افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در نشست بانوان کارآرفرین بم عنوان کرد:

شما جهادگرانِ اقتصادی و کارآفرینانِ خلاق هستید که خلاقیت را در عمل نشان دادید/ شبکه سمابانو از شهرستان بم شروع خواهد شد

  • کد خبر : 9828
  • 07 دی 1400 - 17:55
شما جهادگرانِ اقتصادی و کارآفرینانِ خلاق هستید که خلاقیت را در عمل نشان دادید/ شبکه سمابانو از شهرستان بم شروع خواهد شد

فاطمه سادات حسینی مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در نشست بانوان کارآرفرین بم امروز هفتم دی ماه با اشاره به اینکه مواردی چون اصناف، تولید، واردات،صادرات، بازار و خودرو به وزارتخانه مرتبط هستند گفت: به مشکلاتی که وجود دارد واقف هستیم و دغدغۀ وزیر هم سفره مردم و بازار است و کنترل […]

فاطمه سادات حسینی مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در نشست بانوان کارآرفرین بم امروز هفتم دی ماه با اشاره به اینکه مواردی چون اصناف، تولید، واردات،صادرات، بازار و خودرو به وزارتخانه مرتبط هستند گفت: به مشکلاتی که وجود دارد واقف هستیم و دغدغۀ وزیر هم سفره مردم و بازار است و کنترل بازار کار بسیار سختی است، اما تلاش‌ها در حال انجام است. موارد و مشکلاتی که به آنها اشاره شد و مربوط به وزارت هستند پیگیری خواهند شد.

به گزارش طلوع بم، مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده افزود: بانوان شهرستان بم بردباری و صبوری خود را ثابت کردند. هم زنان و هم مردان بم همت کردند و شهر بم را دوباره ساختند و سربلند به جهان اثبات کردند که بم زنده و پویاست. شما برای شهری که قیمت بسیار تاریخی و ارزشمند دارد تلاش کردید. شما جهادگرانِ اقتصادی و کارآفرینانِ خلاق هستید که خلاقیت را در عمل نشان دادید.

خانم حسینی هدف از این سفر را ساماندهی و شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های زنان کل کشور که مرتبط با صنعت و معدن است عنوان کرد و گفت: این ساماندهی و شبکه‌سازی حائز اهمیت است و باید در شهرستان بم صورت بگیرد. حسینی ادامه داد: چندین رشته مرتبط با وزارتخانه از جمله صنایع غذایی_ تبدیلی (شیرینی‌جات، فرآورده‌های دامی، غذایی و عرقیجات) وجود دارد که در اکثر شهرستان‌ها به صورت پراکنده انجام می‌شود و مسائل و مشکلاتشان تجمیع نشده است و برنامۀ آموزشی که فرایند کار را از ابتدا تا انتها برایش ان ترسیم کند ندارند. همچنین عدمِ حضورِ مشاوری که بتواند به آنها کمک کند از دیگر مشکلات می باشد و این سبب می شود تا اکثر بانوانی که ورود پیدا می‌کنند با مشکل مواجه شوند به همین منظور موضوع ساماندهی و شبکه سازی فعالیت‌های مشاغل بانوان قرار است با نام «سما بانو» در کل کشور اتفاق بیفتد. شبکه سما بانو از شهرستان بم در بخش صنایع غذایی _تبدیلی شروع خواهد شد و در هفته زن از آن رونمایی خواهیم کرد.

حسینی یادآور شد: صنعت دیگری که ۹۹ درصد از بانوان در آن فعال هستند صنعت پوشاک است که از خانواده حمایت می‌کند و در کرمان ساماندهی خوبی در این زمینه صورت گرفته است. تعداد اتحادیه های پوشاک از ۲۰ عدد به ۱۰۰ عدد رسیده و این یعنی اینکه  ایجاد انگیزه و ساماندهی کردیم، به گونه‌ای که دیگر پوشاک و فرم مدارس از تهران یا شهرهای دیگر خریداری نمی‌شود و فرم مدارس در هر شهرستان آماده و تولید می‌شود. در دوران کرونا هم چون مدارس تعطیل بود ظرفیت و ساختارِ تولید ماسک و لباس‌های بیمارستان آماده بود و نگاه ما نگاهی ساختاری است. مشاوره وزیر صمت در امور زنان و خانواده در خصوص بازار و عرضه محصولات گفت: ما در این زمینه زنان بازرگان بسیار قوی همچون خانم نصیری داریم که با کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی تبادل کالا دارند و صادرات انجام می‌دهند بنابراین تجمیع این ظرفیت‌ها برای شبکه سازی زنانِ بازرگان برای صادرات یکی از حوزه‌های مهم و جدی است که دنبال خواهیم کرد و برانیم این امر متناظر با تهران در شهرستان‌ها هم انجام شود.

