افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

وضعیت پرخطر؛ افزایش ۴ برابری بیماران بستری نسبت به ماه قبل در بم

  • کد خبر : 7308
  • 18 آبان 1399 - 13:00
وضعیت پرخطر؛ افزایش ۴ برابری بیماران بستری نسبت به ماه قبل در بم

دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در ستاد مبارزه با کرونا گفت: حوزه شرق استان در وضعیت پرخطر قرار دارد و تعداد بیماران بستری ما ۴ برابر و سرپایی ما ۳ برابر افزایش یافته است.

به گزارش طلوع ارگ، دکتر مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در ستاد مبارزه با کرونا ضمن نگرانی از شرایط شرق استان کرمان گفت: ما تا نیمه اول آبان، ۹۶ بیمار بستری جدید داشته‌ایم که در ماه مهر ۷۱ مورد بستری و در ماه شهریور نیز ۸۸ مورد بستری داشته ایم، که نشان از افزایش شیوع کرونا در این منطقه است.

تعداد فوتی‌های حوزه شرق استان ۱۳ فوتی قطعی و۶ فوتی مشکوک در این ماه بوده که در مقایسه با ماه مهر ۳ برابر افزایش یافته است و نکته دیگری که ما را نگران کرده، این است که ما در دو هفته پیش روزانه به طور میانگین ۱۰ مورد مثبت مبتلا به کرونا داشتیم که متاسفانه در این ماه به طور میانگین به ۴۰ مورد مثبت رسیده ایم و چه بسا با افزایش تعداد نمونه‌گیری این تعداد به ۸۰ مورد مثبت نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: حوزه شرق استان در وضعیت پرخطر قرار دارد و تعداد بیماران بستری ما ۴ برابر و سرپایی ما ۳ برابر افزایش یافته است.

دکتر قدم زاده رئیس بیمارستان پاستور بم نیز در ادامه گفت: در حال حاضر و برای فاز اول ما ۵۱ تخت را در پاستور برای بیماران مشکوک و قطعی کویید ۱۹ در نظر گرفتیم که در حال حاضر ۴۵ تخت پر هست، در فاز بعدی ما باید یک بخش از بیمارستان را خالی و به بیماران کویید ۱۹ نیز اختصاص دهیم تا ظرفیت را به ۸۰ تخت افزایش دهیم، وی در ادامه خاطر نشان کرد: کل ظرفیت در نظر گرفته شده برای بیماران کویید ۱۹در فاز سوم ۱۰۰ تخت است که امیدواریم تعداد بیماران افزایش پیدا نکند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7308

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.