افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد

کاهش آمار موالید طی ۶ ماه گذشته در کرمان

  • کد خبر : 11223
  • 16 مهر 1401 - 18:39
کاهش آمار موالید طی ۶ ماه گذشته در کرمان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار موالید دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، گفت: تعداد زایمان ها در شش ماهه اول سال گذشته بیش از ۸۹۰۰ مورد بوده که امسال به ۸۰۹۴ مورد رسیده و تعداد تولد زنده در ۶ ماهه سال قبل ۹ هزار و ۵۶ نفر بود که در ۶ ماهه امسال با ۸۹۵ مورد کاهش به با ۸ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است‌.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکترمحسن بارونی امروز ۱۶ مهرماه در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده استان کرمان اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۳۷۷ هزار نفری تحت پوشش دانشگاه عوم پزشکی کرمان، ۶۸۷ هزار نفر را زنان تشکیل می دهند که حدود ۴۶۴ هزار نفر آنان در سن باروری(۱۰ تا ۵۴ سال ) قرار دارند.

وی افزود: نرخ باروری در سال ۹۹ حدود ۱.۶ بوده و در سال گذشته نیز تغییر نکرده و نرخ کشوری هم همین عدد است که مقام معظم رهبری بر نرخ جانشینی تاکید دارند که ۲.۱ است.

بارونی بیان کرد: سال ۹۹ در استان کرمان ۱۸ هزار و ۷۸۱ موالید داشتیم که در ۱۴۰۰ این آمار ۰.۶ درصد افزایش داشته و به ۱۸ هزار و ۸۹۲ نفر رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار موالید دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، افزود: تعداد زایمان ها در شش ماهه اول سال گذشته بیش از ۸۹۰۰ مورد بوده که امسال به ۸۰۹۴ مورد رسیده و تعداد تولد زنده در ۶ ماهه سال قبل ۹ هزار و ۵۶ نفر بود که در ۶ ماهه امسال با ۸۹۵ مورد کاهش به با ۸ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده است‌.

وی علت کاهش زایمان را چند فاکتوری و در حال بررسی دانست و افزود: البته این آمارها باید با آمار ثبت احوال هم تطبیق داده و تحلیل شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه کمک به ازدواج آسان با استفاده از ظرفیت دستگاه های اداری را ضروری دانست و گفت: مدیران دستگاه های خدمات ده از جمله بانک ها نیز باید در این زمینه کمک کنند.

وی در ادامه افزود: هزینه های درمان ناباروری به شدت بالا است لذا باید امکانات و ظرفیت های قانونی بررسی شود تا خانواده ها در این باره نگرانی نداشته باشند.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: برای تصمیم گیری درست، بررسی آمارهای فعلی از میزان ناباروری، زاد و ولد و … بسیار اهمیت دارد و اگر مشکل ناباروری در استان حل شود و امکانات پزشکی درمانی فراهم و مسئله وام را هم حل کنیم، بخشی از مشکل متقاضیان حل می شود.

استاندار کرمان افزایش مراجعه به مراکز ناباروری را نکته مهمی دانست و تاکید کرد: باید به افرادی که انگیزه باروری دارند، کمک کرد و باید شرکت های صنعتی و معدنی را برای همکاری در تامین هزینه ها پای کار آورد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11223

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.