افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
استاندار کرمان عنوان کرد:

مدیران استان کرمان لازم است پاسخگوی حقیقی مطالبات مردم باشند

  • کد خبر : 2031
  • 18 دی 1396 - 9:52
مدیران استان کرمان لازم است پاسخگوی حقیقی مطالبات مردم باشند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مسئولان استان کرمان باید پاسخگوی واقعی به مردم باشند گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سهمیه استان کرمان برای روستاها در جهت اشتغالزایی است.

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نعمت امنیت یک نعمت بسیار بزرگ است که باید قدردان آن باشیم و بسیاری از کشورهای منطقه همواره با نا‌امنی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم در شهرستان‌های شهربابک، سیرجان، زرند، راور، کوهبنان، بم و کرمان اعتراضات کارگری و صنفی قابل ملاحضه‌ای داشتیم  و در آغاز دولت دوازدهم هم این اعتراضات بود اما کاملا قانونی انجام شد گفت: در هیچ کدام از این اعتراضات برخورد فیزیکی با مردم نشد چرا که حکومت ما حکومتی مردمی است و ما جدای از مردم نیستیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولان استان کرمان باید پاسخگوی واقعی به مردم باشند و مشکلات مردم را ببینند افزود: اعتراض حق همه است اما هر اعتراضی راهی دارد و ما طرحی در شورای تامین استان در حال تدوین داریم که هر اعتراضی با مجوز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان مردم هوشمند و فهیمی دارد و در اغتشاشات اخیر هیچ خرابکاری در سطح شهر نداشتیم خاطرنشان کرد: مدیریت بحران در کرمان به‌خوبی انجام شد و هیچ تعرضی به معترضین انجام نشد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال دولت اعتبارات خوبی پیش‌بینی کرده است گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سهمیه استان کرمان برای روستاها در جهت اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات سقف ندارد و با بهره ۴ درصد و تنفس دوساله به متقاضیان و طرحهای خوداشتغالی در روستاها داده میشود افزود: بازپرداخت تسهیلات نیز پنج ساله است که به همه فرمانداران و بخشداران و دهیاران اعلام شده تا اطلاع‌رسانی انجام دهند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در بخش خوداشتغالی هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمان اختصاص داده شده است تصریح کرد: همانطور که مردم از دولت گلایه دارند ما هم از جوانان گلایه داریم که از این تسهیلات استقبال نکردند.

وی با اشاره به اینکه استخدام دولتی اضافه برای جامعه مشکل ایجاد می‌کند و یک سوم نیروهای ادارات مازاد هستند گفت: دستگاه‌های اداری استان بیش از سه برابر تراکم نیرو دارند و امکان استخدام نیروی جدید نیست.

رزم‌حسینی با بیان اینکه جوانان فکر می‌کنند که فقط باید در شرکت‌های دولتی مشغول کار شوند که عملا امکان‌پذیر نیست افزود: در دولت یازدهم بر اساس سیاست دولت نه اجازه استخدام داشتیم و نه می‌توانستیم اما زمینه کار و اشتغال را برای جوانان با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی فراهم کردیم.

وی اظهار داشت: معین اقتصادی در سیرجان و بردسیر ۲۰ میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها سپرده کرده و وام خوداشتغالی ارزان‌قیمت به مردم می‌دهد اما کسی استقبال نکرده است که جای گلایه دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم بدانند که ما یک خانواده بزرگ هستیم و باید بپذیریم که مطالبات خود را باید از مسیر قانونی دنبال کنیم گفت: سرمایه‌های اجتماعی کشور را نباید با دست خودمان بسوزانیم و دشمنان هم بدانند مردم ما شهید دادند و پای آرمان‌های نظام خود ایستادند./تسنیم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2031

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.