افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
امام جمعه بم:

فیلم نوار زرد توهینی به فرهنگ و تمدن مردم بم است

  • کد خبر : 1511
  • 13 آبان 1396 - 9:05
فیلم نوار زرد توهینی به فرهنگ و تمدن مردم بم است

امام جمعه بم گفت: مجموعه تلویزیونی نوار زرد که از شبکه دو سیما در حال پخش است، با وجود اینکه تلاش‌های پلیس را به نمایش می‌گذارد، اما توهینی به فرهنگ و تمدن مردم بم است و ما مکاتباتی در اعتراض به این فیلم با تهران و کرمان داشتیم.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی  در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: ما به عنوان یک مسلمان اگر فرهنگ دینی داشته باشیم و آن را در زندگی خود پیاده کنیم، ارزشمند است.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ دینی و بومی افزود: مجموعه تلویزیونی نوار زرد که از شبکه دو سیما در حال پخش است، با وجود اینکه تلاش‌های پلیس را به نمایش می‌گذارد، اما توهینی به فرهنگ و تمدن مردم بم است.

امام جمعه بم ادامه داد: ما مکاتباتی در اعتراض به این فیلم با تهران و کرمان داشتیم و امیدواریم استاندار کرمان، نماینده مردم بم در مجلس و فرماندار بم موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

شرق کرمان هم مانند جنوب محرومیت دارد

وی عنوان کرد: ما مخالف خدمت دولت به مردم جنوب کرمان نیستیم، بلکه به دنبال محرومیت‌زدایی هستیم اما به وزیر کشور و استاندار کرمان می‌گوییم که محرومیت فقط در جنوب نیست، بلکه در شرق کرمان هم محرومیت وجود دارد.

دانشی ابراز داشت: بنده به نماینده حقوقدان جنوب کرمان که در مجلس نکاتی را در مورد تقسیمات کشوری در جنوب کرمان بیان کرد عرض می‌کنم که چگونه چند اداره کل خلاف قانون در یک منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: جالب تر اینجاست که ادارات کل جنوب هم از اعتبارات کشوری و استانی و هم از اعتبارات ارزش افزوده استفاده خواهند کرد، لذا باید مجمع نمایندگان، نماینده و فرماندار و رئیس شورای شهر بم پیگیری کنند تا حق ما پایمال نشود.

دانشی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نور چشم ما هستند، ابراز داشت: در ارگ جدید بم بیش از ۱۰ هزار نفر به‌کارگیری شدند، اما نباید به کارگران فشار وارد شود.

سردار سلیمانی افتخار جهان اسلام است

امام جمعه بم گفت: در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان هستیم که خدمت‌رسانی موکب شهدای بم به زائران حسینی در عمود ۱۳۷۲ مسیر نجف – کربلا آغاز شده است.

دانشی با اشاره به درگذشت ابوی سردار سلیمانی و تسلیت این ضایعه بزرگ خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی افتخار جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: ۱۳ آبان در تاریخ کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که تبعید امام خمینی (ره)، شهادت ده‌ها دانش‌آموز در تهران و تسخیر لانه جاسوسی از اتفاقاتی است که در این روز به وقوع پیوسته و به فرموده رهبری انقلاب تسخیر لانه جاسوسی اتقلاب دوم بود.

دانشی افزود: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار است و همه باید با حضور خود در این راهپیمایی خود را از انقلاب نشان دهیم.

امام جمعه بم با تقدیر از دیپلماسی قوی دولت و اشاره به حضور روسای جمهور روسیه و آذربایجان اظهار داشت: این سفرها و دیدارها موجب توسعه همه جانبه کشور می‌شود./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1511

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.