افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۰ نفر رسید

  • کد خبر : 8419
  • 24 اسفند 1399 - 10:49
شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۰ نفر رسید

امکان تشخیص اولیۀ کرونای جدید در استان فراهم شد | عوارض جدی از تزریق واکسن نداشتیم

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان ، سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت که تاکنون ۱۰ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده که هفت نفر از آن‌ها مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، دو مورد مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان و یک مورد هم مربوط به حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان است.

شفیعی با هشدار درباره‌ی سرعت انتقال و انتشار ویروس جهش‌یافته، گفت که با توجه به درگیری سریع ریوی در ابتلا به این نوع از ویروس، اگر گردش ویروس جهش‌یافته در جامعه زیاد شود و تعداد زیادی را مبتلا کند ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها طی چند روز تکمیل می‌شود و احتمال کمبود تخت بستری وجود خواهد داشت.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر کیت آزمایش اولیه‌ی تشخیص کرونای انگلیسی در اختیار دانشگا‌های استان قرار گرفته است.

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، مهدی شفیعی با بیان این‌که ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا از نوع انگلیسی در سطح استان شناسایی شدند، بیان کرد: «هفت مورد از این بیماران مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، دو مورد مربوط به حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان و یک مورد مربوط به حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان است».

وی افزود: «خوشبختانه فوت ناشی از ابتلای به کرونای انگلیسی تاکنون گزارش نشده و بیماران شناسایی شده تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند».

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که سرعت انتشار و انتقال ویروس انگلیسی  ۱۰ تا ۱۲ برابر ویروس قبلی است، خاطرنشان کرد: «افراد مبتلا به این نوع ویروس ممکن است به سرعت وارد فاز درگیری ریوی شده و بدحال شوند بنابراین اگر گردش این ویروس در جامعه زیاد شود و تعداد زیادی را مبتلا کند ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها طی چند روز تکمیل می‌شود و احتمال کمبود تخت بستری وجود خواهد داشت، مانند اتفاقی که اکنون در استان خوزستان افتاده است».

وی افزود: «در حال حاضر کیت تشخیص واریانت انگلیسی در اختیار دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان قرار گرفته و آزمایشگاه‌ها این امکان و قابلیت را دارند که آزمایش اولیه را انجام دهند».

شفیعی همچنین در ادامه با اشاره به انجام واکسیناسیون کادر درمان علیه بیکاری کرونا، اظهار کرد: «در مرحله‌ی اول ۲۳۰ دوز واکسن ویژه‌ی کادر درمان توزیع، و تزریق انجام شده است».

وی ادامه داد: «در مرحله‌ی دوم هزار و ۷۶۰ دوز واکسن برای گروه‌های پرسنل درمانی، پرسنل بهداشتی، پرسنل ۱۱۵، سالمندان ساکن آسایشگاه‌ها و جانبازان اختصاص یافته است».

شفیعی تاکید کرد: «خوشبختانه از زمان تزریق واکسن کرونا تاکنون عوارض جدی که نیاز به مداخله‌ی پزشکی داشته باشد گزارش نشده است»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8419

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.