افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

موجودی پرونده های دادگستری بم ۲۱ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر : 3850
  • 28 فروردین 1398 - 20:47
موجودی پرونده های دادگستری بم ۲۱ درصد کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موجودی پرونده های دادگستری شهرستان بم در پایان سال ۹۷ نسبت به ابتدای سال بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است. یدا… موحد صبح امروز در نشست با قضات و کارکنان اداری شهرستان بم اظهار داشت: وقتی عملکرد حوزه های قضایی استان را […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موجودی پرونده های دادگستری شهرستان بم در پایان سال ۹۷ نسبت به ابتدای سال بیش از ۲۱ درصد کاهش داشته است.
یدا… موحد صبح امروز در نشست با قضات و کارکنان اداری شهرستان بم اظهار داشت: وقتی عملکرد حوزه های قضایی استان را مورد ارزیابی قرار می دهیم، دادگستری شهرستان بم یکی موفق ترین حوزه های قضایی استان در سال ۱۳۹۷ می باشد.
وی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۷۹ پرونده به حوزه قضائی شهرستان بم وارد شده است که نسبت به سال۹۶ بیش از ۲درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه متوسط نرخ رسیدگی پرونده ها در دادگستری بم در سال ۹۶ قریب ۱۰۲ درصد بوده است گفت: این میزان در سال۱۳۹۷ با افزایش ۲ درصدی به ۱۰۴ رسیده است.


نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان بیان کرد: ۸ هزار و ۶۳۳ پرونده در سال ۹۷ به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم وارده شده و در مقابل به ۹ هزار و ۲۵۴ پرونده رسیدگی شده است که این بیانگر نرخ رسیدگی بالای ۱۰۷ درصدی می باشد.
وی ادامه داد: ۶ هزار و ۸۵۱ پرونده در سال گذشته به شعب دادگاه شهرستان بم وارده شده و در مقابل به ۷ هزار و ۵۱ پرونده رسیدگی شده است که این بیانگر نرخ رسیدگی ۱۰۲ درصدی می باشد.
رئیس کل دادگسترى استان کرمان با بیان اینکه ۸۲ درصد ابلاغ‌ها در حوزه قضائی شهرستان بم به صورت الکترونیکى انجام مى شود گفت: این میزان در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بالای ۸۸ درصد است.
مردمی بودن یکی از اولویت های دستگاه قضائی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: رویکرد قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید، توجه بیشتر به انتظارات مردم و حضور پررنگ و موثر مسئولان قضائی در بین مردم و اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی و اصحاب رسانه می باشد .
وی افزود:توجه به حقوق شهروندی، توجه به تکریم مراجعان به دستگاه قضایی از راهبردهای اصلی قوه قضاییه است و تنها رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند این هدف را محقق نماید بلکه باید تک تک کارکنان و قضات به این مسئله توجه کنند و کرامت و عزت مردم مورد توجه قرارگیرد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی سرمایه ی بسیار ارزشمندی است،تاکید کرد: مردم و خود مسئولان عالی قضائی کشور در زمینه اطاله دادرسی و همچنین توجه به کیفیت رسیدگی به پرونده ها دغدغه جدی دارند .

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3850

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.