افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان عنوان کرد:

گردشگری استان کرمان در کما

  • کد خبر : 2976
  • 04 مهر 1397 - 12:10
گردشگری استان کرمان در کما

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه مسوولان خود را به خواب زده و مردم را به حال خود رها کرده اند، گفت: دل ما برای استان می سوزد و مستاصل شده ایم که در این شرایط به کار ادامه بدهیم یا نه؟ هیچ کس حامی نیست و کوچک ترین مسئله ای که پیش می آید همه پای خود را کنار می کشند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مسعود دهقانی درباره وضعیت گردشگری استان کرمان اظهار کرد: گردشگری کرمان به کما رفته و متاسفانه نه حضور فعالی در نمایشگاه ها داریم و نه خوراک تبلیغاتی برای معرفی کرمان وجود دارد.

وی افزود: از طرف کسانی که هیچ مسوولیتی در جهانگردی استان ندارند، فشار زیادی روی بخش گردشگری در استان گذاشته می شود.

سازمان میراث فرهنگی از سوی برخی نهادها به هیچ گرفته می شود
دهقانی با اشاره به دخالت نهادهای غیرمرتبط در فعالیت های حوزه گردشگری تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که متولی کار است، از سوی این نهادها به هیچ گرفته می شود و نه نظر کارشناسی و نه نظر صنف را می پرسند و مستقیما عمل کرده و عرصه را بر فعالان این عرصه تنگ کرده اند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه در این شرایط کسانی که در این حوزه کار می کنند به فکر واگذار کردن و حتی رفتن از کرمان هستند اظهار کرد: از مسئولین سوال داریم که با این محدودیت ها و شرایط ایجاد شده چگونه می خواهیم گردشگری پیشرفت داشته و شغل ایجاد شود؟

بازرس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اظهار کرد: بنده با ۲۶ سال سابقه کار چگونه می توانم سرمایه گذار جذب کنم و کسانی را به استان دعوت کنیم در حالی که خودمان حمایت نمی شویم؟ مسلما زمانی که افراد تحت فشار باشند سرمایه خود را جای دیگر می برند و متاسفانه به همین دلیل استان عقب افتاده و روز به روز بدتر می شود.

آینده ای برای گردشگری استان کرمان متصور نیستیم
وی با تاکید بر اینکه با شرایط موجود، آینده ای برای گردشگری استان کرمان متصور نیستیم اظهار کرد: علی رغم استان های همجوار همچون فارس و یزد که به شدت در حوزه گردشگری فعالیت می کنند و نمایشگاه و پروازهای مختلف دارند، ما حتی یک پرواز خارجی در کرمان نداریم و بنده دنبال راه اندازی یک پرواز خارجی به استان کرمان بودم که با شرایطی که به وجود آمد، از این کار پشیمان شدیم.

دهقانی با اشاره به ظرفیت پایین اشغال هتل های استان تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت هتل های استان اشغال هستند ضمن آنکه نیروی آموزش دیده در این حوزه را نیز نداریم و زمانی که مشتری و مسافری نداریم، قطعا نیرویی نیز آموزش داده نمی شود.

ناییب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه مسوولان خود را به خواب زده و مردم را به حال خود رها کرده اند، گفت: دل ما برای استان می سوزد و مستاصل شده ایم که در این شرایط به کار ادامه بدهیم یا نه؟ هیچ کس حامی نیست و کوچک ترین مسئله ای که پیش می آید همه پای خود را کنار می کشند.

هیچ خبری از هفته جهانگردی در کرمان نیست
دهقانی با اشاره به اینکه در هفته جهانگردی قرار داریم و هیچ خبری از این هفته در کرمان نیست، اظهار کرد: ای کاش جلسه ای برگزار می شد تا فعالان گردشگری درد و دل های خود را بگویند. گردشگری بحث اقتصادی و اشتغال زایی است در حالی که بدبینانه به این حوزه نگاه می شود. در این صورت چه کسی می آید خود را در مظان اتهام قرار بدهد؟

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان در ادامه گفت و گو با ایسنا گفت: متاسفانه در کشور با رکود کلی و عدم ثبات نرخ ارز روبرو هستیم که با توجه به نرخ بلیت هواپیما و ارز، به جرات می توان گفت که خروجی ما و کسانی که حتی برای کارهای تجاری به خارج از کشور سفر می‌کردند، به صفر رسیده است.

وی افزود: صادرکنندگان با افزایش نرخ دلار با مشکل مواجه شده اند و نرخ بلیت های داخلی نیز در مدت کوتاهی دو برابر شده است.

تا زمانی که جو سیاسی علیه ایران درست نشود، گردشگری ضربه می خورد
بازرس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به مطالبی درباره ارزانی سفر برای خارجی ها و حضور آنها در ایران گفت: اینگونه نیست و زمانی که جو سیاسی علیه ایران درست می شود، گردشگری ضربه می خورد و ایران را پس می زنند و علاوه بر آن، پول را نمی توانیم منتقل کنیم و باید گردشگر خارجی همراه خود پول نقد بیاود تا در ایران حساب کند و در صورتی که ما کارها را انجام بدهیم و مسافر نیاید، متضرر می شویم.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصد تورهای خارجی ورودی به ایران در سال جاری تصریح کرد: نمی توان منکر شد که تور سفرهای زیارتی به کشور وضعیت خوبی دارد ضمن آنکه باید تاکید کرد که اگر عراقی ها امسال نبودند، تمام هتل های شهر مشهد در هزینه هایشان مشکل داشتند.

۸۰ درصد دفاتر آژانس های مسافرتی در حال تعطیل شدن
نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد دفاتر آژانس های مسافرتی در حال تعطیل شدن و تعدیل نیرو هستند و نمی توانند به فعالیت خود ادامه بدهند و متاسفانه کسی به فکر نیست.

دهقانی با اشاره به اینکه کسی کمک مالی از دولت نمی خواهد، گفت: باید در این شرایط بسته های تشویقی از سوی دولت برای فعالان حوزه گردشگری ارائه شده و حداقل در این شرایط مالیاتی اخذ نشود و برای واحدهای فعال حوزه گردشگری سرمایه در گردش تامین کنند.

دهقانی با اشاره به دغدغه ها و مشکلات دیگر حوزه گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: متاسفانه هرچه می گوییم فایده ای ندارد و اقدامی صورت نمی گیرد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2976

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.