افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

ورودی مسافران نوروزی به استان کرمان ۵۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 3829
  • 17 فروردین 1398 - 10:17
ورودی مسافران نوروزی به استان کرمان ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود ۴.۵ میلیون نفر مسافران نوروزی به استان کرمان خبر داد و گفت: ورودی مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از تسنیم، غلامرضا فرخی  با اشاره به اقلیم استان کرمان اظهر داشت: استان کرمان یک استان چهار فصل است و این امکان در استان کرمان وجود دارد که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه برای استقبال و پذیرایی مناسب از مسافران نوروزی در استان ۴۰ جلسه تشکیل شده است عنوان کرد: از این تعداد ۲۲ جلسه قبل از سال و ۱۸ جلسه بعد از سال بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی امسال تا ۱۳ فروردین ۴.۵ میلیون نفر ورودی مسافران به کرمان است افزود: هر چند با توجه به اتفاقات اخیر کاهش سفرهای نوروزی در کشور را داشتیم با این وجود ورودی مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه اقامت مسافران نوروزی در استان کرمان حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: بیش از ۵۷۰ هزار نفر در این ایام از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

فرخی با اشاره به اینکه باغ شاهزاده ماهان با حدد ۲۰ درصد افزایش گردشگران رتبه نخست بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: ارگ بم با ۵۴ درصد رشد بازدیدکننده و حمام گنجعیلیخان، باغ فتح‌آباد و کلوت شهداد پس از باغ شاهزاده بیشترین تعداد گردشگران را در استان کرمان داشتند.

وی با بیان اینکه گردشگران از بومگردی‌ها در استان کرمان در ایام نوروز امسال استقبال خوبی داشتند گفت: حضور گردشگران در بومگردی‌ها در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه ۸۰ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3829

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.