افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
معاون استاندار کرمان خبر داد:

کرمان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/پدیدار شدن نشانه‌های از آنفلوآنزا در کشور

  • کد خبر : 6844
  • 22 شهریور 1399 - 20:09
کرمان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی/پدیدار شدن نشانه‌های از آنفلوآنزا در کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان گفت: از ۲۳ شهرستان استان، دو شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان نیز در وضعیت سفید کرونایی قرار دارند، اما در مجموع برآیند استان کرمان، قرمز است، لذا تاکید ما بر رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر محمدصادق بصیری ظهر امروز ۲۲ شهریورماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که در اغلب استان‌های کشور، روند ابتلای بیماری کووید ۱۹، روند نزولی است، گفت: متاسفانه استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان افزود: از ۲۳ شهرستان استان، دو شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان نیز در وضعیت سفید کرونایی قرار دارند، اما در مجموع برآیند استان کرمان، قرمز است، لذا تاکید ما بر رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به فصل پاییز و احتمال شیوع آنفلوآنزا در سطح کشور نیز اظهار کرد: نشانه‌های بیماری آنفلوآنزا در کشور پدیدار شده و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک حیاتی بوده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می توان از شیوع آنفلوآنزا جلوگیری کرد که این امر نیز جبرانی برای کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور خواهد بود و با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک، نیازی هم به واکسن آنفلوآنزا نخواهد بود.

وی درباره نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اعلام کرد: شهر بم با ۹۶ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به عنوان یکی از شهرهای برتر کشور مورد تقدیر ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفت.

بصیری بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی بیماری کروناویروس در خطوط هواپیمایی مورد تاکید است تا به شکل بهتر و بیشتری انجام گیرد و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز مشکل ما در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تاکسی‌ها و وسایل نقلیه بین شهری است زیرا پروتکل‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود و باید فکری به حال این موضوع قبل از شروع فصل سرما کرد زیرا در فصل سرما ممکن است شرایط ما در شیوع کرونا سخت تر باشد لذا هفته آینده یک طرح کارشناسی در این رابطه باید توسط مسئولین مربوطه به ستاد استانی مقابله با کرونا ارایه شود.

وی تصریح کرد: مراکز شماره‌گذاری خودروها نیز طبق اعلام کشوری، نوبت‌دهی به صورت غیرحضوری خواهند داشت تا بخشی از کارها در بستر اینترنت صورت گیرد و تنها حضور مردم برای معاینه خودرو و نصب پلاک باید باشد و لازم است امکانات برای این موارد در استان کرمان هرچه سریعتر تامین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به آزمون‌هایی که در هفته های اخیر در سطح استان برگزار شد، تصریح کرد: پس از برگزاری کنکور سد آزمون‌ها شکسته شد و جلوگیری از برگزاری آزمون‌ها، دیگر کار مناسبی نیست. فقط مجوز ستاد ملی کرونا برای برگزاری آزمون‌ها کافی نیست و برای برگزاری آزمون‌ها باید ۷۲ ساعت قبل از برگزاری به ستاد مقابله با کرونا استان کرمان اعلام شود تا ما بر نحوه برگزاری آن آزمون ها نظارت داشته باشیم.

وی به موضوع برگزاری اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: برای مراسم اربعین حسینی، به دلیل شیوع کرونا در عراق، هیچ زائری از کشورهای دیگر پذیرفته نمی‌شود، بنابراین مصوبه ستاد ملی بر این بوده که راهپیمایی اربعین برای برون رفت از مرز و داخل استان‌ها نخواهیم داشت و مراسم عزاداری طبق روال تاسوعا و عاشورا و پروتکل‌هایی تعیین شده، در داخل کشور انجام خواهد شد

بصیری در پایان درباره نحوه برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه های سراسر استان کرمان نیز عنوان کرد: کلاس‌ها دانشگاه های سراسر استان کرمان به صورت غیرحضوری و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس های دروس عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6844

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.