افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

فعلا ۴۵۰ کیت تشخیص کرونا در کرمان داریم / ۲۷ نمونه در حال آزمایش است

  • کد خبر : 5725
  • 12 اسفند 1398 - 12:14
فعلا ۴۵۰ کیت تشخیص کرونا در کرمان داریم / ۲۷ نمونه در حال آزمایش است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به انجام آزمایشات تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در کرمان توضیح داد و گفت که فعلا ۴۵۰ کیت برای این آزمایشات در استان دارند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد، عصر یکشنبه یازدهم اسفندماه، در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که از روز شنبه ساعت ۱۰ صبح آزمایشگاه تشخیص کرونا در کرمان فعال شد، گفت: «صفر تا صد آزمایش در کرمان انجام می‌شود».
وی افزود: «مرکز جوادالائمه آزمایشگاه مرجع علوم‌پزشکی است که هم نیروی زبده و کارشناسان بسیار خوبی دارد و هم نتایج، توسط دو نفر از متخصصان بررسی می‌شود. چون ویروس جدید بود؛ هم کیت مخصوص نیاز داشت و هم باید آموزش‌هایی انجام می‌شد. در کشور آموزش‌هایی داده می‌شد و ما نیروی فنی آموزش دیده از قبل داشتیم و ارتباطاتی با مرکز پاستور برقرار کردیم و نیروها آماده شدند. با پیگیری‌هایی که روز جمعه انجام شد، عصر جمعه هم کیت‌‌های تشخیص را با پرواز فرستادند. اوائل صبح شنبه این کیت‌ها به آزمایشگاه تحویل داده شد».
رشیدی‌نژاد گفت: «روز شنبه، درباره‌ی نمونه‌هایی که از بیمارستان آورده بودند، پروسه‌ی آزمایشگاهی انجام شد. اما چند ساعتی طول می‌کشد تا تست را بگذارند و نمونه را با تست مقایسه کنند بعد هم تائیدیه‌ای از آزمایشگاه تهران برای دابل‌چک کردن باید گرفته می‌شود. در مدت ۲۴ ساعت جواب آزمایشات داده شد و ما نتیجه را به وزارت‌خانه اعلام کردیم چون آمار را وزارت‌خانه باید اعلام کند».
وی تصریح کرد: «انصافا تا روز یکشنبه، همین دو مورد بیش‌تر را نداشتیم که در بیمارستان افضلی‌پور هستند».
وی افزود: «از ۱۵ موردی که به‌عنوان مشکوک به کرونا داشتیم؛ ۱۲ مورد مربوط به بیمارستان افضلی‌پور بود، دو تا، از یکی از شهرستان‌ها و یکی مربوط به یکی از بیمارستان‌های داخلی شهر ما بودند که دو مورد مثبت وجود داشته که اعلام رسمی هم شد».
رشیدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که مورد مشکوک مربوط به کدام شهرستان بوده است؟ گفت: «مربوط به ارزوئیه بوده که خوشبختانه جواب آزمایش بیمار مربوط به آنجا منفی بوده است».
وی همچنین توضیح داد: «به اندازه‌ی ۵۰۰ تست به استان کیت دادند که البته ۵۰ کیت برای تست‌های کنترلی هدر می‌رود و می‌توانیم آزمایشات ۴۵۰ بیمار را انجام دهیم».
رشیدی‌نژاد اظهار کرد: «امروز آخرین نمونه‌هایی که برای آزمایش آوردند، ۲۷ مورد است. تا روزی ۵۰ مورد حتی بیش‌تر می‌توانیم تست انجام دهیم ولی چون کیت‌ها معدود است گفتیم افرادی تست شوند که هم مشکوک باشند و هم سی‌تی‌اسکن آنها تطبیق داده شود و نظر متخصصان عفونی هم تائیدشان کند. در مورد بیمارانی که نیاز دارند اما برای انجام تست هیچ محدودیتی قائل نشده‌ایم.».
وی با بیان این‌که پیگیر هستیم تا کیت‌های بعدی هم به ما ارسال شود تا از این نگرانی خارج شویم، گفت: «درمان بیمار اما براساس تشخیص بالینی دارد انجام می‌شود. ممکن است مریضی آلوده باشد ولی تست مثبت نشود مثل هر آزمایش دیگری که تست آزمایشگاهی بر تشخیص بالینی باید صحه بگذارد. ما نگران این مسئله نبودیم ولی چون روند اپیدمیولوژی شهر را می‌خواستیم بدانیم، منتظر کیت‌ها ماندیم».
وی اظهار کرد: «تا پیش از این، از نظر بیماری سفید بودیم. مورد مثبت نداشتیم با این حال، در تمام این مدت، اعلام هم نکردیم که مورد مثبت بالینی نداریم. ولی تعداد آمار بیماران مشکوک ما هم تاکنون، نسبت به شهرهای دیگر کمتر بوده که به‌دلیل دقت تشخیصی و پیگیری‌هاست».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.