افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
راه اندازی حزب جمهوریت در استان کرمان

نوشتاری از محمد صدیقی دبیر حزب جمهوریت در استان کرمان

  • کد خبر : 4988
  • 18 آذر 1398 - 12:18
نوشتاری از محمد صدیقی دبیر حزب جمهوریت در استان کرمان

خداوند منان را بر نعمتهای بیکرانش سپاسگزاریم و درود بی کران خود را نثار روح بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) کرده و برای پاسداشت خون شهدای وطن گام در جای پای آن آزاد اندیشان و آزادگان میگذاریم و در این راه از مولا و مقتدایمان امام عصر (عج) مدد میجوئیم. حزب جمهوریت ایران اسلامی […]

خداوند منان را بر نعمتهای بیکرانش سپاسگزاریم و درود بی کران خود را نثار روح بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) کرده و برای پاسداشت خون شهدای وطن گام در جای پای آن آزاد اندیشان و آزادگان میگذاریم و در این راه از مولا و مقتدایمان امام عصر (عج) مدد میجوئیم.

حزب جمهوریت ایران اسلامی با رویکرد کاملا اصلاح طلبانه پس از دریافت مجوز تشکیل در مردادماه سال جاری، اولین کنگره خود را در آبان ماه سال جاری برگزار نموده و پس از رای گیری، اعضای شورای مرکزی حزب انتخاب شده و در جلسه شورای مرکزی حزب با رای قاطع اعضا جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شدند.
فعالیت سیاسی اجتماعی و فرهنگی در قالب حزب به دلیل تصمیم های مهم جمعی در مقابل فردی شدن جامعه و مقابله با پراکندگی برای اتخاذ بهترین تصمیمها با حضور و مشارکت بالای سیاسی مردم مورد توجه می باشد.
حزب جمهوریت ایران اسلامی در بحث مشارکت عموم ملت ایران بنا را بر فراگیری و تعلق آن به همه ملت ایران قرار داده و بر این اساس در قدم اول برای تشکیل هیئت موسس از قومیت های مختلف، بانوان و نمایندگانی از مذاهب شیعه و سنی و جوانان فعال و… برگزیده شده است.
یکی از انگیزه های حضور خود در این حزب را عملگرایی حزب در استفاده از جوانان می دانم و در اولین قدم و تشکیل حزب به این شعار جامه عمل پوشاندند و در این راستا برای معرفی و حضور نخبگان علمی و سیاسی و…. وبه خصوص جوانان عزیز سراسر کشور همت گمارده وبر خلاف سایر احزاب حلقه فعالیت خود را برای همگان باز نموده اند.
از دلایل قبول حضور خود از استان کرمان به عنوان دبیر حزب علاوه بر فعالیتهای مرسوم حزب در سراسر کشور معرفی جوانان با انگیزه و نخبه استان در عرصه های تصمیم گیری ومدیریتی کشور دانستم چرا که معتقدم ، علی رغم شایستگی ها متاسفانه به دلایلی همچون پدرخواندگی ها، جای جوانان نخبه در عرصه های مهم تصمیم گیری بسیار خالی است و تلاش خود را با استعانت از خداوند متعال جهت حضور این شایستگان در میدان عمل انجام میدهم تا جوانان استان کرمان به جایگاههایی که استحقاق
آنهاست برسند و در این مسیر بتوانم گامی هر چند کوچک در جهت نیروسازی و کادرسازی از استان کرمان برمی دارم هرچند به حول و قوه الهی اثراتش در دهه ی بعد برهمگان به وضوح روشن باشد.


احزاب باید بتوانند به عنوان نمایندگان مردم مسئولین را در مقام پاسخگویی قرار دهند و صدای ملت باشند و بدون ملاحظات از حقوق مردم در حوزه های مختلف و مشکلات روز جامعه همچون آزادی بیان و پس ازبیان، برابری حقوق، رفع فقر و…دفاع کنند.
احزاب و فعالیت آنها باید همیشگی بوده و مختص ایام انتخابات نباشند و در صورتی که از افرادی در انتخابات ها حمایت میکنند و مردم به دلیل حمایت احزاب این افراد را مورد اقبال قرار داده و در جایگاهی قرار میگیرند علاوه بر اینکه نسبت به عملکرد خود پاسخگوی احزاب باشند، احزاب نیز نسبت به عملکرد افراد انتخاب شده پس از تصدی جایگاه به مردم به طور مداوم پاسخگو باشند.
در بحث ورود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی قطعا حزب جمهوریت ایران اسلامی نیز مانند سایر احزاب لیست افراد مورد وثوق خود را پس از نهایی شدن صلاحیت ها از شورای محترم نگهبان اعلام خواهد کرد و در صورتی که در شورای مرکزی فعالیت با ساز و کار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به تصویب برسد به عضویت این شورا درآمده و لیست واحد میدهیم و در غیر این صورت لیست مستقل خواهیم داشت که در استان کرمان نیز مانند سایر استان ها بعد از تایید
صلاحیت ها در این مورد صحبت میکنیم.
در پایان نیز از همه هم استانی های عزیز برای اتخاذ بهترین تصمیم ها برای تک تک افراد جامعه و داشتن جامعه آگاه به حقوق خود و تلاش برای ایران اسلامی آباد و سرافراز دعوت به مشارکت در حزب جمهوریت ایران اسلامی مینمایم. امام حسن مجتبی (ع) : هیچ گروهی (در کارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و …) با یکدیگر مشورت نکرده اند مگر آن که به رشد فکری و عملی و … رسیده اند.

ما تَشاوَرَ قَوْمٌ إلاّ هُدُوا إلی رُشْدِهِمْ.

محمد صدیقی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در تهران
دبیر حزب در استان کرمان

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4988

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.