افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024
معاون استاندار کرمان:

پلیس راهور می‌تواند به برخی خودروها اجازۀ تردد بدهد

  • کد خبر : 7410
  • 02 آذر 1399 - 11:15
پلیس راهور می‌تواند به برخی خودروها اجازۀ تردد بدهد

در حالی‌که وزیر بهداشت گفته طرح محدودیت‌های آذرماهی که از امروز شنبه شروع شده، آخرین فرصت برای مهار بیماری کرونا در کشور است و مردم هم امیدوارند با تحمل این دوره، بتوانند در آینده‌ای نزدیک، بازگشایی ایمنی را تجربه کنند؛ ستاد مدیریت کرونا، در جلسه‌ی خود، مواردی را برای ترددها استثنا کرده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، بنا به گفته‌ی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، در ورودی شهرهایی که ورود پلاک غیربومی به آن ممنوع است، پلیس می‌تواند به  مواردی که جزو «ماموریت‌های ضروری» قلمداد می‌شود، اجازه‌ی عبور بدهد.

بصیری همچنین با اشاره به مجاز بودن فعالیت مطب پزشکان در شهرهای قرمز حتی بعد از ساعت ۹ شب گفت که در این خصوص، باید با هماهنگی فرمانداری‌ها اقدام شود تا برای پزشکان و بیماران مشکلی پیش نیاید.

به گفته‌ی وی، جزییات حمایت‌هایی که از مشاغل و خانواده‌های آسیب‌دیده قرار است انجام شود و وام یک میلیون تومانی و پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به هر عضو خانواده جزو آن است هنوز به کرمان ابلاغ نشده است.

 محمدصادق بصیری، شنبه اول آذرماه، با بیان اینکه درباره‌ی ارزیابی طرح هوشمند محدودیت‌ها که امروز آغاز شده است، مباحثی در جلسه‌ی ستاد کرونا مطرح شد، افزود: «سوالات و انتظاراتی که مردم دارند مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در برنامه‌های صداوسیما پاسخ آن داده ‌شود».

وی ادامه داد: «ابهاماتی نیز درباره‌ی ترددها وجود دارد، قرار بر این شد در ورودی‌های شهرهایی که پلاک غیربومی را نمی‌توانند بپذیرند چنانچه ماموریت‌های ضروری وجود دارد خود پلیس راهور تصمیم بگیرد و اجازه‌ی ورود بدهد».

وی افزود: «همچنین، در مورد ترددهای شبانه که در شهرهای قرمز از ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می‌شود جریمه‌ها تسلیمی نیست بلکه از طریق ثبت پلاک و سامانه به رانندگان اطلاع داده می‌شود».

وی با بیان اینکه موارد ضروری هم که برای مردم امکان استفاده از وسایل عمومی میسر نیست، قرار شد که فرمانداری‌ها تصمیم بگیرند، اظهار کرد: «یکی دیگر از مصوبات جلسه‌ی امروز مربوط به مسائل اقتصادی و حمایتی است که خانوارهای آسیب‌دیده و هم اصناف بسته‌ی حمایتی دریافت کنند».

وی بیان کرد: «این تصمیم، به صورت کشوری است و قرار است تسهیلات یک میلیون تومانی و کمک‌های بلاعوض برای هر فرد خانوار به اندازه‌ی صد هزار تومان به مدت چهارماه پرداخت شود. چون هنوز جزییات آن ابلاغ نشده، در حد همین می‌توانم عرض کنم و هرزمان ابلاغ شد، اجرا می‌شود».

بصیری ادامه داد: «یکی دیگر از مباحث امروز در جلسه‌ی ستاد کرونا، طرح شهید سلیمانی بود که برای کنترل بیماری کرونا تهیه شده و به صورت محله‌محور و خانواده‌محور قرار است اجرا شود. در این طرح، بسیج و سپاه نقش فعالی دارد، بسیح جامعه پزشکان و علوم‌پزشکی نیز همکاری دارند و دفتر اجتماعی استانداری هماهنگ‌کننده است».

وی با بیان اینکه در جریان این طرح، خود محلات و خانواده‌ها از خود محافظت و غربالگری و شناسایی بیماران را انجام می‌دهند، تصریح کرد: «امیدواریم با کنترل بیماری از محلات بتوانیم در کل جامعه، بیماری را کنترل کنیم».

وی اضافه کرد: «کمیته‌های این طرح در استان شکل گرفته و همه‌ی محلات شناسایی شده است».

جانشین استاندار کرمان در جلسه‌ی ستاد کرونا، گفت: «همچنین، در جلسه‌ی امروز موضوع برخی صنوف مطرح شد که در لیست چهارگانه مشاغل نیامده‌اند. قرار شد درباره‌ی این صنوف که درخواست زیادی هم دارند، اتاق اصناف با سازمان صمت رده‌ی صنفی را برای ما معلوم کنند. ما نمی‌توانیم گروه‌های چهارگانه را تغییر دهیم ولی جایگاه هر صنف را می‌توانیم تعریف کنیم مثلا گل‌فروشی اگر در هیچ گروهی تعریف نشده، به ما بگویند جزو میوه‌وتره‌بار قرار می‌گیرد یا محصولات کشاورزی».

بصیری افزود: «مطب‌های پزشکان هم که بعد از ساعت ۹ باز است، چون کمک درمانی انجام می‌دهند می‌توانند فعالیت داشته باشند اما با هماهنگی فرمانداری‌ها باید طوری اقدام شود که پزشک یا ویزیتور یا بیماران دچار مشکل نباشند»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.