افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 July , 2024
گزارشی از همایش فریاد بی‌صدایان در بم:

همشهریان و خیرین به کمک بیماران خاص بشتابند / تسهیلات ویژه بیمه‌ای به خیرین

  • کد خبر : 12513
  • 16 تیر 1402 - 11:48
همشهریان و خیرین به کمک بیماران خاص بشتابند / تسهیلات ویژه بیمه‌ای به خیرین

همایش فریاد بی صدایان توسط موسسه خیریه ثامن الحجج(ع) چهارشنبه چهاردهم تیر (مرکز درمانی بیماران خاص و صعب العلاج) در سالن ارشاد بم برگزار شد.

به گزارش هفته‌نامه طلوع بم این همایش با هدف ایجاد درآمد پایدار جهت درمان و تامین هزینه‌های جانبی پیوند مغز استخوان برای کودکان زیر ۱۵سال مبتلا به تالاسمی برگزار شد.
رامین ولندیاری مدیر این موسسه با اشاره به مشکلاتی که بیماران تالاسمی دارند گفت: موفقیت پیوند مغز استخوان برای کودکان زیر ۱۵ سال بالای ۹۰ درصد است و برای هر شخص ۲۰۰ میلیون هزینه در بر دارد گرچه خود پیوند رایگان است اما هزینه های جانبی آن مثل آزمایش های تخصصی بر روی تعداد زیادی از نزدیکان بیمار برای پیدا کردن پیوند دهنده ، هزینه‌های مکرر رفت و آمد به کرمان و تهران و اقامت شش ماهه پس از بهبود در مکانی ایزوله در شهر تهران و هزینه‌های دیگر از توان بیمار خارج است. وی افزود: ما با رایزنی‌هایی که با موسسات خیریه و خیرین تهرانی انجام داده‌ایم ۵۰ درصد هزینه ها را تأمین کرده‌ایم و برای بقیه هزینه ها نگاهمان به همت بلند شما عزیزان و خروجی این همایش است. همایشی که قرار است با تفاهم نامه‌ای که با کارگزاری بیمه هوشمند بسته می‌شود درآمدی پایدار برای این پروژه مهم ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: محورهای اصلی کار ما در موسسه خیریه درمان، معیشت،اشتغال و ساخت مراکز درمانی است و چنانچه این طرح مورد استقبال قرار گیرد می توانیم در تمام محورها موفق باشیم.
ولندیاری یادآور شد: در بحث درمان علاوه بر درمان بیماران خاص و صعب العلاج درمان افراد عادی را به صورت زیر ۱۸ سال در هر شهرستان و بالای ۱۸ سال را درتهران هم اکنون در دستور کار داریم و هزینه های درمان از طریق خیرین در تهران و خارج از کشور پرداخت می‌شود ولی بحث پیوند را از این همایش انتظار داریم.

وی اظهار کرد: در بحث اشتغال بیماران خاص و صعب‌ العلاج برنامه های زیادی داریم. بازارچه خود اشتغالی که مرکز آن زیر زمینی در پاساژ ارم در خیابان یکطرفه توسط خیر بزرگ آقای دکتر عبدالله زاده اجاره شده است را آماده کرده ایم و قصد داریم با خرید تجهیزات اشتغال را برای این عزیزان ایجاد کنیم.
ولندیاری در زمینه ساخت مراکز درمانی گفت: حدود ۶۰۰ متر ساختمان اسکلت فلزی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف مرحوم حاج قنبر بنی اسدی به خیریه اهدا گردیده است که متاسفانه بعد از فوت ایشان بلاتکلیف مانده است و چنانچه بتوانیم آن پروژه را با این درآمد به پایان برسانیم به عنوان یک کلینیک ویژه برای این بیماران استفاده خواهد شد. همچنین زمین اهدایی مرحوم حاج حسین اکبری در خیابان کمیل را می‌شود به عنوان یک مرکز سرطان و همراه سرای بیمار و خانواده کرد تا بیماران برای شیمی درمانی و چکاپ به کرمان و یزد مراجعه نکنند و این خدمت را در شهر بم دریافت کنند. سه هکتار زمین مرحوم زابلستانی را هم می‌شود برای اشتغال زایی و ایجاد کارگاه های بزرگ و کوچک برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد: مشکلات بیماران خاص و صعب‌‌العلاج ازجمله نداشتن آزمایشگاه مجهز برای تهیه خون‌های کاملا سازگار، نداشتن شغل و درآمد مناسب، دوری مسافت از مراکز درمانی بخصوص در شهرستانهای نرماشیر، ریگان، فهرج، کمبود دارو، هزینه‌ی سفر به کرمان و تهران برای چکاپ های سالانه ، نبودن پایگاه انتقال خون در شهرستانهای شرقی و لزوم راه اندازی آن هزینه‌ای دندانپزشکی از دغدغه های این بیماران می‌باشد‌.
حجت‌الاسلام دریجانی مسئول زکات شهرستان بم نیز در این همایش گفت: اهمیت انفاق و کمک و خَیر بودن برای همه ما روشن است‌. بیماران خاص مشکلات بسیار عدیده ای دارند. امیدواریم این حرکت خوبی را که آقای ولندیاری در بم رقم زدند بتواند درمان خوبی برای بیماران خاص و صعب‌ العلاج باشد. ما هم با تمام توان در خدمت بیماران خاص هستیم. قرار است اتفاقات خوبی رقم بخورد و نیاز به اقدامی انقلابی از طرف تک تک افراد دارد. وی افزود: پایلوت این طرح در بم است و اگر این اتفاق خوب در شهر ما رقم بخورد در کل کشور بخصوص استان کرمان مشکل بیماران خاص با همتی که وجود دارد رفع خواهد شد.