وی در زمینه صنعت فرش گفت: در هر خانه میتوان یک کارخانه ایجاد کرد. دار قالی حتماً نباید ۱۲ متری باشد. با یک تابلو فرش هم می‌توان به اقتصاد خانواده، آرامش روان و ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده کمک کرد و فرهنگ سازی از طریق همین کارهای کوچک و خُرد می‌تواند رقم بخورد و مشاغل کوچک در خانه‌ها،روستاها و مناطق محروم باید ایجاد و در کنار آن باید تعهد خرید وجود داشته باشد. باید مکان‌هایی چون مسجد،مدرسه و فضاهایی که خالی هستند در اختیار بانوان فعال در این زمینه قرار گیرد تا بحث مکان برایشان دغدغه نباشد. گاهی ظرفیت وجود دارد ولی وحدتِ رویه، هم‌افزایی و همراهی وجود ندارد.بگذارید گاهی هم به اسم مردم کاری تمام شود و باقیات و صالحات برای ما باشد.

خانم حسینی تاکید کرد: بعد از انجام شبکه سازی باید کارگروه رفع موانع تولید شهرستان با عنوان بانوان برگزار و تشکیل شود تا دغدغه و مشکلات برطرف شود و باعث سردی و بی انگیزگی نشویم. اگر بخشِ خصوصی پایِ کار نیاید نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم پس باید از این بانوان حمایت شود چون بحث خانواده و در کنار آن کشورمان است. در زمینۀ بیمه قالیبافی حدود ۹۴ مورد مسائل حقوقی و قانونی در زمینه کارآفرینی، اقتصادی، مسائل خانواده و اشتغال بررسی شده و برای نمایندگان مجلس فرستادیم امروز ما در عرصۀ جهادِ اقتصادی هستیم پس باید موانع را برداریم که نیاز به فرهنگ سازی، حمایت و همراهی دارد. اگر اقتصاد ما درست شود آسیب های اجتماعی هم کم می‌شود، فرهنگ ما رشد می‌کند،خانواده‌ها مستحکم می‌شوند و در ادامه اجتماع ما سالم خواهد بود.

در زنجیره تولید، بازاریابی و فروش مهمترین مسئله است

علیرضا پشتیبان رییس اداره صمت شهرستان بم در این نشست گفت: قطعاً هر تولیدی دارای یک زیرساخت است. تبصرۀ ۶ ماده ۱۴ معادن این اجازه را دارد که بتوانیم از ۱۵ درصدی که به استان ورود پیدا می‌کند در زمینه رفع مشکلات شهرستان هایی که دارد که دارای معادن هستند انجام شود. از تبصره ۵(۲۰درصد معافیت مالیاتی) هم می‌توان در مسئولیتهای اجتماعی معادن و شرکت‌های بزرگ استفاده کرد و کار انجام داد. وی افزود: جهتِ توسعۀ پایدار، افزایش اشتغال، امید و اقتصاد منطقه قطعاً با توجه به وجود صنایع اشباع شده باید تولید بر اساسِ بازارِ مصرف حمایت شود یعنی وقتی در بازار مصرف باشد بر اساس آن مجوز دهیم تا تولید صورت گیرد و سریع به فروش برسد. اگر وام ها تبدیل به دام شود حتماً باید برنامه‌ای برای فروش وجود داشته باشد چون در زنجیره تولید، بازاریابی و فروش مهمترین مسئله است چون اگر فروش صورت نگیرد قطعاً کاری انجام نشده و با مشکل مواجه می‌شویم و در ادامه بدهکار می‌شویم.

پشتیبان در زمینه وام به شرایط سختی که  وجود دارد اشاره کرد و گفت: موسسات مالی به واحد تولیدی هیچ اعتمادی ندارند. باید شرایطی ایجاد شود که فرد بتواند به سهولت به وام دسترسی پیدا کند تا فعالیتش را شروع کند چون افرادی که به دنبال کار کردن هستند نمی توانند وام بگیرند و به نتیجه برسند.

وی افزود: موضوع بیمه قالیبافانی که قطع شده است باید پیگیری شود تا نیروهایی که در این زمینه مستعد هستند فعال شوند. شهرستان بم بهترین قالیبافان را داشته است. اکنون شرایط انجام کار هست ولی باید دسترسی به وام آسان باشد تا زیرساخت‌ها ایجاد شود می توان در زمینه فرش تجارت و بازاریابی داشته باشیم و به هدف اصلی که سود و اقتصاد است برسیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9828

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.