افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
فرماندار بم:

نقشه راه و طرح توسعه پایدار بم تدوین می‌شود

  • کد خبر : 1981
  • 14 دی 1396 - 10:01
نقشه راه و طرح توسعه پایدار بم تدوین می‌شود

هادی شهسوارپور در جلسه مشترک شورای اداری و همایش دهیاران و شوراهای شهرستان بم  اظهار داشت: آنچه که شرایط کاری بنده را از برخی مدیران متمایز می‌سازد، برنامه‌محوری است، لذا می‌طلبد مسؤولان ادارات کارهای خود را با برنامه پیش ببرند. وی افزود: دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد و در راستای قانون بروکراسی اداری را […]

هادی شهسوارپور در جلسه مشترک شورای اداری و همایش دهیاران و شوراهای شهرستان بم  اظهار داشت: آنچه که شرایط کاری بنده را از برخی مدیران متمایز می‌سازد، برنامه‌محوری است، لذا می‌طلبد مسؤولان ادارات کارهای خود را با برنامه پیش ببرند.
وی افزود: دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد و در راستای قانون بروکراسی اداری را کاهش دهد، ما باید تلاش کنیم تا فرآیندهای اداری را اصلاح کنیم که خدمات با سرعت بیشتری انجام شود.
شهسوارپور با تأکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به طور ویژه پیگیر تهیه نقشه راه و طرح توسعه پایدار شهرستان هستیم که در این راستا مذاکرات و توافق‌هایی با اتاق بازرگانی انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: خاستگاه اقتصاد مقاومتی روستاها هستند و در واقع توسعه باید از روستا آغاز شود تا به پایتخت برسد.
فرماندار بم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی، توسعه روستاها از طریق راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی است که در ایران زمینه کرمان و قلعه‌گنج تجربه شده است.
شهسوارپور با معرفی زهرا فراشی به عنوان مشاور امور بانوان و مسؤول راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی فرمانداری بم ابراز داشت: طبق قانون جدید یکی از ضمانت‌های بانکی که در اعطای وام مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اسناد روستایی شامل باغ، منزل و مزرعه است.
وی عنوان کرد: طبق هماهنگی که با رئیس اداره آبیاری داشتیم، به زودی ساماندهی رودخانه‌های شهرستان از طریق اعتبارات ستاد حوادث انجام خواهد شد تا در زمان وقوع سیل با خسارت‌های جانی و مالی مواجه نشویم.
فرماندار بم بر بازنگری طرح‌های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن و با پیگیری بخشداران تاکید کرد.
به گزارش فارس در این جلسه غلامرضا شجاع‌حیدری و حسین دهقان از اعضای شوراهای اسلامی روستا و غلام پاداش و مهدیه طبسی‌نژاد از دهیاران شهرستان به بیان مشکلات روستاها شهرستان از جمله عدم فروش محصول خرما، عدم صدور اسناد مالکیت توسط اداره ثبت اسناد، عدم بازنگری طرح‌های هادی، عدم آنتن دهی موبایل در برخی مناطق روستایی، نبود درمانگاه و خانه بهداشت در برخی مناطق روستایی، نبود آب آشامیدنی سالم در برخی روستاها، وجود مدارس فرسوده و کانکسی و نبود فضای ورزشی مناسب پرداختند.
نمایندگان شوراهای روستایی و دهیاران همچنین خواستار دوبانده شدن جاده دارزین – دهبکری، اجرای روشنایی دوراهی دارزین، راه‌اندازی نمایندگی ادارات در بخش مرکزی و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها شدند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1981

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.