افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد

سیر نزولی بیماری کرونا در کرمان/ استقبال از دُز چهارم واکسن کرونا مطلوب نیست

  • کد خبر : 10966
  • 01 شهریور 1401 - 13:15
سیر نزولی بیماری کرونا در کرمان/ استقبال از دُز چهارم واکسن کرونا مطلوب نیست
طبق اعلام مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون حدود پنج میلیون ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است اما استقبال از دُز چهارم نسبت به انتظارات، مطلوب نیست، گفت: این موضوع در کل کشور صادق بوده اما سبد واکسیناسیون از همه واکسن‌های موجود در کشور در استان به فراوانی وجود دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر سعید صحبتی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان، می گوید: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان کاهشی شده است و باتوجه به اینکه کرمان موج هفتم را زودتر از استان های دیگر آغاز کرده است، انتظار می رود که زودتر از آنها نیز سیر نزولی به خود بگیرد.

او با تاکید برآنکه هنوز برای اعلام پشت سر گذاشن استان کرمان از موج هفتم بیماری، زود است، اظهار کرد: در یکی‌ دو هفته آینده برآورد دقیق‌تری از وضعیت پیک هفتم خواهیم داشت اما بر اساس تعداد موارد بستری و سرپایی روزانه استان نسبت به هفته قبل سیر کاهشی را شاهد هستیم.

«۱۲ شهر استان (راور، کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بردسیر، بافت، ارزوئیه، منوجان و نرماشیر) در وضعیت قرمز، شش شهر در وضعیت نارنجی و پنج شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هنوز استان در وضعیت مطلوب و ایده آلی قرار ندارد بنابراین مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، تکمیل واکسیناسیون را بیش از پیش سرلوحه کارهای خود قرار دهند.» این بخش دیگری از سخنان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ایسنا بود.

طبق اعلام مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود پنج میلیون ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است اما استقبال از دوز چهارم نسبت به انتظارات، مطلوب نیست و این موضوع در کل کشور صادق است و سبد واکسیناسیون از همه واکسن‌های موجود در کشور در استان به فراوانی وجود دارد.

او می افزاید: واکسن های ویروسی کشته شده از جمله؛ سینوفارم، برکت یا فخرا و گروه دوم واکسن های پروتئینی نوترکیب شامل؛ پاستوکوک، نورا، رازی و اسپایکوژن در استان به فراوانی موجود است.

به گفته صحبتی، در شهر کرمان ۱۲ مرکز واکسیناسیون در حال خدمت رسانی به مردم هستند که ۱۰ مورد آن مراکز جامع سلامت بوده که تا وقت اداری فعال هستند افزود: مرکز شهید علی ضیاء در بیمارستان نوریه و مرکز ۹ دی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ابتدای جاده هفت باغ علوی در شیفت های عصر و روزهای تعطیل نیز مشغول به خدمت رسانی هستند.

به گفته او، تا روز گذشته حدود ۱۵۰ بیمار با تشخیص قطعی کرونا و حدود ۱۵۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند باید مدنظر داشت در هفته گذشته بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت بیماری وبا در استان نیز  گفت: با توجه به مهاجرت گسترده همسایگان شرقی به کشور و همچنین خشکسالی و سیلاب‌ها لذا نگرانی امسال حوزه بهداشت و درمان از وبا، یک نگرانی جدی و واقعی بود و تاکنون سه مورد مبتلا به وبا در استان شناسایی شده که هر سه مورد از اتباع افغانی بوده که به تازگی وارد خاک ایران شده بودند.

صحبتی می‌افزاید: هر سه مورد شناسایی شده وبا در استان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های استان درمان و اقدامات مراقبتی و بهداشتی برای اطرافیان آنان صورت گرفت و خوشبختانه مورد جدیدی در استان شناسایی نشده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10966

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.