روزبه پورمیرزایی نائب رئیس کلیه شرکتهای بیمه استان کرمان در این همایش در خصوص جزییات طرح گفت: ایجاد درآمد پایدار یک حرکت عظیم و جدید در حوزه کمک و کمک‌رسانی است یک ایده و نوآوری است. برای ایجاد درآمدی پایدار برای درمان کودکان تالاسمی زیر ۱۵ طرحی نو ایجاد شده‌است.

زمانی اگر انجمن های خیریه برگزار می‌شدند تقاضای مبلغی به عنوان کمک برای تأمین هزینه‌های بیماران داشتند اما در این طرح شما با پرداخت روزانه ۳۵ هزار تومان می‌توانید از خدماتی همچون ۶۰ میلیون هزینه پزشکی، اعمال جراحی، جراحی قلب ،پبوند اعضا بدن، انواع سرطان و کلی پوشش بیمه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان استفاده نمایید. شما با پرداخت ۳۵ هزار تومان بصورت روزانه در طول یکسال می توانید تا سقف ۲ میلیارد تومان از خدمات بیمه‌ای بیمه «ما» که در رابطه با سرمایه گذاری بانک ملت هست استفاده کنید. حتی بانک ملت این مساعدت را انجام داده که برای کسی که توانگری مالی مناسبی دارد وام بدون ضامن بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به هر کس که در این طرح شرکت کند ارایه دهد. ما برای محقق کردن وظیفه‌ مان در صنعت بیمه و کمکی که می‌توانستیم انجام دهیم این خدمات را ارائه خواهیم کرد.
مهندس باقری مدیرعامل کارگزاری بیمه هوشمند گفت: ما آغاز یک حرکت ملی را با همکاری آقای عباس زین الصالحین و تلاش آقای ولندیاری در بم آغاز کردیم و امیدواریم به سرانجام برسد. ما مرکزی بیمه ای را در کنار مدیریت خیریه ثامن الحجج احداث کردیم و درآمد حاصله از بیمه های (ثالث، بدنه، عمر، دانشجویی و…) که تا امروز شما در نمایندگیهای دیگر انجام می دادید را ارائه می‌دهیم. ما گلچین بهترین محصولات بیمه ای را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما بروزترین پکیج را تهیه می‌کنید و شما اگر اینجا این بیمه ها را تهیه کنید سود آن برای بیماران خاص و صعب‌ العلاج هزینه می‌شود یعنی تمام اقدامی که قرار هست همه ما انجام بدهیم این است که فقط بیمه هایمان را متمرکز جایی که خِیرش به نیازمندان واقعی برسد انجام دهیم.
وی افزود: در طرح پرداخت روزی ۳۵ هزار تومانی هم شما فقط ۳۶ قسط پرداخت می‌کنید و ۱۰ سال بیمه هستید و ۱۵ سال از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوید. با پرداخت روزی ۳۵ هزارتومان تقریبا ۱۸۰ ماه میانگین ۶ میلیون تومان بازنشستگی و ۲ میلیارد تومان پوشش بیمه ای خواهید داشت. یکی از قویترین طرح های بیمه عمر حال حاضر کشور است که در دستور کار بیمه هوشمند قرار گرفته است و طرح های دیگر بیمه که ما خودمان را به عنوان مرکز اول بیمه کشور می‌شناسیم و مطمئنیم که می‌توانیم قویترین طرحها را ارئه بدهیم و امیدواریم مشاور خوبی برای همه باشیم و بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم در کنار این اتفاق منافع این اتفاق برای این موسسه و این برای این کودکان و برای این پایگاه هایی که نیاز هست و برای قسمتی که از وجودمان هست هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: هر ۳۰ نفری که خدمات و محصولات بیمه ای خود را از این موسسه تهیه کنند تقریبا هزینه های درمان یک بیمار تهیه می‌شود و قرار نیست پول مازادی پرداخت کنید.
وی تأکید کرد: امروز امید با دستان و اقدامات عملی ما شکل می‌گیرد کنار هم این اتفاق بزرگ را با هم جشن خواهیم گرفت اما نکته ای که هست اینست که این طرح محدود به بم نیست شما می‌توانید تمام دوستان و آشنایان خود را در سراسر کشور در این طرح شریک کنید و منفعت آن به اینجا برسد فقط کافیست ما دلسوزانه پیگیری و کمک کنیم.

مرکز درمان بیماران خاص بم در بیمارستان پاستور می‌باشد.

گزارش: طلوع بم- ناهید ذاکری

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12513

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۳
  1. با سلام
    از تلاش های مجاهدانه جناب آقای دکتر رامین ولندیاری بزرگوار که در اقصی نقاط کشور در جهت خدمت به بیماران خاص جهاد گونه یاریگر نیازمندان هستند ،سپاسگزاریم.

  2. سلام من یه برادر دارم که دست راست پای راست فلجه نمیتون کار کنه وپول درمانشو ندارم از شما میخوام درخواست کمک دارم🙏

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.