افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

سومین جشنواره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور مشاور وزیربهداشت برگزار شد

  • کد خبر : 3656
  • 17 بهمن 1397 - 10:00
سومین جشنواره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور مشاور وزیربهداشت برگزار شد

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در سومین جشنواره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی ایام دهه مبارک فجر و شهادت حضرت زهرا(س) را گرامی داشت وگفت:دانشگاه علوم پزشکی بم به واسطه زحمات همکاران در گذشته تا به امروز در زمینه ترویج فرهنگ و همچنین افزیش زایمان طبیعی در این منطقه، در کشور جایگاه خوبی […]

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بم در سومین جشنواره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی ایام دهه مبارک فجر و شهادت حضرت زهرا(س) را گرامی داشت وگفت:دانشگاه علوم پزشکی بم به واسطه زحمات همکاران در گذشته تا به امروز در زمینه ترویج فرهنگ و همچنین افزیش زایمان طبیعی در این منطقه، در کشور جایگاه خوبی به خود اختصاص داده است. سلامت زنان و فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و اراده دانشگاه علوم پزشکی براین است که از همه ظرفیت ها مادی و معنوی برای رسیدن زنان و کودکان و برخورداری از سلامت ممکن سرمایه گذاری کند.

وی گفت: از توصیه های اساتید در جهت ارتقاء این جایگاه استفاده می کنیم و حداکثر تلاشمان را در جهت سلامت جامعه به کار می گیریم و تمامی امکانات دانشگاه را با اولویت به این موضوع مهم اختصاص می دهیم.

وی افزود : اگر مادر دوران بارداری خوبی داشته باشد و کودک سالم متولد شود این مقدمه نشان این دارد که کودک متولد شده یک زندگی طولانی همراه با افتخار خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم، ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و چهل سالگی انقلاب گرامی داشت و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی اما پیشرفت ها و داشته های ما به خصوص در زمینه بهداشت و درمان بسیار خوب است.

امام جمعه بم با انتقاد از کاهش رشد جمعیت گفت : کشور ایران در یک دوره با رشد جمعیت مواجه شد و در آن دوره قرار بوده که رشد جمعیت به مدت کوتاهی کاهش پیدا کند اما امروزه با توجه به کاهش میزان تولد جمعیت روبه پیری است.

خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه(س) و گرامی داشت دهه مبارک فجر افزود: دانشگاه علوم پزشکی بم در کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی بسیار خوب عمل کرده است و زیرساخت های مناسبی را آماده کرده است و با در نظر گرفتن شاخص ها نقاط قوت و ضعف مشخص می شود و می توان برنامه ریزی ها را انجام داد.

در ادامه سومین جشنواره فرهنگ سازی ترویج زایمان طبیعی، بابایی مسئول مامایی وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه ترویج زایمان طبیعی از سال ۹۳ در برنامه تحول سلامت قرار گرفت، افزایش میزان سزارین، عوارض ها و ناهنجاری هایی همچنین سبب بروز بیماری هایی مانند دیابت را به همراه داشت.

بابایی افزود: زیرساخت هایی را برای این موضوع در نظر گرفته شد دوره های اموزشی برای پرسنل و کلاس های توانمدسازی برای مادران برگزار شد .

وی در ادامه گفت: زیرساخت خوبی در زمینه زایمان طبیعی بیمارستان پاستور بم راه اندازی شده است و باید شاخص های آموزشی سنجیده شود و برای نقاط قوت و ضعف برنامه ریزی و در جهت تقویت گام برداریم و دانشگاه علوم پزشکی بم در این زمینه گامهای موثری برداشته است.

صدیقی رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بلوک زایمان با یازده اتاق در بیمارستان پاستور بم راه اندازی شد که یکی از بلوک های زایمان خوب و استاندارد در کشور محسوب می شود و همه مادران می توانند در این بلوک های زایمان همراهی داشته باشند.

وی اظهار داشت: دوره های فیزیولوژیک برای پرسنل و دوره های توانمندسازی برای مادران برگزار کردیم ۲۷۲ مادر در سال ۹۴ آموزش دادیم و امروزه به ۹۰۰۰ نفر رسیده است و همچنین تمامی اطلاعات در سامانه ایمان ثبت می شود.

سومین جشنواره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی صبح امروز در سالن آمفی تئاتر بیمارستان پاستور همراه با برگزاری نمایشگاه همراه بود.

 

عکس: طلوع ارگ – ایمان طبسی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3656

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.