی مدیران و حاضران ثابت جلسات حاضر شدن تا برنامه‌های دولت در سال جدید که با شعار “حمایت از کالایی ایرانی ” نام گذاری شده را ارائه دهند .
برنامه ها و مشکلات زیادی در این جلسه از سویی دهیاران و رؤسای روستاها ارائه شد. اما بر اساس وعده نماینده مردم در مجلس شورایی اسلامی جلسه توجهی برای حل مشکلات و ایجاد راهکاری برای مشکلات مطرح شده به زودی برگزار خواهد شد.

*ایجادنواحی صنعتی در ۵ نقطه طلایی بم در راس برنامه های اداره صنعت در سال ۹۷

شهسواریفرماندار بم به عنوان نخستین سخنران در جلسه با بیان این که ایجاد نواحی صنعتی در شهرستان بم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است افزود: ایجاد این نواحی در پنج نقطه شهرستان در دستور کار قرار دارد و این موضوع توسط اداره صنعت معدن در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان دارالصابرین بم بااشاره به این مهم که توسعه شهرستان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی باید انجام وبخاطر نشان داشت:در مرحله اول باید اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنیم که این کار در حوزه شهر و روستا در حال اجرا می باشد و فرم‌هایی در این خصوص به ادارات و دهیاری‌های داده خواهد شد.


شهسوارپور از بخش شدن منطقه دهبکری خبر داد و خواستار همکاری نماینده مجلس برای ارتقای دهبکری و انجام فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در این منطقه شد.
وی بیان داشت: جذب گردشگر در مناطق روستایی و کوهستانی از دیگر برنامه‌های مهم فرمانداری در سال جاری به شمار میآید.
فرماندار بم: ما می‌خواهیم چالش‌ها، مشکلات و ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و با استفاده از این موارد باید در راستای توسعه همه جانبه گام برداریم.
شهسواری با بیان اینکه سعی داریم برنامه دو ساله‌ای را طراحی و طبق آن اقدام کنیم، ابراز داشت: شوراها و دهیاران باید کارهای مدنظر در سال ۹۷ را مشخص کنند و طبق برنامه جلو بروند و اطلاعات افراد باسواد و تاثیرگذار در روستا جمع‌آوری شوند.
فرماندار بم بر اجرای سیاست‌های دولت در شهرها و روستا تاکید و عنوان کرد: تلاش در راستای نشاط و شادابی مردم در شهر و روستا از وظایف مهم شهرداران و دهیاران است.
شهسوارپور در پایان با بیان اینکه امسال اوضاع آبی مناسبی نداریم تصریح کرد: می‌طلبد در خصوص مدیریت منابع آب هر چه سریع تر اقدامات مناسب انجام شود .

*میزان آب‌های تجدید‌پذیر استان ۵.۵ میلیارد متر مکعب است که ما ۱۲۳ درصد برداشت داریم در حالی که باید ۲۰ تا ۳۰ درصد برداشت داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل محیط زیست کرمان با بیان این که محیط زیست هیچ زمان تضادی با توسعه نداشته است افزود:
محیط زیست مجموعه‌ای از فعالیت‌های زیستی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است،ما حق نداریم از منابع طبیعی بدون تدبیر استفاده نادرست کنیم.
جزینی‌زاده با اشاره به این مهم که، اشاعه فرهنگ زیست محیطی می‌تواند موجب روشن شدن وظیفه فرد و به دنبال آن جامعه باشد افزود: متاسفانه همواره نگاه به محیط زیست یک سویه بوده که این امر توسعه پایدار را به دنبال نداشته است.


جزینی‌زاده گفت: محیط زیست هیچ زمان تضادی با توسعه نداشته و ما حق نداریم از منابع طبیعی بدون تدبیر استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در توسعه پایدار باید همه مسائل را مدنظر قرار دهیم، بیان داشت: حق نداریم نظم اجتماعی را به هم بزنیم و با تکنولوژی از همه منابع استفاده کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شوراها و دهیاران تبلور حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و از شوراها و دهیاران می‌خواهم که تلاش خود را برای همکاری با اداره محیط زیست به کار گیرند.
وی افزود: مسؤولان باید بدون مسائل سیاسی، جناحی، قومی و قبلیه‌ای خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دهیم.
جزینی‌زاده با بیان اینکه امروز ما جنگ آب را داریم، ادامه داد: امروزه کشاورزی جایی برای شغل ندارد و با نبود آب، مجبور به وارد کردن محصولات کشاورزی خواهیم بود.

*۱۷۰ میلیارد تومان سالانه صرف هزینه نگهداری راه‌های استان کرمان میشود

مدیرکل راهداری کرمان در ادامه این جلسه بیان کرد: سالانه ۱۷۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان به ما اختصاص می‌یابد که در بخش‌های مختلف هزینه می‌شوند.

