افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

نشست عمومی شورا در تاریخ ٩٧/٩/١٢ با حضور دریجانی رئیس شرکت نفت برگزار شد.

  • کد خبر : 3271
  • 14 آذر 1397 - 10:03
نشست عمومی شورا در تاریخ ٩٧/٩/١٢ با حضور دریجانی رئیس شرکت نفت برگزار شد.

نشست عمومی شورا در تاریخ ٩٧/٩/١٢ با حضور دریجانی رئیس شرکت نفت در صحن شورا برگزار شد. در این نشست به اقدماتی همچون راه اندازی موزه در شهر بم، ارسال فراخوان برای طراحی المان تعدادی از میادین توسط کمیسیون عمران معماری و شهرسازی در فضای مجازی و رسانه ها به شور گذاشته شد. همچنین مقرر […]

نشست عمومی شورا در تاریخ ٩٧/٩/١٢ با حضور دریجانی رئیس شرکت نفت در صحن شورا برگزار شد. در این نشست به اقدماتی همچون راه اندازی موزه در شهر بم، ارسال فراخوان برای طراحی المان تعدادی از میادین توسط کمیسیون عمران معماری و شهرسازی در فضای مجازی و رسانه ها به شور گذاشته شد.
همچنین مقرر شد تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعتبارات مورد نظر از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید ساخته شود. در ادامه به همایش شهرداران استان که به صورت دوره ای در شهرستانهای استان برگزار می شود اشاره شد در شهرستان بم هم اسفند ماه این همایش برگزار خواهد شد. در ادامه عزیزآبادی رئیس شورا سوالات مردم را در صحن شورا مطرح و دریجانی رئیس شرکت نفت در پاسخ به سوالات گفت: در ٨ ماهه اول سال مصرف بنزین ۳۱ درصد افزایش داشته است که این آمار با میانگین کشوری و استان های همجوار همخوانی ندارد. ما سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۲۴ هزار لیتر نفت سفید تا پایان آذرماه توزیع کردیم در حالی که امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار لیتر توزیع شده یعنی ۲ درصد افزایش داشته است.


همچنین در قیاس با سال گذشته توزیع گازوئیل هم با ۱۵ درصد افزایش روبرو بوده ایم و در هیچ فرآورده ای کاهش نداشتیم. وی افزود: با توجه به بروز رسانی که در یک مقطع زمانی در سیستم های فروش شرکت نفت استان صورت گرفت تعدادی از حواله های ما دچار مشکل شده بود. در سال ۹۵ تعداد ۸۲ هزار خانوار کالابرگ دریافت کردند در حالی که امسال روزی ۳۰۰ نفر برای کالابرگ درخواست می دهند و این نشانگر وجود مشکلات قاچاق سوخت است وقتی اشخاص کالابرگ را به دلال می‌فروشند قاچاق سوخت صورت می‌گیرد باید مسائل مربوط به گازرسانی در شهر هم برطرف شوند.

دریجانی در خصوص توزیع ناعادلانه نفت سفید گفت: فروشنده ها باید نقتشان را بین مردم توزیع کنند تا کنون اگر در این زمینه شکایتی صورت گرفته در همان لحظه پیگیری و اقدام شده است وی ادامه داد: مصرف بنزین امسال نسبت به سال قبل ۷۰ درصد با افزایش روبرو بوده است بنابراین شورای تامین برای مبارزه با قاچاق مصوب کرد که کارت‌های جایگاه‌ها از تاریخ ٩٧/٨/٢۶ جمع آوری گردد و این در حالی است که جایگاه داران عادلانه ترین سهمیه را دریافت میکنند.

دریجانی در خصوص قیمت نفت گفت: قیمت مصوب نفت درب منزل سال گذشته ۴۰ هزار تومان و امسال در کمیته نرخ گذاری ۴۵ هزار تومان اعلام شده است از آنجا که کالابرگ تا دو ماه اعتبار دارند لذا ما موظفیم در این مدت نفت را توزیع کنیم و کالابرگ باطل نمی‌شود مگر اینکه فروشنده کلاهبرداری کند مردم باید کالا برگ ها را نزد خود نگه دارند و نیازی نیست آن را به فروشنده بدهند.

دریجانی رییس شرکت نفت ادامه داد:- باید تلاش کرد مسئله گازرسانی در شهر حل شود و اینکه افرادی گازکشی انجام داده اند در سیستم دیگر حذف شده اند و امکان اینکه کالابرگ مجدد بدهیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان به وزارت نفت نامه ای ارسال کرده مبنی بر اینکه شهرهای بم ، بروات و حومه به صورت ۱۰۰درصد گازکشی شده است و نباید کوپن به این شهرها داده شود.

وی افزود: خانوارهایی که دو منزل در دو شهر دارند به محض اینکه گاز کشی کنند خودکار از طریق سیستم کالابرگ شان باطل میشود. دریجانی ادامه داد: ذخیره سوخت خودروهای شخصی ۲۰۰ لیتر است و در خصوص گلایه شهرداری و کم شدن سهمیه آن گفت: این اقدام از کرمان صورت می‌گیرد و دست ما نیست. (هم اکنون خلیلی عضو شورا صحن شورا را در ساعت ۱٩:۲۵ دقیقه ترک کرد). دریجانی تأکید کرد: ما کمبود نفت نداریم و نفت به تدریج وارد میشود ما چیزی تحت عنوان حواله نداریم باید هر اداره ای در سایت ثبت نام کند تا نفت به آن مکان تعلق گیرد.
در پایان نشست مقرر شد از یک فروشنده و همچنین مردم منطقه توزیع نفت دعوت به عمل آید و مشکلات بررسی شود.

گزارش: ناهید ذاکری

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3271

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.