افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
معرفی و نگاهی به فعالیتهای موسسه فرهنگی و هنری «آوای مهرتاو کویر» بم در گفتگو با اکرم سپه دوست و بهنام خداشناس

مـهرتـاو ؛ رویکردی نو برای آینده‌ا‌ی جدید

  • کد خبر : 10098
  • 08 اسفند 1400 - 10:54
مـهرتـاو ؛ رویکردی نو برای آینده‌ا‌ی جدید

طلوع بم – محمدجواد رحیم نژاد| شهرهای شرق استان کرمان موسسات فرهنگی و هنری مختلفی دارند که هر کدام بخشی از فعالیتهای مرتبط با امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و… را انجام می‌دهند. موسسه فرهنگی هنری آوای مهرتاو کویر با اسم اختصاری «مهرتاو» شرکتی است که با هدف طراحی، برنامه ریزی و اجرای همایش، جشنواره، کارگاههای آموزشی، کمپین و رویدادهای فرهنگی و هنری و… تاسیس شده است.

بهنام خداشناس رییس هیات مدیره این موسسه در گفت‌وگو با طلوع بم گفت: فعالیتهای فرهنگی و هنری، اجتماعی و حتی اقتصادی، در حوزه‌های مختلف تولید و خدمات، زنجیره‌ای بهم پیوسته است که بایستی هم فرد و هم مجموعه، به صورت حقیقی و حقوقی نقش خود را در این چرخه پیدا کرده و به ایفای آن بپردازد. اینگونه می‌توان امید داشت که جامعه در مسیری قرار گیرد که فراتر از زیستن غریزی، رو به توسعه و تکامل و تعالی حرکت کند.
وی ادامه داد: یکی از فعالیت های بسیار مهم دنیای امروز، ایجاد بستری است که هر شهروند بتواند ضمن کشف و بروز استعداد و توانایی‌های خود، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ذهنی، توانمند شود. توانمندی که نه تنها باعث خواهد شد آدمی جایگاه بهتری پیدا کند و رشد نماید، بلکه تاب و تحمل او را در برابر سختی و مشکلات و اتفاقات هم بالا خواهد برد. البته برخی فعالیت و برنامه‌ها از قبیل جشنواره‌ها و… با تولید شادی و هیجانهای مثبت، برای توانمندسازی و تاب آوری ما محرک خوبی هستند. با این رویکرد تلاش شده است در این چند سال اخیر کارهای نوین و بدیعی در شهر بم انجام دهیم که پیشینه‌ی همه آنها به طور مستند وجود دارد. فعالیتهایی که می‌تواند دریچه‌های نوینی به روی آینده‌ای جدید بگشاید.


در ادامه معرفی این موسسه با اکرم سپه دوست مدیرمسیول و مدیرعامل این موسسه به گفت‌وگو پرداختیم که وی نیز با اشاره به اینکه حدود سه سال از تاسیس موسسه مهرتاو می‌گذرد گفت: اما بیش از ده سال است که مدیران این مجموعه به طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی، هنری و آموزشی در بم و دیگر نقاط شرق استان کرمان مشغول هستند.
وی بیان کرد: این رویدادها با هدف شادی بخشی، استعدادیابی، توانمندسازی، ارتقای فضایل اخلاقی از قبیل نوع دوستی، طبیعت دوستی، همدلی، همکاری، تقویت اعتماد به نفس و حضور در جمع، مسولیت پذیری و… در قالب کارگاه و دوره‌های آموزشی، نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی، جشنواره‌ها، نشستهای فرهنگی، اجتماعی، ادبی و هنری و… برگزار شده‌اند.
خانم سپه‌دوست افزود: با توجه به ماهیت برنامه‌هایی که در این موسسه تعریف شده است، حضور فیزیکی اهمیت زیادی دارد که در ایام همه‌گیری بیماری کرونا مجبور شدیم برنامه‌های زیادی را لغو کنیم. با این حال در این دوران نیز چندین دوره آموزشی خلاقیت به کودکان و مسابقه بزرگسالان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد. در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی جدیدی هستیم که با ابزار و روشهای جدید اهدافی را که مد نظر بوده دنبال کنیم.
در پایان ضمن تشکر از نهادهای دولتی و خصوصی که به این مجموعه اعتماد و با آن همکاری کرده‌اند باید گفت با توجه به تجربه های زیادی که از برگزاری این چنین رویدادهایی چه در بم و خارج از بم وجود دارد، انتظار می‌رود مسولین و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز از این فرصت استفاده کرده و در برنامه‌هایی مشترک، شاهد فعالیتهای نوینی در بم و شرق کرمان باشیم.

برخی از فعالیتهایی که در طول سالهای اخیر توسط موسسه مهرتاو یا مدیران و اعضای آن در بم انجام شده است:
۱- برگزاری چند دوره نمایشگاه عکس، نقاشی و هنرهای تجسمی
۲- برگزاری چند دوره جشنواره و نمایشگاه هفت سین
۳- برگزاری چند دوره مسابقه‌های هنری از قبیل نقاشی، بافت شال گردن و…
۴- برگزاری چند دوره حضوری و غیرحضوری آموزش خلاقیت به کودکان
۵- برگزاری بازدیدهای دوره‌ای کودکان از محیط طبیعی زندگی، موزه، سینما و تیاتر، باشگاه ورزشی و…
۶- همکاری در برگزاری همایش حمایت از خرس سیاه آسیایی با برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان
۷- همکاری در برگزاری کارگاههای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در شرق استان کرمان
۸- برگزاری نشستهای متعدد اجتماعی، فرهنگی و هنری و..

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10098

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.