افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:

وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان کرمان نگران کننده است

  • کد خبر : 8328
  • 20 اسفند 1399 - 14:12
وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان کرمان نگران کننده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: موضوع نگران کننده، وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان کرمان است که جایگاه ۳۰ کشور را در درآمد خانوار روستائی داریم.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانبا اشاره به اینکه نسبت جمعیت روستائی استان به شهر بیش از متوسط کشور است، افزود: نرخ جمعیت روستائی استان کرمان ۴۱ درصد و کشور ۲۶ درصد است و در دهه اخیر نرخ روستانشینی استان کرمان تقریبا ثابت مانده است.

رودری با اشاره به اینکه استان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستائی، رتبه چهارم کشور است، بیان کرد: موضوع نگران کننده، وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای روستایی استان کرمان است که جایگاه ۳۰ کشور را در درآمد خانوار روستائی داریم.

وی تصریح کرد: متوسط درآمد سالیانه خانوارهای روستائی کشور ۳۰ میلیون تومان و استان کرمان ۲۰ میلیون تومان است و هزینه خانوارهای روستائی کشور در سال ۲۶٫۱ میلیون و در استان ۱۵٫۶ میلیون تومان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به تحصیلات افراد بیکار در روستاهای استان گفت: ۹۹ درصد بیکاران مناطق روستائی استان افراد باسواد هستند.

وی در ادامه با اشاره به سهم بخش کشاورزی در اقتصاد روستائی استان کرمان بسیار بالاتر از صنعت و خدمات است، افزود: استان در جذب منابع ایجاد اشتغال روستائی عملکرد خوبی دارد و مجموع سهم ابلاغی استان ۶۴۲ میلیارد تومان و ۵۹۵ میلیارد تومان به استان واصل شده است.

رودری تصریح کرد: پرداختی بانک های استان کرمان در زمینه اشتغال روستائی ۸۸ درصد است و بیش از ۸۸۷۰ فرصت شغلی در سال جاری در روستاها ایجاد شده که متوسط اشتغال به ازای هر طرح ۲٫۳ نفر و سرانه ایجاد شغل ۵۹ میلیون تومان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۲۰ و نیم درصد از تسهیلات اشتغال روستایی استان کرمان به نهادهای حمایتی اختصاص یافته، گفت: برنامه ریزی ایجاد اشتغال استان کرمان در سال جاری ۴۲۵۶۴ فرصت شغلی بود که تا پایان سال ۱۰۰ درصد محقق می شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8328

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.