افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024
قاضی زاده هاشمی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم:

لزوم تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام بهداشتی درمانی شرق استان کرمان

  • کد خبر : 1915
  • 05 دی 1396 - 19:53
لزوم تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام بهداشتی درمانی شرق استان کرمان

وزیر بهداشت از شهرستانهای شرق استان کرمان به عنوان یکی از نقاط محروم کشور یاد کرد و گفت: باید کمک کنیم که پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت در این شهرستانها به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم، اظهار داشت: شرایط حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بم، بهبود یافته اما باید کمک بیشتری در مورد بکارگیری نیروها در این دانشگاه شود البته افرادی که طرح خود را استانهای مجاور و شهر کرمان می گذرانند، می توانند بخشی از زمان خدمت خود را در شهرستانهای شرق استان کرمان بگذرانند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: حتما باید برای خدمت نیروهای آموزش پزشکی و درمانی در شرق استان کرمان، امتیازات و سهمیه هایی در نظر بگیریم و موافق ارتقای شغلی پرستاران، پزشکان و ماماها در این مناطق هستیم چراکه برخی از موفق ترین پزشکان، ابتدا بهیار بوده اند و به چهره ای بین المللی تبدیل شده اند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات اعتباری وزارت بهداشت، گفت: مشکلات اعتباری وزارت بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی هم وجود دارد اما معتقدیم که هزینه ها در طرح تحول سلامت افزایش پیدا نکرده و می توانیم با ۷۰ درصد از بودجه سال ۹۳، طرح تحول سلامت را بدون هیچ نقصی پیش ببریم اما وزارت بهداشت هنوز بخش عمده ای از بودجه سال ۹۶ خود را دریافت نکرده است و این مشکلات در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت در خصوص شرایط تبدیل وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی، گفت: هیچ یک از وزارتخانه های دولت نیست که ۱۱۰ هزار نفر نیروی قراردادی داشته باشد و از محل درآمدهای خود، حقوق آنها را پرداخت کند و برای دولت، امکان استخدام آنها وجود ندارد چراکه دولت، اعتقادی به متورم شدن بدنه خود ندارد اما وزارت بهداشت علاقه مند است که وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی، بهبود یافته و تبدیل وضعیت شوند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: برای بکارگیری ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی برای ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در بودجه ۹۷ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متاسفانه اعتبار آن، پیش بینی نشده و در این شرایط شاید مجبور باشیم که به دلیل مشکلات اعتباری حوزه پرسنلی، نتوانیم برخی از بیمارستانهای جدید را به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است در این نشست، رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بم به بیان نظرات و مشکلات حوزه خود پرداختند و وزیر بهداشت نیز دستور بررسی و حل این مشکلات را صادر کرد./ خانه ملت

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1915

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.