افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024

پیگیری سه پرونده اختلاس در شهرستان جیرفت

  • کد خبر : 2710
  • 07 تیر 1397 - 10:05
پیگیری سه پرونده اختلاس در شهرستان جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در مورد پرونده‌های اختلاس در جیرفت گفت: ۳پرونده اختلاس در جیرفت بوده که پرونده دانشگاه علوم پزشکی کیفرخواست خورده است و ۲پرونده اقتصادی دیگر در مرحله کارشناسی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از خبرنگاران جوان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: این گرامیداشت را باید به همه عدالت خواهان تبریک گفت که تعدادی از عدالت‌خواهان خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

وی افزود: تغییر رویکرد دستگاه قضایی از حالت سنتی به الکترونیک کمک بسیار زیادی به دستگاه قضایی و مردم شده و این رویکرد برای خود مردم هم بهتراست و باعث می‌شود که مردم به صورت غیر حضوری از روند رسیدگی به پرونده قضایی خود مطلع شوند وقت دادرسی آن‌ها به صورت پیامک به طرفین ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: از سه یا چهار هزار پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود ۵۰ درصد از این آمار به صلح و سازش می‌انجامد نگاه ما در دستگاه قضایی استفاده از افرادی می‌توانند دستگاه قضا را در صلح و سازش طرفین کمک کنند.

سلامی افزود: تصمیم داریم دفاتر میانجی گری را در شهرستان جیرفت راه اندازی کنیم از روحانیون و افرادی که می‌توانند دستگاه قضا را در این امر یاری کنند استفاده کنیم.

وی با اشاره به کاهش آمار و ارقام در حوزه‌های مختلف قضایی در جیرفت در سال ۹۶ گفت:بحث امنیت شهرستان جیرفت اگر چه نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده، اما درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ مورد رضایت دستگاه قضا نیست. همچنین در سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی وقوع قتل، کاهش ۲۲ درصدی آدم ربایی، کاهش ۷۱ درصدی تجاوز به عنف، کاهش ۲۹ درصدی سرقت و کاهش ۴۴ درصدی سرقت به عنف را شاهد بودیم؛ که این کاهش آمار با همکاری نیروی انتظامی و سپاه صورت گرفته تا وضعیت مطلوبی را نسبت به گذشته داشته باشیم.

وی افزود: با همکاری اساتید دانشگاه در حال بررسی علل خشونت هستیم و راهکار‌ها پس از بررسی، اطلاع رسانی و به اطلاع عموم رسانده می‌شود.

سلامی در خصوص رسیدگی به پرونده شهادت شهید فردین سنجری به دست قاچاقچیان مواد مخدر در جیرفت گفت: ۶ نفر از مجرمان دستگیر شدند و ۳ نفر از آن‌ها متواری هستند که با تلاش همکاران انتظامی و اطلاعات و سپاه دستگیر خواهند شد.

حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در مورد پرونده‌های اختلاس در جیرفت گفت: ۳پرونده اختلاس در جیرفت بوده که پرونده دانشگاه علوم پزشکی کیفرخواست خورده است و ۲پرونده اقتصادی دیگر در مرحله کارشناسی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به حجم اسناد در پرونده اقتصادی، منتظر نظر کارشناسان هستیم و تا پایان رسیدگی نمیتوان گفت که اختلاس بوده یا حیف و میل بیت المال.

سلامی در رابطه با قاتلین شهید فردین سنجری گفت: تاکنون ۶متهم بازداشت شده اند و ۳نفر متواری هستند که شناسایی شده اند و اقدامات برای دستگیری آنان ادامه دارد

وی در هشدار به رانندگان متخلف گفت: با ماشین‌های بدون پلاک و رانندگی در حالت مستی به شدت برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2710

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.