خداداد مقبلی به بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای این استان اشاره داشت :ما در کمیسیون ایمنی استان و کشور بررسی‌هایی داشتیم که نتایج به‌دست آمد و باید بگوییم که بیشترین تصادفات و تلفات استان در مسیر بم – کرمان بوده است.
مقبلی تصریح کرد: در محور بم – کرمان به‌دلیل قرار گرفتن در دشت، تصادفات زیادی به دنبال داشته که خواب آلودگی، خستگی، استفاده از تلفن همراه و سرعت غیرمجاز از عوامل مهم تصادفات بوده است.


وی بیان داشت: از دهیاران، شوراها و مسوولان شهرستان بم می‌خواهم که در راستای فرهنگ‌سازی بین مردم برای کاهش تصادفات تلاش کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از وظایف ما است که در سال قبل از مجموع ۱۱۵ نقطه پرحادثه ۲۰ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد و در راستای ایجاد سطح مناسب در آسفالت معابر ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سال قبل انجام شد.
مقبلی ادامه داد: ایمن‌سازی معابر شامل نصب و اصلاح علائم افقی و عمودی، خط کشی محورها و پاکسازی معابر از دیگر اقداماتی است که توسط همکاران راهداری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اصلاح شیب شیروانی در محورهای اصلی استان افزود: ما بعضی اوقات سالانه تا ۲۴۰ میلیارد تومان هم هزینه کردیم اما شاهد افزایش تصادفات هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: در راستای آرامش و تسهیل در تردد مردم اقداماتی توسط اورژانس، هلال احمر و پلیس انجام شده اما در سال ۹۶ نزدیک به یک‌هزار نفر تلفات جاده‌ای داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به آموزش ۷ هزار دانش‌آموز در سال قبل خاطرنشان کرد: ما در راستای کاهش تصادفات از اساتید دانشگاهی و دو پیمانکار بهره بردیم و آموزش افراد توسط کارشناسان امر انجام می‌شود.
مقبلی اظهار داشت: با همکاری نماینده بم در مجلس اعتبار لازم برای اصلاح پیچ‌های دهبکری و تکمیل تقاطع غیرهم سطح ورودی این منطقه گردشگری اختصاص یافته است.

*پرورش شهروند الکترونیک مهم ترین برنامه دولت

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمان گفت: دولت الکترونیک سعی دارد شهروند الکترونیک پرورش دهد تا حضور مردم در ادارات کم شده و کارهای مردم به آسانی انجام شود


مصطفی رحمتی با بیان اینکه بردن تکنولوژی به روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت مردم خواهد شد افزود: در دولت یازدهم اساس کار دولت الکترونیک در جهت ایجاد زیربناها به‌خوبی اجرا شده است و دولت الکترونیک اهداف و مزایای زیادی برای دولت و شهروندان دارد و به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته خدمات‌رسانی خواهد کرد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمان با بیان اینکه اقتصاد دنیا بر اساس فناوری اطلاعات است، بیان کرد: شبکه دولت و شبکه ملی اطلاعات دو خدمتی است که در اختیار مردم و کارکنان ادارات قرار می‌گیرد.

*مجموعه عظیمی‌ از میراث تاریخی و منابع طبیعی را در شرق استان داریم که متاسفانه تاکنون استفاده خوبی از آن نکرده ایم.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در ادامه این جلسه به عنوان آخرین سخنران از خرید ۷ هزار تن خرما توسط تعاون روستایی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی دلالان و سودجویان به دنبال ایجاد تشنج در منطقه و گسترش شایعات هستند.
وی گفت: اجرای۹۰ پروژه در ابعاد مختلف با کمک فرمانداران شرق استان در دستور کار ما قرار دارد
نماینده مردم شهرستان‌های بم،ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌های جامعه ما عدم مطالبه‌گری مردم است.
امیدوارم همه با هدف سازندگی و کمک به هم نوع و ولی‌نعمتان خودمان کارهای بزرگی در منطقه انجام دهیم و زمینه لازم‌ فراهم شده است.

***جنگ آب در راه است

نماینده مردم شهرستان‌های بم،ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد :موضوع دومی که ما به طور جد پیگیر آن هستیم موضوع آب است زیرا ما امروز با جنگ آب مواجه هستیم
نیکزادی پناهباین اینکه ما امروز با مشکلات زیادی از جمله نبود اعتبارات مواجه هستیم‌، عنوان کرد: با کمک مدیرکل راهداری استان، ۱۲ میلیارد اعتبار برای شرق استان گرفتیم تا ۹ پروژه توسط راهداری در این منطقه انجام شود.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جامعه ما عدم مطالبه‌گری مردم است و امروز ما با دعوت از وزرا، معاونان وزرا و مدیران کل استان شاهد مطالبه‌گری مردم به ویژه جوانان هستیم.

نیکزادی‌پناه ادامه داد: ما پیگیر مشکل اراضی کشاورزی که بین دولت و مردم اختلاف وجود دارد هستیم که در این راستا جلسه‌ای داشتیم و امیدواریم مشکل کشاورزان با منابع طبیعی را رفع کنیم.

 

طلوع بم – مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2496

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.