افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

ورود پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام به استان / دهبکری بم و گنبکی ریگان میزبان شهدای گمنام در شرق استان

  • کد خبر : 7617
  • 02 دی 1399 - 13:21
ورود پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام به استان / دهبکری بم و گنبکی ریگان میزبان شهدای گمنام در شرق استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به ورود پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام تازه تفحص شده به این استان در روز پنجشنبه هفته جاری، گفت: این شهدا در کرمان، زرند، رفسنجان، دهبکری بم و بخش گنبکی ریگان آرام خاکسپاری خواهند شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، استقبال و تشییع عمومی حذف و استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم وداع با شهدا نیز ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در حسینیه ثارالله برگزار و قبل از ساعت آغاز منع تردد شبانه پایان می یابد، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطرنشان کرد: ۲ شهید روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، ۲ شهید روز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهید صبح دوشنبه در دهبکری از توابع بم و یک شهید عصر دوشنبه در گُنبکی از توابع شهرستان ریگان تدفین می شود.

سرهنگ مهدوی فرد با اشاره به اینکه پیکر مطهر یک شهید نیز پس از حضور در تعدادی از برنامه های سالگرد شهادت شهید سلیمانی در سپاه ثارالله تدفین خواهد شد، افزود: این شهدا در زمان شهادت ۱۶ تا ۲۵ ساله و مربوط به عملیات های مختلف از جمله محرم، والفجر هشت، کربلای ۶ و تک دشمن هستند.

وی یادآور شد: تاکنون در مجموع ۲۷۵ شهید گمنام در ۱۰۰ نقطه استان کرمان دفن شده اند که با تدفین پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده تعداد این مکان ها به به ۱۰۵ مکان و تعداد شهدا به ۲۸۲ شهید گمنام افزایش می یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به این مطلب که اولویت تدفین پیکرهای مطهر شهدا به ترتیب در نقاط شهری، بخش ها، دانشگاه، مجموعه های نظامی و سپس روستاها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هم اکنون ۱۴۷ درخواست از نقاط مختلف برای تشییع و تدفین شهدای گمنام در نوبت است که از این تعداد ۱۶ درخواست جدید در کمیته مربوطه مطرح شده است.

سرهنگ مهدوی فرد تصریح کرد: تاکنون ۳۹ یادمان شهدای گمنام احداث شده و فضاسازی و فضای سبز اطراف آنها در حال انجام است و احتمالا تا پایان سال بیش از هشت یادمان دیگر نیز احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که استقبال از شهدای گمنام به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای کرونایی برگزار می شود، گفت: چنانچه برنامه های مربوطه به خوبی و بدون مشکل انجام شود، تا پایان سال جاری، یک بار دیگر نیز میزبان تعدادی دیگر از شهدای گمنام در استان کرمان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7617

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.