افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

طلوع ناخوشی بر سایه خوش…

  • کد خبر : 10671
  • 11 تیر 1401 - 14:21
طلوع ناخوشی بر سایه خوش…
یک تکان، شروع نگرانی و وحشت و ناگهان ریزش؛ کوتاه اما جانسوز، سریع و برق آسا اما تأسف بر انگیز، طلوع ناخوشی بر سایه خوش!

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، بامداد امروز بود که زلزله های پیاپی که سه مورد بالای ۶ ریشتر را به ثبت رساند، اخبار پرالتهاب و دردناکی را از منطقه ای کوچ در غرب هرمزگان به سراسر کشور مخابره کرد؛ آری روستای سایه خوش با مردم مظلومش در شبانگاه به یکباره با کام تلخ تکان زمین مواجه شده و به ناگاه تمامی اندوخته های خود را ویران شده دیدند.

حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد امروز بود که به همراه تصویربردار ایسنا راهی مناطق زلزله زده شدیم؛ سرمان به گوشی و گوشمان به رادیو که از مناطق زلزله زده اخبار صحیح را مطلع و مخابره کنیم؛ بر تعداد فوتی ها افزوده می شد و تعداد مصدومان رو به دو رقمی شدن می رفت، ترس نه تنها ما بلکه سراسر هرمزگان را فراگرفته بود، زمین لرزه پشت زمین لرزه رقابت بین میزان آن جالب بود!

با سراسیمگی و دلهره حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد به کانون زلزله رسیدیم، محورهای مواصلاتی با تلاش نیروهای راهداری و انتظامی در حال برطرف شدن بودند، نیروهای بسیج و سپاه در منطقه در حال کمک به زلزله زدگان بودند و مردمی که با دلهره و کوچه و خیابان حضور داشتند و به خانه های ویران شده شان خیره شده بودند؛ آنچه را که با ندوخته های خود پابرجا کرده و امروز شاهد ریزش آن بودند…

زلزله! شاید حتی به زبان آوردن این کلمه برای خیلی ها وحشتناک باشد چرا که از سمت آن آسیب های زیادی به آن ها وارد شده است. بعضی ها هم هیچ ترسی از آن ندارند چون آن را لرزه ای بیشتر نمی دانند. زلزله که کمی خفیف باشد اسباب خنده ی خیلی ها را فراهم می کند اما امان از روزی که زلزله شدید و شدیدتر شود.

استاندار هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از همان دقایق ابتدایی در منطقه حاضر و پس از بازدید منازل آسیب دیده در جلسه ای دستوراتی در جهت رفع مشکلات اتخاذ کردند.

نماینده مردم غرب هرمزگان از پیگیری رئیس مجلس و وزیر کشور برای اعطای کانکس به ساکنان روستای سایه خوش سخن گفت و رئیس دستگاه قضایی هرمزگان از پیگری رئیس قوه قضاییه برای پیگیری حل مشکلات می گوید.

چادر به اندازه کافی موجود و در حال توزیع است، آب آشامیدنی و ملوزمات اولیه در حال توزیع اما مهمترین نکته ای که استاندار هرمزگان از آن نگران است، فصل گرما و تأمین وسایل سرمایشی برای مردم زلزله زده منطقه است. استاندار هرمزگان که از همان دقایق ابتدایی پای کار بوده و در کناری نیروهای جهادی ذره ای از پا نایستاده، مدام در حال رایزنی تلفنی با مسئولان کشوری برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده است.

زلزله خیلی از شهرهای کشورمان ایران را لرزانده است. لرزه هایی که خفیف و شدیدند و باید از این حوادث به خدا پناه ببریم. کاش زمین انقدر شدید نمی لرزید و خانواده ها را داغدار عزیزانشان نمی کرد… نمونه دیگرش هم زلزله بم که هم زمین را لرزاند و هم دل ها را …

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10671

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.